2022-01-07, 21:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Firar vår aktieportfölj med att våra företag får sälja en extra tampong per månad till varje fertil kvinna i landet.

Gör Lilla Edet tamponger eller är du en sån där hemsk person som investerar i judeföretag?
2022-01-07, 21:51
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Firar vår aktieportfölj med att våra företag får sälja en extra tampong per månad till varje fertil kvinna i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Gör Lilla Edet tamponger eller är du en sån där hemsk person som investerar i judeföretag?

Djävla dårar. Var och en för sig,
2022-01-07, 21:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Djävla dårar. Var och en för sig,

Vilken tur att vår dårskap vägs upp av sansade skeptiker som är ja sägare.

2022-01-07, 21:59
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Oh, no. Vad gör vi nu?

Det blir seppuku för min del i alla fall. Hedern kräver det.
2022-01-07, 22:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det blir seppuku för min del i alla fall. Hedern kräver det.

Självmord för att kvinnan fått oregelbunden mens känns lite väl obefogat. Tvärtom borde väl forumets unga se en guldchans att äntligen få jucka utan kådis med mindre risk.
2022-01-07, 22:04
Medlem
Tror många chansar eftersom det går att få ekonomisk ersättning vid allvarlig biverkning. Många tjejer chansar nog eftersom menstruationsstörningar dels är vanliga och omöjliga att bevisa som orsakade av covid.
Läste en gång att endast en promille (typ) av alla anmälda får ersättning.
Finns nog en del pundar-conny med fästmö pundar-Britt-Marie som chansar.
2022-01-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Är det? Var kan man läsa om det i så fall? Och hur vanligt är det? Alltid bra med källor när man kommer med denna typ av påståenden

Samtidigt är det mycket troligare att man rapporterar in saker när det gäller ett nytt vaccin. Det lär vara betydligt många fler dödsfall/allvarliga sjukdomsfall i närtid till vaccinering som rapporteras in när det gäller covid-vaccinen - även om det troligen är naturliga orsaker som ligger bakom. Jag ser det som en självklarhet att man är mer misstänksam mot nya vaccin och då tar det säkra för det osäkra och rapporterar in saker, även om det är låg sannolikhet att vaccinet är orsaken. Kombinera det med att uppmärksamheten kring dessa vaccin är så ofantligt mycket större än mer etablerade vaccin så lär det komma in betydligt mycket fler rapporter än vanligt.

Sedan är det såklart fullt möjligt att dessa vaccin har fler biverkningar än mer traditionella vaccin, men det är verkligen inte en slutsats man kan dra enbart från mängden inrapporterade misstänkta biverkningar.

Rapporterna är indikatorn på att något måste undersökas (omedelbart, inte om fem år). Det är inte speciellt svårt att undersöka om vaccinen ligger bakom. Titta på hur antalet diagnoser förändrats över tid kopplat till när vaccinet getts.
2022-01-07, 22:07
Medlem
TheTerrorists avatar
Jag blev själv diagnostiserad med myokardit exakt två veckor efter min första dos av vaccin och vaknade upp med bröstsmärtor som sedan bekräftades vara myokardit på sjukhuset. Vill tillägga att att jag omkring 30 år gammal och förövrigt fullt frisk.

Denna incident skedde i augusti och blev sjukhusliggande under fem dagar totalt.

Jag har anmält detta till Läkemedelsverket och gjort en anmälan för läkemedelskada.

Nu till min fråga, är de någon som anmält sina biverkningar till Läkemedelsverket och fått någon form av kompensation efter covid vaccin?
2022-01-07, 22:11
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Oh, no. Vad gör vi nu?

Ja, det blir att vi ovaccinerade får återbefolka världen då.
2022-01-07, 22:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ja, det blir att vi ovaccinerade får återbefolka världen då.

Tuff uppgift. Hur många är ni? Risk för jobbig inavel?

Men om ni kör som i MENA och kör på en syster så blir det nog bra
2022-01-07, 22:38
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
Jag blev själv diagnostiserad med myokardit exakt två veckor efter min första dos av vaccin och vaknade upp med bröstsmärtor som sedan bekräftades vara myokardit på sjukhuset. Vill tillägga att att jag omkring 30 år gammal och förövrigt fullt frisk.

Denna incident skedde i augusti och blev sjukhusliggande under fem dagar totalt.

Jag har anmält detta till Läkemedelsverket och gjort en anmälan för läkemedelskada.

Nu till min fråga, är de någon som anmält sina biverkningar till Läkemedelsverket och fått någon form av kompensation efter covid vaccin?

Du kan tyvärr inte få någon kompensation eftersom det är ett nödgodkänt preparat. Har du tagit din andra och tredje dos ännu förresten?
2022-01-07, 22:55
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0cialsekreterare
Du kan tyvärr inte få någon kompensation eftersom det är ett nödgodkänt preparat. Har du tagit din andra och tredje dos ännu förresten?

Är de verkligen så? Ja, mitt ärende är fortfarande under handläggning och jag misstänker att de kommer återkomma med mindre bra nyheter dessvärre.

Jag frågade läkaren angående att ta fler doser när jag lämnade sjukhuset och deras rekommendation var att avvakta med andra dosen. Så fram tills idag har jag endast tagit en dos.

Var nyligen och tog nya magnetröntgen och väntar besked om hur det ser ut för närvarande. Har läkarbesök på måndag så ska se vad deras rekommendation är nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in