Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-10, 16:18
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Vet inte vad jag förväntade mig när jag klickade på länken, men räckte att snabblyssna under två minuter för att se att det är en total galning som ljuger som en blå gris.

Vaccinen har räddat hundratals miljoner liv och dödat enbart några tusen världen över. Finns statistik över USA.

Cirka 500 miljoner vaccin i USA, cirka 6000 döda av av vaccin, motsvarar 96 000 döda av de 8 miljarder doser vaccin som getts världen över. Det är inte speciellt mycket. 0.0012% för att vara exakt.

Han säger att 2 dör av vaccin för varje som räddas, så om du på riktigt tror att vaccinet bara räddat cirka 30 000 människor av de X antal miljarder människor som vaccinerats av dessa 8 MILJARDER doser som getts, är du fullständigt efterbliven.

Det går inte riktigt att säga om vaccinet räddar mer liv än det dödar. Som det ser ut nu ja men eftersom tillräcklig (total) statistik ännu inte finns och att alla rapporterade biverkningarna inte är handlagda så ska man inte dra förhastade slutsatser.

Men jag håller med, vaccin skyddar mot att dö av covid helt klart. Det är inget påhitt. Men om det visar sig att en tillräckligt stor del av människor har dött av vaccinet tycker jag man inte kan kalla det som en lyckad åtgärd.

Det beror också på hur man mäter. Säg att du räddar en 75åring (med vaccin) från att dö av covid i fem år medans en 20 åring dör av plötsligt hjärtstopp på grund av vaccinet.

Räknar man det då i antal döda liv eller antal förlorade levnadsår?

Personligen tycker jag att förlorade levnadsår är ett bättre mått eftersom unga från första början inte borde blivit rekommenderade att ta vaccinet.
2021-12-10, 17:40
Medlem
Tervulls avatar
Min farmor 94 år fick stora blödningar från underlivet efter spruta två. Inget vi kopplade ihop då men nu vet man ju att det är en biverkning.
2021-12-10, 18:42
Medlem
Jag har tagit min första dos med Pfizer för snart tre veckor sedan. Är det större eller mindre risk att få biverkningar om jag tar dos två direkt efter tre veckor eller om jag väntar ytterligare några veckor?
2021-12-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur stor chans tror du det är att en biverkning blir inrapporterad? Den är ganska låg chans. Hur stor chans tror du det är att om någon av vaccin att det kopplas ihop med vaccinet gaska låg chans eller mycket låg.
Om det gäller dödsfall: den absoluta majoriten rapporteras + dessutom en massiv överrapportering av dödsfall som inte orsakades av vaccinen.

Om man tror på en global mörkläggning av vaccin-dödsfall så är det en konspitrationsteori och hör hemma i ett annat forum.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Antalet döda av vaccin i USA är flera tusen den riktiga siffran på människor som faktiskt har dött av vaccinet utan att vi vet det kan vara mycket högre.
Nej antal rapporterade dödsfall av vaccin är fler tusen. Antalet bekräftade fall är mycket, mycket lägre.
När USA hade drygt 6.000 rapporterade fall i somras kunde endast 3 (tre) bekräftas.
Nej antalet som dött kan inte vara mycket högre om man inte tror på konspirationsteorier.
2021-12-11, 09:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Om det gäller dödsfall: den absoluta majoriten rapporteras + dessutom en massiv överrapportering av dödsfall som inte orsakades av vaccinen.

Om man tror på en global mörkläggning av vaccin-dödsfall så är det en konspitrationsteori och hör hemma i ett annat forum.

Nej antal rapporterade dödsfall av vaccin är fler tusen. Antalet bekräftade fall är mycket, mycket lägre.
När USA hade drygt 6.000 rapporterade fall i somras kunde endast 3 (tre) bekräftas.
Nej antalet som dött kan inte vara mycket högre om man inte tror på konspirationsteorier.

