2022-01-07, 23:00
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
Är de verkligen så? Ja, mitt ärende är fortfarande under handläggning och jag misstänker att de kommer återkomma med mindre bra nyheter dessvärre.

Jag frågade läkaren angående att ta fler doser när jag lämnade sjukhuset och deras rekommendation var att avvakta med andra dosen. Så fram tills idag har jag endast tagit en dos.

Var nyligen och tog nya magnetröntgen och väntar besked om hur det ser ut för närvarande. Har läkarbesök på måndag så ska se vad deras rekommendation är nu.

Jag hoppas du är riktigt säker på vad du gör, om du får hjärtproblem av första dosen och ens överväger andra.. ja då borde du för din egen skull kanske ta den trots allt. 🤡

Edit: 50% chans att dö inom 5 år efter bekräftad Myokardit om jag inte missminner mig. I vilket fall har du skalat bort 10 år av ditt liv i bästa fall.
Senast redigerad av nidhoogen 2022-01-07 kl. 23:04.
2022-01-07, 23:05
Medlem
Citat:
Jag blev själv diagnostiserad med myokardit exakt två veckor efter min första dos av vaccin och vaknade upp med bröstsmärtor som sedan bekräftades vara myokardit på sjukhuset. Vill tillägga att att jag omkring 30 år gammal och förövrigt fullt frisk.

Denna incident skedde i augusti och blev sjukhusliggande under fem dagar totalt.

Jag har anmält detta till Läkemedelsverket och gjort en anmälan för läkemedelskada.

Nu till min fråga, är de någon som anmält sina biverkningar till Läkemedelsverket och fått någon form av kompensation efter covid vaccin?

Man ska kunna få ersättning vid skada, se länk nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av S0cialsekreterare
Du kan tyvärr inte få någon kompensation eftersom det är ett nödgodkänt preparat. Har du tagit din andra och tredje dos ännu förresten?

Ett alternativ är ju att faktiskt ta reda på vad som gäller innan man skriver saker? Fast då är det ju såklart svårt att driva ett vaccinkritiskt narrativ...

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ad-av_H901SoU5
Riksdagen sa ja till regeringens förslag om statlig ersättning för skador som orsakas av vaccin mot covid-19.

Den som får skador av ett godkänt vaccin mot covid-19 kan få ersättning från den ordinarie läkemedelsförsäkringen. Om en person inte får hel ersättning från en sådan försäkring, så ska istället en statlig ersättning betalas ut i vissa fall. Ersättningen för skador från covid-19-vaccin blir därmed likvärdig med annan ersättning för godkända skador från läkemedel.

De nya reglerna börjar gälla den 1 december 2021, men kan även tillämpas på skador som har inträffat före det datumet.
2022-01-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag hoppas du är riktigt säker på vad du gör, om du får hjärtproblem av första dosen och ens överväger andra.. ja då borde du för din egen skull kanske ta den trots allt. 🤡

Edit: 50% chans att dö inom 5 år efter bekräftad Myokardit om jag inte missminner mig. I vilket fall har du skalat bort 10 år av ditt liv i bästa fall.

Vad är det här för skräp? För de flesta läker sjukdomen ut av sig själv utan bestående men. Att påstå att 50% dör inom 5 år och att man skalat bort 10 år av ens liv lite väl magstarkt även för vaccinskeptiker. Hur är man egentligen funtad när man sitter och hittar på saker för att skrämma folk med en allvarlig komplikation/sjukdom?

Här är en studie som fokuserar på frekvensen av myokardit bland vaccinerade, men de tar även upp hur det gått för de som de hittade:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2110737
A total of 76% of cases of myocarditis were described as mild and 22% as intermediate; 1 case was associated with cardiogenic shock. After a median follow-up of 83 days after the onset of myocarditis, 1 patient had been readmitted to the hospital, and 1 had died of an unknown cause after discharge. Of 14 patients who had left ventricular dysfunction on echocardiography during admission, 10 still had such dysfunction at the time of hospital discharge. Of these patients, 5 underwent subsequent testing that revealed normal heart function.
Kort sagt, de flesta fick inga bestående men.

