Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-13, 17:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yOuNgEXpAt
Det vet jag inte, som sagt. Därför jag frågar här.

Är väl jätte bra för dig att du är ute och springer. Vad bra.

Tycker bara att det är en jävla sjuk timing, strax efter andra vaccinet så började detta.
Det är nog en tillfällighet. Miljoner tar vaccinet och självklart blir folk sjuka konstant med eller utan vaccin. Händer hela tiden och har alltid gjort. Jag hatar själv att behöva ta skiten men tror inte på alla krämpor som folk påstår. Det ökar bara på ovissheten om detta virus och vaccinet. För mig har allt varit som vanligt och även för resten av familjen.
2021-12-13, 18:04
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Men jag håller med, vaccin skyddar mot att dö av covid helt klart. Det är inget påhitt. Men om det visar sig att en tillräckligt stor del av människor har dött av vaccinet tycker jag man inte kan kalla det som en lyckad åtgärd.

Man kan Ju inte räkna så heller. Av vaccinet dör människor som kanske inte hade blivit sjuka i Covid eller om de blivit sjuka, inte hade dött.

Det är en djupt etisk fråga, eftersom det i huvudsak är människor med flera underliggande sjukdomar och/eller dåligt immunförsvar som blir svårt sjuka eller dör av Covid. Inklusive äldre äldre, kanske det hade räckt att 20% av befolkningen vaccinerade sig. Nu skall ALLA vaccinera sig, även de som inte tillhör riskgrupp. Det är oetiskt, eftersom folk som klarat SARS CoV-2 istället dör eller blir handikappade av vaccinet!
2021-12-13, 20:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är nog en tillfällighet. Miljoner tar vaccinet och självklart blir folk sjuka konstant med eller utan vaccin. Händer hela tiden och har alltid gjort. Jag hatar själv att behöva ta skiten men tror inte på alla krämpor som folk påstår. Det ökar bara på ovissheten om detta virus och vaccinet. För mig har allt varit som vanligt och även för resten av familjen.

Vaccinen kan ge hjärtproblem. Det är en välkänd bieffekt. Var nu tyst, tills du har läst på lite.
2021-12-13, 22:32
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen

Totalt antal IVA-vårdade med Covid i åldersgrupp 10-39 år utan riskfaktor: 374
Totalt antal IVA-vårdade i samma grupp som avlidit: 7st

https://portal.icuregswe.org/siri/sv...rona.kumulativ

Totalt antal fall av allvarliga biverkningar av vaccinerna i åldersgrupp 10-39 år: 1762
Antal rapporterade dödsfall av vaccinerna i samma grupp: 6st.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...ner#hmainbody3

Och då återstår ca 80000 biverkningsrapporter att handlägga...

Definitionen av allvarlig rapport:
Citat:
En rapport bedöms som allvarlig om den misstänkta biverkningen är en sådan som, leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt viktig händelse.
Senast redigerad av Ravatos 2021-12-13 kl. 22:35.
2021-12-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
En kollega till mig fick världens jävla näsblod för några veckor sedan. Enligt henne blödde det så mycket så att hennes man fick komma hem och köra henne till akuten. På akuten fick de bränna i hennes näsa p.g.a att det inte slutade blöda.
Jag frågade när hon tog vaccinet sist och hennes svar var: Nej det är inte det. Det är ju länge sedan.

Vet i te om det beror på vaccinet men enligt henne har hon aldrig någonsin haft det så som det var nu

En kollega till mig började plötsligt blöda näsblod på jobbet igår. Inte mycket, men det började bara blöda helt plötsligt.

Edit: Också en kvinna
2021-12-13, 23:12
Medlem
Snarkarens avatar
Har bara tagit en dos av Moderna, har fått förhöjd hjärt-rytm varvat med väldigt långsam hjärt-rytm, ibland nära somna in känns det som, måste ta det extremt lugnt. I övrigt var jag frisk innan vaccineringen, vill varna andra bara.
2021-12-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Har bara tagit en dos av Moderna, har fått förhöjd hjärt-rytm varvat med väldigt långsam hjärt-rytm, ibland nära somna in känns det som, måste ta det extremt lugnt. I övrigt var jag frisk innan vaccineringen, vill varna andra bara.

