Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-12, 07:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vad r det du inte frstr i att modern kolkraft r renare och slpper ut mindre partiklar i luften n frbrnningsmotorer? Har du mamma eller pappa dr som kan frklara?
Nyss var det boomerfantasier och nu r det jttebra
S Tesla drivs globalt med el frn olja och kol, vad skall klimathysterikerna sga?
Citera
2022-01-12, 07:29
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har Tesla ftt godknt att anvnda sin teknik fr att lta bilarna kra sjlv?
Mercedes fr kra i lg hastighet p vissa motorvgsstrckor, Tesla fr inte ens det, din imbecill.

Jag tror du har lst ett jtteproblem hr. Allt de behver gra r att godknna system, s har vi knckt L5! Spelar ingen roll vilket system som r mest kompetent, bara det har ett godknnande. Sen behver folk bara lta bli att gra vnstersvngar, kra dr det finns gende, trafikljus eller skyltar. Klart!
Citera
2022-01-12, 07:34
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nyss var det boomerfantasier och nu r det jttebra
S Tesla drivs globalt med el frn olja och kol, vad skall klimathysterikerna sga?

Klimatalarmister r ocks ett retarderat slkte som inte kan ngonting, det har inget med att eldrift r en bttre teknik och att vi inte kan vara beroende av olja fr all framtid.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-01-12 kl. 07:49.
Citera
2022-01-12, 07:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag tror du har lst ett jtteproblem hr. Allt de behver gra r att godknna system, s har vi knckt L5! Spelar ingen roll vilket system som r mest kompetent, bara det har ett godknnande. Sen behver folk bara lta bli att gra vnstersvngar, kra dr det finns gende, trafikljus eller skyltar. Klart!
Enligt Teslas vrdering s r vl det redan gjort?
Citera
2022-01-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
ADAS r level 2+ och funkar fortfarande inte inne i stder.

Ingen av L4 lsningarna r tillgngliga fr vanliga frare.

S vilket fretag levererar system dr privatpersoner har delvis sjlvkrande i stadstrafik utan geografiska begrnsningar?

Tror du har missuppfattat hela grejen "Ingen av L4 Lsningarna r tillgngliga fr vanliga frare"??? Nej, Sjlva definitionen av L4 sger att fraren inte behver gra ngot. I Dessa fullt fungerande L4 lsningar finns det inga frare. Detta jmfrt med teslas L2 ADAS
Citera
2022-01-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det hr kan man ju vnda p ocks. Man kan mena att hela vrlden utom 6 stder r en ppen marknad, men att efterfrgan inte finns eller kan mtas till rimligt pris.
Kanske finns order som Sveg som helt enkelt kan motivera att ha ett antal taxibgar st p tomgng dygnet runt vid tgstationen om det ens finns ngon. En Tesla kan st p din egen uppfart och rulla ut nr en bestllning kommer in. Skulle absolut kunna ha en Model 2 som andrabil som fr vara ledig som taxi om det funkar.

Det r en bra pong men det konstanta argumentet ifrn sektliknande mnniskor r att inget fretag frutom Tesla kommer kunna skala upp sin verksamhet. Fast verkligheten sger att >50% av TAM fr robotaxis finns i en handfull stder i vrlden. Blir intressant att se hur intresset fr Bil-pooling / robotaxis blir i mindre stder / byar.
Citera
2022-01-12, 10:48
Medlem
Citat:
Det vet du ju inget om. En tidigare version av FSD betan testades i vad tros vara Ukraina, och den klarade trafiken dr ganska bra. Det r ju knappast intellektuellt rligt att sga att FSD r geografiskt begrnsad bara fr att Tesla inte slppt betaversionen i andra lnder.
Och det vsentliga r att de utvecklat ett system som kan lra sig kra bttre n mnniskor vart det n r. Det har inte Volvo. Vem som helst kan f en bil att g p en geotaggad rls.

Det finns massor med exempel p FSD som fullbordat resor frn punkt A till punkt B genom komplex trafik utan ngra ingripande. Visa mig en enda sn resa utfr med en Volvo.
Visa mig en film som snabbspolar 30 000 mil i en Tesla, under alla frhllanden, i alla trafikmiljer utan ett enda ingripande, s tror jag p att FSD r ngot. S lnge de inte hnt r det vrt ngon tusenlapp p sin hjd... Fr det r det minsta som krvs fr att det ens ska godknnas som sjlvkrande system.
Citera
2022-01-12, 11:11
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Visa mig en film som snabbspolar 30 000 mil i en Tesla, under alla frhllanden, i alla trafikmiljer utan ett enda ingripande, s tror jag p att FSD r ngot. S lnge de inte hnt r det vrt ngon tusenlapp p sin hjd... Fr det r det minsta som krvs fr att det ens ska godknnas som sjlvkrande system.

Hr

https://youtu.be/zdKCQKBvH-A
Citera
2022-01-12, 11:25
Medlem
George1s avatar
Citat:
Hr

https://youtu.be/zdKCQKBvH-A
Jag kanske r blind men i videon r bilen inte en tesla? Kolla mrket p ratten
Citera
2022-01-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1

Han var ironisk. Dessa ligger fre Tesla i "FSD", och inte ens enkla (relativt) miljer fixar den.

Hypen kommer lgga sig vartefter. Tnk tex offroad, sjstta bt, backa in slp, snovder etc.

Musk gapade om robotaxis 2019, skulle vara p vgarna 2020. Vilken skojare. ven om det skulle fungera kan man inte starta sin egen taxiverksamhet hur som helst (lagar/skatter/frskringar).

Man baxnar.
Senast redigerad av bekersfield1 2022-01-12 kl. 11:37.
Citera
2022-01-12, 11:45
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George1

Haha, nej det var en stackars waymo som hade problem att komma runt en vg kona.
Om ett r eller s kan jag posta massa videos p det David86 efterfrgade, men hittills finns bara exempel p hur hopplst efterblivna konkurrenternas system r.
Auto labeling r en big deal.
Citera
2022-01-12, 11:47
Medlem
George1s avatar
Citat:
Haha, nej det var en stackars waymo som hade problem att komma runt en vg kona.
Om ett r eller s kan jag posta massa videos p det David86 efterfrgade, men hittills finns bara exempel p hur hopplst efterblivna konkurrenternas system r.
Auto labeling r en big deal.

Knns som om du tror p allt Musk sger?
Va ju ngon annan stackare som skrev att chassit r av rostfritt stl och hller 100r.
Han tror vl p tomten med. Finns det ngon bil idag vars chassi har hllt 100r? Kanske Murre Musk r som Jesus, unik i sitt slag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in