Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-28, 17:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är du ledsen i ögat att en av dina hangups inte håller.

https://www.washingtonpost.com/magaz...r-an-activist/
Vilket gör det bara lustigare med tanke på the climate goblins dumdryga kväkande om allt från några till 11 år för ett par år sedan

Men vi som varit med vet att det alltid är bara 10 år kvar
2021-12-28, 17:40
Medlem
Citat:
Stor intervju med Greta i Washington Post idag.

Greta Thunberg on the State of the Climate Movement
... and the roots of her power as an activist
https://www.washingtonpost.com/magaz...r-an-activist/
Artikeln tar inte upp frågan om hur Greta™ åkte till och från skolan i Södertälje, vilket måste sägas vara av allmänintresse. Hur bar hon sig åt att anonym och osedd resa den sträckan fyra dagar/vecka? Sannerligen ett mysterium. Inte heller nämndes att hennes skolstrejk var en stor bluff, då hon hade anpassad studiegång och var ledig på fredagar. Att Greta™:s handler i intervjun dessutom upprepar lögnen att skolstrejk skulle vara en idé som kom från Greta™ själv är minst sagt uppseendeväckande. Det är ju känt sedan länge vem som är upphovsman till det. (Och han heter inte Greta i förnamn.)
2021-12-28, 17:43
Medlem
Helt apropå. Har Greta™ något samröre med de senaste stollarna som hävdar att vedeldning inte är förnyelsebar energi? Jag menar hon tror ju på att ett par hundra okända arter utrotas dagligen, så det låter verkligen som något för henne. Någon som vet?
2021-12-28, 17:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Artikeln tar inte upp frågan om hur Greta™ åkte till och från skolan i Södertälje, vilket måste sägas vara av allmänintresse. Hur bar hon sig åt att anonym och osedd resa den sträckan fyra dagar/vecka? Sannerligen ett mysterium. Inte heller nämndes att hennes skolstrejk var en stor bluff, då hon hade anpassad studiegång och var ledig på fredagar. Att Greta™:s handler i intervjun dessutom upprepar lögnen att skolstrejk skulle vara en idé som kom från Greta™ själv är minst sagt uppseendeväckande. Det är ju känt sedan länge vem som är upphovsman till det. (Och han heter inte Greta i förnamn.)
Om det bara är du som maniskt har denna undran är det verkligen att räknas som allmänintresse?
2021-12-28, 17:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om det bara är du som maniskt har denna undran är det verkligen att räknas som allmänintresse?
Hur går Gretas ändrade livsstil som att släcka lyset när man lämnar ett rum eller bli vegan ihop med att hon har 3 hästar och två hundar? Är inte det allmänintresse? Kanske läge att mejla reportern?
2021-12-28, 17:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur går Gretas ändrade livsstil som att släcka lyset när man lämnar ett rum eller bli vegan ihop med att hon har 3 hästar och två hundar? Är inte det allmänintresse? Kanske läge att mejla reportern?
Ja mejla du till reportern, skriv här om du får något svar.
2021-12-28, 18:01
Medlem
Citat:
Du har en poäng. Allmänintresset för Greta™ är väldigt lågt. Det ser man på hur få som dyker upp på hennes "skolstrejk". Fler än 10 räknas som en bra dag i den lilla byn Stockholm, och bland dem ser man en påfallande hög andel turister. Det falnade intresset för Greta™ beror förmodligen på att folk har insett att Greta™ inte lever som hon lär. Som exempelvis att hon åkte bil till och från skolan i Södertälje, trots att utmärkt kollektivtrafik fanns tillgänglig. Och så förstås hundarna och hästarna. Och bostäderna. Ja, du förstår själv. Ingen orkar lyssna på en hycklare som Greta™. Förutom AFA och gänget som arrangerar Lesbisk Frukost.
2021-12-28, 18:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du har en poäng. Allmänintresset för Greta™ är väldigt lågt. Det ser man på hur få som dyker upp på hennes "skolstrejk". Fler än 10 räknas som en bra dag i den lilla byn Stockholm, och bland dem ser man en påfallande hög andel turister. Det falnade intresset för Greta™ beror förmodligen på att folk har insett att Greta™ inte lever som hon lär. Som exempelvis att hon åkte bil till och från skolan i Södertälje, trots att utmärkt kollektivtrafik fanns tillgänglig. Och så förstås hundarna och hästarna. Och bostäderna. Ja, du förstår själv. Ingen orkar lyssna på en hycklare som Greta™. Förutom AFA och gänget som arrangerar Lesbisk Frukost.
Det är ett "särintresse" hur hon åkte till skolan i Södertälje. Man borde tycka att någon som påstår sig vara bildad hade koll på sånt.

I morgon den 29de så sänds då PBS programmet Emergency Earth där bl,a Dalai Lama och Greta Thunberg är med lite.
Det kommer sändas 8/7 C vilket borde bli på natten 30 här i sverige 01-02? PBS sänds inte utanför USA så vill man kolla så får man använda sig utav en VPN.

https://www.pbs.org/show/earth-emergency/
2021-12-28, 18:22
Medlem
Citat:
Det är ett "särintresse" hur hon åkte till skolan i Södertälje. Man borde tycka att någon som påstår sig vara bildad hade koll på sånt.