Har du någon källa till dina siffror, eller är dom totalt påhittade?

Citat:
Är de verkligen så? Ja, mitt ärende är fortfarande under handläggning och jag misstänker att de kommer återkomma med mindre bra nyheter dessvärre.

Jag frågade läkaren angående att ta fler doser när jag lämnade sjukhuset och deras rekommendation var att avvakta med andra dosen. Så fram tills idag har jag endast tagit en dos.

Var nyligen och tog nya magnetröntgen och väntar besked om hur det ser ut för närvarande. Har läkarbesök på måndag så ska se vad deras rekommendation är nu.

Nej, det är inte så. Läs länken jag postade i inlägget ovan. Sen är ju frågan om vad som klassas som skada, men man bör sålla rätt hårt bland det som skrivs av de mer inbitna vaccinskeptikerna. Mycket är tyvärr rena påhitt. Är man det minsta osäker så ber man om en källa.

Undrar du om prognosen för myokardit så rekommenderas att du tittar själv på vettiga sidor samt frågar din läkare. Då slipper du allt skräp som dyker upp här på flashback och får pålitlig information.
Senast redigerad av Frispel2 2022-01-07 kl. 23:24.
2022-01-07, 23:34
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråden "Studie bekräftar rubbad menstruationscykel efter vaccination" infogad.

/Moderator
2022-01-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Rapporterna är indikatorn på att något måste undersökas (omedelbart, inte om fem år). Det är inte speciellt svårt att undersöka om vaccinen ligger bakom. Titta på hur antalet diagnoser förändrats över tid kopplat till när vaccinet getts.

Precis, det är ju exempelvis så man upptäckte att hjärtmuskelinflammation är en potentiell biverkning av vaccinen. Speciellt då med Modernas vaccin. Genom inrapporteringen fick man indikationer på en mycket ovanlig biverkning som man sedan kunde bekräfta när man tittat närmare på det. Det är ju det som inrapporteringssystemen är till för.
2022-01-08, 00:34
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:

Dessvärre har du inte riktigt koll på vad du skriver och det framgår väldigt tydligt av ditt inlägg. Lycka till!
2022-01-08, 00:36
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Vad är det här för skräp? För de flesta läker sjukdomen ut av sig själv utan bestående men. Att påstå att 50% dör inom 5 år och att man skalat bort 10 år av ens liv lite väl magstarkt även för vaccinskeptiker. Hur är man egentligen funtad när man sitter och hittar på saker för att skrämma folk med en allvarlig komplikation/sjukdom?

Här är en studie som fokuserar på frekvensen av myokardit bland vaccinerade, men de tar även upp hur det gått för de som de hittade:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2110737
A total of 76% of cases of myocarditis were described as mild and 22% as intermediate; 1 case was associated with cardiogenic shock. After a median follow-up of 83 days after the onset of myocarditis, 1 patient had been readmitted to the hospital, and 1 had died of an unknown cause after discharge. Of 14 patients who had left ventricular dysfunction on echocardiography during admission, 10 still had such dysfunction at the time of hospital discharge. Of these patients, 5 underwent subsequent testing that revealed normal heart function.
Kort sagt, de flesta fick inga bestående men.

Har du någon källa till dina siffror, eller är dom totalt påhittade?

Nej, det är inte så. Läs länken jag postade i inlägget ovan. Sen är ju frågan om vad som klassas som skada, men man bör sålla rätt hårt bland det som skrivs av de mer inbitna vaccinskeptikerna. Mycket är tyvärr rena påhitt. Är man det minsta osäker så ber man om en källa.

Undrar du om prognosen för myokardit så rekommenderas att du tittar själv på vettiga sidor samt frågar din läkare. Då slipper du allt skräp som dyker upp här på flashback och får pålitlig information.

