Citat:
Visst, men gamla synder legitimerar inte nya. Och det var som bekant andra tider då. Och det kom då även tom ”äkta” flyktingar, chilenare som inte kom överens med Pinochet osv.
Och givetvis: står valet mellan 25-åriga latinas och 25-åriga pundande hazarbarn så behöver man inte tänka två gånger. Därom är vi överens.
Men då blir det som sagt ännu värre: vad gjorde hon då på platsen, utanför bostaden i en bil? Varför åkte hon dit, med vem, var hon ensam i bilen?
Mysteriet tätnar.
Och givetvis: står valet mellan 25-åriga latinas och 25-åriga pundande hazarbarn så behöver man inte tänka två gånger. Därom är vi överens.
Men då blir det som sagt ännu värre: vad gjorde hon då på platsen, utanför bostaden i en bil? Varför åkte hon dit, med vem, var hon ensam i bilen?
Mysteriet tätnar.
Visst är det så, och visst var det på andra sätt back in the days gällande mottagandet från Sydamerika, då särskilt från Chile. Även om snatteri är ett väldigt milt brott så ska det ju inte accepteras. Men viss förståelse tycker jag att man kan ha. Hon drog ju inte bort kopparledningar från tågspår eller bidrog till miljöbrott? Men sånt är socialt accepterat bara man kommer ifrån ett EU-land. Jag personligen tycker att invandrare som vill arbeta och göra rätt för sig gärna får komma till Sverige och få medborgarskap, sedan skickar vi ut packet som är yrkeskriminella eller satt i system att mjölka bidrag. Självklart är ett fåtal sjuka och kan inte arbeta, finns gedigen grund ska vi ta hand om dessa.
Vad jag vill få fram är att krav måste ställas. Vi kan inte fortsätta att importera massarbetslöshet. Invandrare som vill, kan OCH som jobbar, ska få en morot. Självklart vill inte majoriteten jobba svart, men en usel integration, via sittande Regering, har föranlett problematiken.