Det är inte nödvändigtvis en konspirationsteori. Om man inte vet vilka biverkningar man letar efter, så måste man analysera statistiken för att hitta avvikelser.

En intressant analys att göra är att titta på absoluta dödstal i andel, efter åldersgrupp, mellan vaccinerade och ovaccinerade. Om vaccinerade dör i avsevärt större utsträckning, så tittar man på dödsorsaker, och ser om det kan ha något med vaccinen att göra - och hur.

Det är ett helt normalt förfarande, men har såvitt jag vet hittills bara gjorts av privata efterforskare. Den engelska studien, som redan diskuteras här i någon tråd, är extremt intressant och oroväckande. Frågan är hur avtalen med vaccinbolagen ser ut - kan resultaten få verifieras, om det går emot vaccinagendan?
2021-12-12, 13:05
Medlem
Någon som vet att om det stämmer att Japan har satt Myokardit(hjärtmuskelinflamation) som varning på vaccinen?

Om det stämmer så behöver det en egen tråd
2021-12-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Någon som vet att om det stämmer att Japan har satt Myokardit(hjärtmuskelinflamation) som varning på vaccinen?

Om det stämmer så behöver det en egen tråd
Det är väl en sedan länge bekräftad biverkning, tänker mig att det finns med på bi-packsedeln vid det här laget?
2021-12-12, 19:36
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Första fallen av Covid i släkten nu. En ovaccinerad tonåring utan några symptom alls och en dam i 50+ åldern som blev väldigt dålig, tydligen direkt efter tredje sprutan.

edit: Ska förtydliga att hon fick Covid direkt efter tredje sprutan men hon vet inte om hennes dåliga mående beror på sprutan eller Covid.
Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2021-12-12 kl. 19:52.
2021-12-12, 21:39
Medlem
En kollega till mig fick världens jävla näsblod för några veckor sedan. Enligt henne blödde det så mycket så att hennes man fick komma hem och köra henne till akuten. På akuten fick de bränna i hennes näsa p.g.a att det inte slutade blöda.
Jag frågade när hon tog vaccinet sist och hennes svar var: Nej det är inte det. Det är ju länge sedan.

Vet i te om det beror på vaccinet men enligt henne har hon aldrig någonsin haft det så som det var nu
2021-12-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
En kollega till mig fick världens jävla näsblod för några veckor sedan. Enligt henne blödde det så mycket så att hennes man fick komma hem och köra henne till akuten. På akuten fick de bränna i hennes näsa p.g.a att det inte slutade blöda.
Jag frågade när hon tog vaccinet sist och hennes svar var: Nej det är inte det. Det är ju länge sedan.

Vet i te om det beror på vaccinet men enligt henne har hon aldrig någonsin haft det så som det var nu

Jag fick näsblod cirka en vecka efter vaccinet. Vet inte om det var därför men kan inte komma ihåg när jag hade näsblod innan dess.
2021-12-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20
Jag fick näsblod cirka en vecka efter vaccinet. Vet inte om det var därför men kan inte komma ihåg när jag hade näsblod innan dess.

Högt blodtryck?
2021-12-12, 22:48
Medlem
Min pappa har tagit sina 2 doser, innan han tog dom så var han väldigt pigg och aktiv (73 år), han var jämt ute hela dagarna från morgon till eftermiddag då han kom hem för att äta och sova middag.

Ca 2 månader efter att han hade tagit vaccinet så började han blir mer och mer orkeslös, idag orkar han inte gå mer än några meter innan han blir andfådd, han sitter hemma exakt hela dagarna och bara kollar tv. Jag skojar inte när jag säger att han inte kan gå mer än några meter utan att bli andfådd, även hans fötter har svullnat upp nu som om massa vätska har samlats där.

Kan hans andfåddhet vara hjärtinflammation? Kan hjärtinflammation orsaka anfåddhet och trötthet?
Har någon av er upplevt detta som vaccinerat er?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in