Tack för ditt inlägg. Uppskattas!

Ska absolut läsa länkarna du posta ovan.
2022-01-08, 00:38
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Dessvärre har du inte riktigt koll på vad du skriver och det framgår väldigt tydligt av ditt inlägg. Lycka till!

Grabben, du är runt 30 år med Myokardit. Visa mig ett (1) fall där ett skadat hjärta återhämtat sig. Jag behöver inget lycka till.. du gör det däremot.

2022-01-08, 00:40
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:
Grabben, du är runt 30 år med Myokardit. Visa mig ett (1) fall där ett skadat hjärta återhämtat sig. Jag behöver inget lycka till.. du gör det däremot.

Grabben, läs på. Flesta fall av myokardit läker ut. Med din intelligens har du större risk att dö före mig oavsett hjärtproblem eller ej 😂
2022-01-08, 00:47
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Grabben, läs på. Flesta fall av myokardit läker ut. Med din intelligens har du större risk att dö före mig oavsett hjärtproblem eller ej 😂

Sätt din tilltro i den användaren vars 90% av sin tid på Flashback spenderas i denna tråd i försök att debunka verkligheten.. om det får dig att sova bättre om natten. Kunde inte bry mig mindre faktiskt.

Vi kallar det copium.

Edit: Du kan ju be användaren länka en studie som visar att vaccininducerad Myokardit "läker oftast av sig självt". Borde ju finnas gott om långtidsstudier på ämnet efter 1.5 år av vaccineringar..
Senast redigerad av nidhoogen 2022-01-08 kl. 00:56.
2022-01-08, 08:10
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
Jag blev själv diagnostiserad med myokardit exakt två veckor efter min första dos av vaccin och vaknade upp med bröstsmärtor som sedan bekräftades vara myokardit på sjukhuset. Vill tillägga att att jag omkring 30 år gammal och förövrigt fullt frisk.

Denna incident skedde i augusti och blev sjukhusliggande under fem dagar totalt.

Jag har anmält detta till Läkemedelsverket och gjort en anmälan för läkemedelskada.

Nu till min fråga, är de någon som anmält sina biverkningar till Läkemedelsverket och fått någon form av kompensation efter covid vaccin?

Pfizer? Ta inga fler doser om du vill leva, hjärtat har Ace 2 receptorer som spikproteinet binder till. Ditt immunförsvar attackerar därför hjärtat vilket leder till autoimmun reaktion. Att ta fler doser är direkt livsfarligt. De tråkiga är också att hjärtmuskeln inte har förmågan att läka sig själv, en skada är permanent även om du blir av med inflammationen.
2022-01-08, 09:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Citat:
Tack för ditt inlägg. Uppskattas!

Ska absolut läsa länkarna du posta ovan.

Citat:

Strax innan du skrev ditt inlägg, postade jag här i tråden en stor studie från UK, som visar att risken för myocardit fördubblas med varje spruta. Effekten är alltså ackumulativ.

Hmmm... skulle posta en länk till mitt inlägg, men det är raderat? Här är länk igen. Du hittar länken till den officiella medrxiv-studien i blogginlägget.

Citat:
A huge new study has found the risk of serious heart problems called myocarditis in men under 40 soars with each dose of a Covid mRNA vaccine - and is sharply higher than the risk from a coronavirus infection itself.

The findings call into sharp question the efforts by American colleges and universities to make their students receive booster shots before returning to school this January - especially since other studies have shown that the risk of post-vaccine myocarditis is concentrated not merely in men under 40 but in those aged 16-25.

The study, which British researchers released in late December, showed that the risk of myocarditis almost doubled after the first Pfizer shot in men under 40. Then it doubled again after the second and doubled again after the third - to almost eight times the baseline risk.

https://alexberenson.substack.com/p/...s-and/comments

Det är lite märkligt att du, trots din allvarliga vaccinskada, verkar mest intresserad av att håna folk som inte vill ta experimentvaccinen, och att du ser fram emot fler vaccin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in