I morgon den 29de så sänds då PBS programmet Emergency Earth där bl,a Dalai Lama och Greta Thunberg är med lite.
Det kommer sändas 8/7 C vilket borde bli på natten 30 här i sverige 01-02? PBS sänds inte utanför USA så vill man kolla så får man använda sig utav en VPN.

https://www.pbs.org/show/earth-emergency/
Hyckleri hos folkuppfostrare är definitivt av allmänintresse, det vet bildade människor. Just därför är Greta™:s skolskjuts, boende, hästar och hundar av allmänintresse. Lura dig inte att tro något annat. Vilka kändisar som Greta™ träffar eller får positiva kommentarer från är dock endast av intresse för svagbegåvade.
2021-12-28, 18:55
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Helt riktigt, du gissade rätt på kuggfrågan. Förekomsten av evolution vederlägger hypotesen om en orörd natur som är i balans. Det betyder att Greta™, liksom Jehovas Vittnen, är evolutionsförnekare. Men det tvivlar jag på att hon själv förstår.

Men är det ingen som har ett svar på min första gåta?

Hur tog sig Gretatill och från skolan i Södertälje?

Ledtråd: Ingen såg henne åka med kollektivtrafiken.

Håller med angående evolutionsförnekare.:-)
Inte bara det, hon tror att arterna slutar att dö ut om vi behåller status quo och glömmer att de flesta - om inte alla - idag existerande arter har ockuperat nischer som av en eller annan anledning frigjorts av andra - idag utdöda - arter.

Gretas resandevanor är intressanta, liksom hennes livsstil som verkar allt annat än asketisk; det handlar snarare om överdådig konsumption, men det är väl så den vita privilegierade eliten lever. Social rättvisa och klimaträttvisa ska batalas ur någon annans fickor.

Men känner jag ämnet rätt så lär vi aldrig få svar på frågan angående Gretas resvanor. Jag gissar (utan att ha någon grund att stå på) på att hon reste med den form av kollektivtrafik som av gemene man kallas för taxi. Man kan få taxi om man tillhör vissa grupper som omfattas av LSS. Och taxi räknas ju som en form av kollektivtrafik, ergo reste Greta till skolan i Södertälje kollektivt. :-) :-) :-)
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-12-28 kl. 19:08.
2021-12-28, 19:59
Medlem
Giant Squids avatar
Intresset för Gretas hundar verkar vara stort här i tråden, så då kan jag berätta att hundnamnet Greta har trendat i år i Austin Texas, upp med hela 930%.

https://www.rover.com/blog/austin-dog-names/

Och från hundar till katter så har det visat sig att legendaren Cat Stevens, numera Yusuf Islam är ett stort fan av Greta.

Yusuf is a fan of Greta Thunberg
Citat:
I’m a big fan of Greta Thunberg, it’s as if my songs were written for people like her,” said the 73-year-old in an interview with the Italian newspaper “Corriere della Sera” (Monday). The way the global economy is making mistakes makes it difficult to change the route on climate change. “But there is hope in the new generations
https://eueditorial.com/yusuf-is-a-f...reta-thunberg/
2021-12-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Håller med angående evolutionsförnekare.:-)
Inte bara det, hon tror att arterna slutar att dö ut om vi behåller status quo och glömmer att de flesta - om inte alla - idag existerande arter har ockuperat nischer som av en eller annan anledning frigjorts av andra - idag utdöda - arter.

Gretas resandevanor är intressanta, liksom hennes livsstil som verkar allt annat än asketisk; det handlar snarare om överdådig konsumption, men det är väl så den vita privilegierade eliten lever. Social rättvisa och klimaträttvisa ska batalas ur någon annans fickor.

Men känner jag ämnet rätt så lär vi aldrig få svar på frågan angående Gretas resvanor. Jag gissar (utan att ha någon grund att stå på) på att hon reste med den form av kollektivtrafik som av gemene man kallas för taxi. Man kan få taxi om man tillhör vissa grupper som omfattas av LSS. Och taxi räknas ju som en form av kollektivtrafik, ergo reste Greta till skolan i Södertälje kollektivt. :-) :-) :-)
Ja det kan inte vara lätt att vara evolutionsförnekare. Det är ca 180k år sedan som isbjörn och grizzly blev två separata arter. Varför? Och hur överlevde isbjörnarna förra interglacialen som var avsevärt varmare än idag? Greta™ kanske vet?

Yvonne Ruwaida försvarade sitt Riksdagsrekord i taxiåkning med att taxi är kollektivtrafik. Hon var ju inte ensam i bilen, även chauffören åkte med! Hur kommer det sig att de som gapar högst om att leva miljövänligt är de som minst av alla lever som de lär? But I digress...

Jag tvivlar på att Greta™ fick taxi betalt av det allmänna. Mina båda söner gick på resursskola i en annan kommun och vår hemkommun betalade för taxi, 36 km enkel resa. Dessutom en avsevärt högre skolpeng, och detta under 6 år. Vår kommun har ingen egen resursskola. Jag tvivlar inte på att Stockholms kommun betalade Greta™:s taxi till resursskolan i Bergshamra. Men varför skulle kommunen betala för taxi till Södertälje? Kringlaskolan är ju inte en resursskola! Så nej, hon lär inte ha åkt taxi. Att hon åkte bil kan vi vara helt säkra på, men det är en hemlis. Det skulle förstöra ikonen av S:t Greta™ om det kom till allmän kännedom. Men sanningen är nog så illa att Greta™ blev skjutsad med bil större delen av sin tid i grundskolan.

Tänker jag ändra mina vanor pga någonting som jag hör från en prepubertal snart 19-årig obildad jänta? Skulle inte tro det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in