Citat:
Vet inte vad jag förväntade mig när jag klickade på länken, men räckte att snabblyssna under två minuter för att se att det är en total galning som ljuger som en blå gris.
Vaccinen har räddat hundratals miljoner liv och dödat enbart några tusen världen över. Finns statistik över USA.
Cirka 500 miljoner vaccin i USA, cirka 6000 döda av av vaccin, motsvarar 96 000 döda av de 8 miljarder doser vaccin som getts världen över. Det är inte speciellt mycket. 0.0012% för att vara exakt.
Han säger att 2 dör av vaccin för varje som räddas, så om du på riktigt tror att vaccinet bara räddat cirka 30 000 människor av de X antal miljarder människor som vaccinerats av dessa 8 MILJARDER doser som getts, är du fullständigt efterbliven.
Vaccinen har räddat hundratals miljoner liv och dödat enbart några tusen världen över. Finns statistik över USA.
Cirka 500 miljoner vaccin i USA, cirka 6000 döda av av vaccin, motsvarar 96 000 döda av de 8 miljarder doser vaccin som getts världen över. Det är inte speciellt mycket. 0.0012% för att vara exakt.
Han säger att 2 dör av vaccin för varje som räddas, så om du på riktigt tror att vaccinet bara räddat cirka 30 000 människor av de X antal miljarder människor som vaccinerats av dessa 8 MILJARDER doser som getts, är du fullständigt efterbliven.
Det går inte riktigt att säga om vaccinet räddar mer liv än det dödar. Som det ser ut nu ja men eftersom tillräcklig (total) statistik ännu inte finns och att alla rapporterade biverkningarna inte är handlagda så ska man inte dra förhastade slutsatser.
Men jag håller med, vaccin skyddar mot att dö av covid helt klart. Det är inget påhitt. Men om det visar sig att en tillräckligt stor del av människor har dött av vaccinet tycker jag man inte kan kalla det som en lyckad åtgärd.
Det beror också på hur man mäter. Säg att du räddar en 75åring (med vaccin) från att dö av covid i fem år medans en 20 åring dör av plötsligt hjärtstopp på grund av vaccinet.
Räknar man det då i antal döda liv eller antal förlorade levnadsår?
Personligen tycker jag att förlorade levnadsår är ett bättre mått eftersom unga från första början inte borde blivit rekommenderade att ta vaccinet.