Låter jobbigt. Hoppas det blir bättre. Hur länge sedan var det du tog sprutan?

Är det i viloläge eller vid ansträngning?

Är su en aktiv person med bra hälsa?
2021-12-14, 09:50
Medlem
Kollega tog tredje dosen med biverkning, nu sjukskriven för yrsel

Min far tog tredje, dosen. Han känner inget

Jag är och förblir obesprutad tills vidare. Har tagit många vaccin. Men en prenumeration på Pfi$er intresserar mig inte för fem öre!
2021-12-14, 11:41
Medlem
RollonHomies avatar
Har tagit båda doser av Pfizer.

Har varit ordentligt sjuk tre gånger. Vid varje tillfälle sängliggandes i ungefär en vecka.
Feber, ont i kroppen, slemhosta, ont i bröstet, rinnsnuva.

Har kunnat vara på jobbet till och från, men vid minsta fysiska ansträngning får jag ordentlig huvudvärk och känsla av feber och måste vara hemma dagen efter. Sen rullar det på så, vecka efter vecka. Riktigt jävla jobbigt och jag har nu bestämt mig för att inte fortsätta ta vaccinet.

Hemma från jobbet idag igen.

Att gå till gymmet har jag kunnat göra en gång sedan första sprutan. Jag som annars går dit 5 gånger i veckan tycker givetvis att livet suger småhårt nu.
2021-12-14, 12:21
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Har tagit båda doser av Pfizer.

Har varit ordentligt sjuk tre gånger. Vid varje tillfälle sängliggandes i ungefär en vecka.
Feber, ont i kroppen, slemhosta, ont i bröstet, rinnsnuva.

Hur ofta brukade du vara sjuk innan vaccineringen?

Brittiske dansaren Maxwell Harrison utvecklade hjärtsäcksinflammation efter Pfizer-vaccinering. Nu tvingas han ta ett uppehåll från dansen i uppemot 1 år i väntan på en lösning.

https://www.youtube.com/watch?v=UwA7RDdISWI
2021-12-14, 13:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obs1234
Kollega tog tredje dosen med biverkning, nu sjukskriven för yrsel

Min far tog tredje, dosen. Han känner inget

Jag är och förblir obesprutad tills vidare. Har tagit många vaccin. Men en prenumeration på Pfi$er intresserar mig inte för fem öre!

Velat fram och tillbaka men det blir samma för mig. Hör och läser överallt om hur full vaccinerade ligger på IVA och folks biverkningar och mutationer osv. Nä fyfan jag mår bra som jag är tänker ej riskera det plus att jag ej tar risker som att åka kommunalt eller träffa folk där det är mer än 3+ i umgänget. Även då avstånd som gäller.
2021-12-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Det går inte riktigt att säga om vaccinet räddar mer liv än det dödar. Som det ser ut nu ja men eftersom tillräcklig (total) statistik ännu inte finns och att alla rapporterade biverkningarna inte är handlagda så ska man inte dra förhastade slutsatser.

Men jag håller med, vaccin skyddar mot att dö av covid helt klart. Det är inget påhitt. Men om det visar sig att en tillräckligt stor del av människor har dött av vaccinet tycker jag man inte kan kalla det som en lyckad åtgärd.

Det beror också på hur man mäter. Säg att du räddar en 75åring (med vaccin) från att dö av covid i fem år medans en 20 åring dör av plötsligt hjärtstopp på grund av vaccinet.

Räknar man det då i antal döda liv eller antal förlorade levnadsår?

Personligen tycker jag att förlorade levnadsår är ett bättre mått eftersom unga från första början inte borde blivit rekommenderade att ta vaccinet.

Fast .... då skulle vi se att fler folk plötsligt dog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in