Citat:
Ursprungligen postat av
Person1988
Har fått till mig att Olof vill lansera en ny cryptovaluta (inte Dietbitcoin) och då ha Khamzat eller/och Alexander Gustafsson som reklampelare.
Därav mötet.
Olof drog sig dock ur då han inte hade råd att betala de ca 500k som krävdes.
500k är i sammanhanget småpengar, sett till vilken exponering det hade gett Olof och hans lansering av hans nya cryptovaluta, sett till mängden följare Khamzat/ Alexander Gustafsson har och den exponering han hade fått i exempelvis ESPN och även program som UFC Embedded och UFC Countdown osv.
Olof hävdade även att Jordan "Wolf of Wallstreet" Belfort skulle vara med på ett hörn vid lanseringen.
Så Olof drog sig alltså ur då han inte hade de pengarna som krävdes. Konstigt då han säljer tavlor m.m. för mångmiljonbelopp.
Stämmer med senare uppgifter jag hört med.
Dock gällde mötet Olof hade med Majdi och Hermansson's manager en fight mot Jake Paul.
Olof påstod sig även redan haft KSI villig att möta Khamzat, samt att han varit i direkt kontakt med Jakes agent.
Inte långt efter att Khamzat fått reda på varför mötet skett utav Majdi utmanade han bröderna Paul på Twitter, vilket tydligen ska ha gjort brödernas management rätt förbannade.
Majdi trodde helt enkelt inte på Olof, därför blev det ingen fight mot Jake, om det någonsin funnits någon.
Därefter inleddes ett arbete, med Tilli som mellanhand för att få Khamzat (i första hand) att signa på en deal för att marknadsföra den nya crypton.
Det finns även en rätt sensationell nyhet kring Jakes fighter, jag inväntar dock konkreta bevis på detta rykte innan jag skriver om det.
Den nyheten kan vara föremål för att säljas till media enligt bekräftade uppgifter.
Dock måste sanningshalten i den nyheten först fastslås.