Citat:
Ursprungligen postat av
nidhoogen
Jag hoppas du är riktigt säker på vad du gör, om du får hjärtproblem av första dosen och ens överväger andra.. ja då borde du för din egen skull kanske ta den trots allt. 🤡
Edit: 50% chans att dö inom 5 år efter bekräftad Myokardit om jag inte missminner mig. I vilket fall har du skalat bort 10 år av ditt liv i bästa fall.
Vad är det här för skräp? För de flesta läker sjukdomen ut av sig själv utan bestående men. Att påstå att 50% dör inom 5 år och att man skalat bort 10 år av ens liv lite väl magstarkt även för vaccinskeptiker. Hur är man egentligen funtad när man sitter och hittar på saker för att skrämma folk med en allvarlig komplikation/sjukdom?
Här är en studie som fokuserar på frekvensen av myokardit bland vaccinerade, men de tar även upp hur det gått för de som de hittade:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2110737
A total of 76% of cases of myocarditis were described as mild and 22% as intermediate; 1 case was associated with cardiogenic shock. After a median follow-up of 83 days after the onset of myocarditis, 1 patient had been readmitted to the hospital, and 1 had died of an unknown cause after discharge. Of 14 patients who had left ventricular dysfunction on echocardiography during admission, 10 still had such dysfunction at the time of hospital discharge. Of these patients, 5 underwent subsequent testing that revealed normal heart function.
Kort sagt, de flesta fick inga bestående men.
Har du någon källa till dina siffror, eller är dom totalt påhittade?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheTerrorist
Är de verkligen så? Ja, mitt ärende är fortfarande under handläggning och jag misstänker att de kommer återkomma med mindre bra nyheter dessvärre.
Jag frågade läkaren angående att ta fler doser när jag lämnade sjukhuset och deras rekommendation var att avvakta med andra dosen. Så fram tills idag har jag endast tagit en dos.
Var nyligen och tog nya magnetröntgen och väntar besked om hur det ser ut för närvarande. Har läkarbesök på måndag så ska se vad deras rekommendation är nu.
Nej, det är inte så. Läs länken jag postade i inlägget ovan. Sen är ju frågan om vad som klassas som skada, men man bör sålla rätt hårt bland det som skrivs av de mer inbitna vaccinskeptikerna. Mycket är tyvärr rena påhitt. Är man det minsta osäker så ber man om en källa.
Undrar du om prognosen för myokardit så rekommenderas att du tittar själv på vettiga sidor samt frågar din läkare. Då slipper du allt skräp som dyker upp här på flashback och får pålitlig information.