Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 12:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Om jag anlitar ett företag så räknar jag med att man sköter sina papper. Orimligt att kolla alla jävla företag jämt och ständigt. Till skillnad från dig så står denna liberalism mig upp i halsen. Skiten funkar inte.
Vet du vem det är som får pröjsa moms, skatt, arbetsgivaravgifter om du INTE kollar upp vem som jobbar hos dig?

Citera
2022-01-10, 12:27
Medlem
Citat:
Om du har läst så borde du ha snappat upp att Maggan har kollat ang kollektivavtal mm, dvs hon lever som hon lär. Sen att SÄPO är ett gäng klåpare som borde ha bättre koll är en annan femma. Maggan har ett land att styra.

Dravel. Vi har haft högerpolitik mer eller mindre sen 2000-talets början samt högerbudgetar med en majoritet av högerpartier i riksdagen. Tycker du själv det har blivit bättre?

Eftersom som Maggan vägrar svara på frågor så vet vi egentligen ingenting. Att hon hävdar att hon frågat om kollektivavtal finns det väl inga belägg för, hon kan ju hävda vad som helst för att rentvå sig själv. Tar 2 minuter att ta reda på om ett företag har kollektivavtal via sökning på nätet men detta har Maggan inte orkat utan istället frågat företaget ”flera gånger”….varför frågar man ens flera gånger? Det låter som lögner och efterkonstruktioner men jag har givetvis inga bevis för det.
Citera
2022-01-10, 12:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
hur kolerisk är din morsa?
Min morsa är verkligen inte kolerisk utan mer som Löfven som var hela Sveriges morsa, ständigt förvånad. Maggan är aldrig förvånad men kommer att förvåna.
Citera
2022-01-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Vilken slags känslighet pratar du om här? Varje enskild detektor?
Ja, varje enskild detektor måste vara ställd på högsta känslighet. Annars räknas inte larmet som klass 3.
Citera
2022-01-10, 12:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Eftersom som Maggan vägrar svara på frågor så vet vi egentligen ingenting. Att hon hävdar att hon frågat om kollektivavtal finns det väl inga belägg för, hon kan ju hävda vad som helst för att rentvå sig själv. Tar 2 minuter att ta reda på om ett företag har kollektivavtal via sökning på nätet men detta har Maggan inte orkat utan istället frågat företaget ”flera gånger”….varför frågar man ens flera gånger? Det låter som lögner och efterkonstruktioner men jag har givetvis inga bevis för det.
Att fråga något "flera gånger" tyder väl närmast på att man inte trodde på svaret första gången. Låter som rent skitprat. När man, som du skriver, snabbt kunde ha kollat upp det på nätet. Alternativt bett någon underhuggare i partiet att kolla upp det.
Citera
2022-01-10, 12:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Om du har läst så borde du ha snappat upp att Maggan har kollat ang kollektivavtal mm, dvs hon lever som hon lär. Sen att SÄPO är ett gäng klåpare som borde ha bättre koll är en annan femma. Maggan har ett land att styra.
"Maggan har kollat upp" -
Vad snackar du för skit? Företaget @hlholm & P@rtners Städ & F@stighetsservice AB har INTE kollektivavtal! Har de själva sagt. Se nedan

(FB) Städerska i Magdalena Anderssons hem efterlyst och utan uppehållstillstånd (22-01-08)
Citera
2022-01-10, 12:31
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Om jag anlitar ett företag så räknar jag med att man sköter sina papper. Orimligt att kolla alla jävla företag jämt och ständigt. Till skillnad från dig så står denna liberalism mig upp i halsen. Skiten funkar inte.

Maggan själv och hennes ministrar kräver att man kollar upp företag som man anlitar och reagerar på om det är orimligt billigt, t ex 100 kr för en klippning eller 30 kr för en pizza.

Tokliberalerna är väl värst i centern, dvs sossarnas samarbetsparti där sossarna har varit de som genomfört centerns politik då det är sossarna som regerar.

Håller med att (sozze)skiten inte fungerar.

Ska bli intressant när det kommer fram vad timkostnaden är för sydamerikanskan.
Citera
2022-01-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att fråga något "flera gånger" tyder väl närmast på att man inte trodde på svaret första gången. Låter som rent skitprat. När man, som du skriver, snabbt kunde ha kollat upp det på nätet. Alternativt bett någon underhuggare i partiet att kolla upp det.

Vågar lova att städbolaget har svarat:

- JA, vi har FORA arbetstagarförsäkring

Detta har givetvis okunniga Magda tolkat som att de har haft kollektivavtal.
Citera
2022-01-10, 12:36
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja, varje enskild detektor måste vara ställd på högsta känslighet. Annars räknas inte larmet som klass 3.

Så ligger lokalen intill järnvägen så går larmet vid varje tågpassage?

Smart!
Citera
2022-01-10, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Vågar lova att städbolaget har svarat:

- JA, vi har FORA arbetstagarförsäkring

Detta har givetvis okunniga Magda tolkat som att de har haft kollektivavtal.
Kanske. Som civilekonom får man inte vara så korkad.
Citera
2022-01-10, 12:39
Medlem
Fick städpigans fup och dom i ett privat pm. Postar länkarna här:
https://docdro.id/rQK2vWN
https://docdro.id/kQMA33w
Citera
2022-01-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
- Ja du Magdalena Andersson, den här cykeln som du köpte begagnad är faktiskt stöldgods.
- Hur kan den vara det? Jag frågade säljaren om cykeln var stulen. Jag frågade flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in