Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 09:17
Medlem
Blir intressant med FUP, hade även varit intressant att se på rättegången men antar att HF kommer vara bakom lyckta dörrar. Se spännis Loco skita på sig över att kanske göra sin första volta. Tror dock det är 50/50 atm.
Citera
2022-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Ingen som har fixat FUPen?
stockholms tr har inte svarat än när jag frågat om fup, får hoppas på måndag
Citera
2022-01-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Haha alltså det finns hur många studier som helst om det utanför Sveriges feministiska väggar, att detta inte kommit upp till ytan för er svenska män är fan bisarrt bara det.

En av hundratals:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8135653/

False rape allegations

Men fortsätt tro på de pangfulla krogslynorna ni, in med männen i finkan bara! Vem fan bryr sig om dom är skyldiga eller ej? Man måste ju lita på kvinnan!! (Som i studier visat sig ljuga c:a 500% oftare än män på daglig basis)

Tyvärr kan man se på dina uttalanden att du saknar grundläggande kunskaper i hur man tolkar forskning. Jag tycker inte du ska sprida dynga . Tack.

Klart falska våldtäktsanklagelser förekommer, men det är inte samma sak.

De flesta kvinnor ljuger inte.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-09 kl. 14:39.
Citera
2022-01-09, 14:42
Medlem
Killen är arab, men i detta fall ser han bra ut. Alltså en ”ångervåldtäkt” av tjejen. Så var det med det.
Citera
2022-01-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Hur vet du att de gick in på toaletten för att knulla?

Köper inte alls resonemanget att de ångrar sig. Varför skulle dem det? För sexet är kass? Vem gör en falskanmälan för det?
Händer ju hela tiden. Lever du i en bubbla?
Citera
2022-01-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Men hur vill du ha det?

Är barnen vuxna eller inte?
Antingen är man ett barn vid 18 eller vuxen, eller så är de då vuxna får de ta eget ansvar.

Utan att riskera?
Du tror inte att kvinnan själv varit på i det här fallet?
Jävla idiot.

Klär sig som horor, beter sig som horor, då är man antagligen en hora.

Körde josef upp en dildo när hon inte ville nej.

De hade sex och hon ångrade sig.

Det här är ett typiskt fall där en brud känner sig som en smutsig hora för att hon agerat som en smutsig hora och nu ska hon springa hem till mamma och pappa och gråta, för att hon är inte vuxen.

Var inte mycket empati du hade. Otroligt få kvinnor hittar på när det gäller detta överlag. Det ska man veta, de flesta måste bli betrodda om det finns goda skäl.
Citera
2022-01-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Föräldrar låter sina döttrar på 18-19 år 🤔 Ska föräldrarna låsa in sina myndiga barn? Mina döttrar ska väl kunna gå ut på krogen utan att riskera att bli våldtagna av nån jävla looser? Sen är det väl en sak att gå med på sex men inte på allt sex? Om du har sex med en tjej och hon plötsligt kör upp en dildo i röven på dig, är det ok för att du gick med på sex? Förstår inte logiken.
Undrar vem losern är här? Du verkar skita i om dina döttrar står utanför Donken & röker, väntande på arabkuk…
Citera
2022-01-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Var inte mycket empati du hade. Otroligt få kvinnor hittar på när det gäller detta överlag. Det ska man veta, de flesta måste bli betrodda om det finns goda skäl.

Det vet du inget alls om.

De flesta måste inte alls bli betrodda.

För allvarliga anklagelser ska det finnas tunga bevis.

Det räcker med en ANKLAGELSE för att någon ska förlora sitt liv.

Så knip käft.
Citera
2022-01-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det vet du inget alls om.

De flesta måste inte alls bli betrodda.

För allvarliga anklagelser ska det finnas tunga bevis.

Det räcker med en ANKLAGELSE för att någon ska förlora sitt liv.

Så knip käft.

Kan du länka till de bästa studierna som finns när det gäller falska anklagelser kopplat till våldtäkt och jag kommer med enkelhet ställa frågor till vad du än länkar? De som verkligen testar denna hypotes rejält och som har adekvat power, bra data etc. de visar som förväntat att ytterst få ljuger. Det är en myt som incelmän sprider.

Ja, hörsägensbevisning har sina för och nackdelar. Men du ska inte tro att de flesta ljuger, för det finns inga bevis för det överhuvudtaget.

De tyngsta studierna visar på precis motsatsen, att de flesta inte ljuger.
Citera
2022-01-09, 15:10
Bannlyst
Citat:

Problemet är att det du säger stämmer inte. I vissa studier handlar det alltså om 20-30% falskanmälningar från kvinnor, förstår du det?
Citera
2022-01-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Problemet är att det du säger stämmer inte. I vissa studier handlar det alltså om 20-30% falskanmälningar från kvinnor, förstår du det?

Vet du vad power är? Jag tror inte du gör det. Förklara gärna vad det är och hur det används i forskningssammanhang.

Tror du forskning handlar om att slå på pubmed och bara läsa lite kort och sedan dra tvärsäkra slutsatser? Du må kunna mycket i ditt umgänge, men jämfört med mig är du en gröngöling.

Den studie du länkade till har flera problem:
1. Dålig definition av begreppet.
2. Extremt låg power, vet du vad som händer med en distributionskurva när en studie är underpowered? Förmodligen inte. För du kan inget om detta.
3. Dåligt dataunderlag för att dra slutsatser.

Den största studien som har gjorts och som verkligen testar hypotesen och som har adekvat power (2600+ fall jämfört med enbart 109 i din lilla studie haha) och som har bra dataunderlag visar på att ytterst få fall utgörs av falska våldtäktsanklagelser. Den studien krossar din lilla skitstudie. Det hoppas jag du förstår.

Det handlar om design, data, power och att studierna ska vara välutförda. Det är inte det skit som du länkar till.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-09 kl. 15:31.
Citera
2022-01-09, 15:19
Medlem
Citat:
Kan du länka till de bästa studierna som finns när det gäller falska anklagelser kopplat till våldtäkt och jag kommer med enkelhet ställa frågor till vad du än länkar? De som verkligen testar denna hypotes rejält och som har adekvat power, bra data etc. de visar som förväntat att ytterst få ljuger. Det är en myt som incelmän sprider.

Ja, hörsägensbevisning har sina för och nackdelar. Men du ska inte tro att de flesta ljuger, för det finns inga bevis för det överhuvudtaget.

De tyngsta studierna visar på precis motsatsen, att de flesta inte ljuger.

Kvinnor nog de största lögnarna jag någonsin stött på.

Jag har nog lite mer livserfarenhet än dig gubben.

Du kommer med mycket skit att de TYNGSTA STUDIERNA visar, var är dessa studier?

hur kan det ens finnas sådana studier?
är det något kvinnor själva medger?
nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in