Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppsaus
Jag fick stånd i 3 dagar efter min 3: spruta. Har lagt sig nu så allt är normalt förutom ryckningar i vänster arm. Är det någon annan som fick samma biverkning 🤔

Nu vet jag inte om du är seriös men efter 14 dagar med 40 graders feber positiv för covid och jag började piggna till ökade min sexdrift enormt, fast kroppen inte återhämtat åkte jag i stort på samma som du haha.
2022-01-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixarkingen
Träffade en kille igår som jag har jobbat med tidigare. Han fick en blodpropp efter andra sprutan av Pfizer.
Läkaren sa att det ev kunde vara en biverkning av vaccinet.
Mådde tydligen inget vidare efter första sprutan men kände påtryckningar från familjen så han tog den andra oxå.
Dagen efter åkte han på proppen.
Han är 33 gammal, sällan sjuk i vanliga fall och inga underliggande sjukdomar, smal och relativt vältränad.
Han är inte jättenöjd nu för att uttrycka sig milt.
Jag är själv ovaccinerad och således skepisk till att vaccinen gör någon skillnad utom möjligen för riskgrupper. Men en blodpropp kan vem som helst råka ut för när som helst så att koppla detta direkt till vaccinet är inte seriöst. Jag fick själv en propp som drabbade ett öga när jag reste mig upp från soffan en dag och jag kan bara efter det konstatera att shit happens, det fanns ingen uppenbar orsak. Jag är iofs äldre men ändå vältränad för min ålder, äter bra och dricker någorlunda måttligt med alkohol. Allt kan faktiskt inte skyllas på ett undermåligt vaccin.
2022-01-14, 17:48
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Men en blodpropp kan vem som helst råka ut för när som helst så att koppla detta direkt till vaccinet är inte seriöst.
Trams det är vida känt att myokarditsprutan orsakar blodproppar.
2022-01-14, 18:27
Moderator
OYs avatar
BIVERKNINGSTRÅDEN

Här diskuterar vi biverkningar orsakade av vaccin.

/Mod
2022-01-14, 19:31
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Har du tagit 4 stycken mRna sprutor ? På riktigt?
Jag vet en som gick ut i Aftonbladet eller Expressen och nöjt skröt om att han hade lyckats få fyra sprutor. Detta var långt innan någon ens i någon riskgrupp hade fått den tredje.

Han jobbade i Norge och hade genom jobbat fått två sprutor där. Dessa har ju såklart inte registrerats i det svenska nationella vaccinationsregistret. Därför kunde han också få sina två hemma i Sverige också.
2022-01-14, 20:08
Medlem
Citat:
Jag är själv ovaccinerad och således skepisk till att vaccinen gör någon skillnad utom möjligen för riskgrupper. Men en blodpropp kan vem som helst råka ut för när som helst så att koppla detta direkt till vaccinet är inte seriöst. Jag fick själv en propp som drabbade ett öga när jag reste mig upp från soffan en dag och jag kan bara efter det konstatera att shit happens, det fanns ingen uppenbar orsak. Jag är iofs äldre men ändå vältränad för min ålder, äter bra och dricker någorlunda måttligt med alkohol. Allt kan faktiskt inte skyllas på ett undermåligt vaccin.

Nej det kan det inte men Covid sprutorna har just blodpropp som en erkänd biverkning. Yngre friska personer har dött över hela världen eller blivit sjuka av Covid sprutorna.

Kolla denna leende yngre programledare från Brasilien som tog Covidsprutorna och fick hjärtattack i direktsändning!

"Brazilian TV Presenter Rafael Silva Suffers Cardiac Arrest During Live Broadcast 1 Week After Receiving COVID-19 Booster Shot"

https://thecovidworld.com/brazilian-...-booster-shot/

Vad gäller alkohol, whiskey är blodförtunnande och dödar även virus i mun och hals, ta dig ett glas varje dag och håll dig frisk.
2022-01-14, 20:12
Medlem
Haddock93s avatar
https://patriots.win/p/141ErrS5UC/ho...s-vaers-dat/c/

Ny datadump från VAERS. Patient dog av tumör 1 månad efter vaccinet.

Kan inte bekräfta källan/datan.

https://vaers.hhs.gov/data.html

Försökte hitta här men svårt att hitta.
2022-01-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Nej det kan det inte men Covid sprutorna har just blodpropp som en erkänd biverkning. Yngre friska personer har dött över hela världen eller blivit sjuka av Covid sprutorna.

Kolla denna leende yngre programledare från Brasilien som tog Covidsprutorna och fick hjärtattack i direktsändning!

"Brazilian TV Presenter Rafael Silva Suffers Cardiac Arrest During Live Broadcast 1 Week After Receiving COVID-19 Booster Shot"

https://thecovidworld.com/brazilian-...-booster-shot/

Vad gäller alkohol, whiskey är blodförtunnande och dödar även virus i mun och hals, ta dig ett glas varje dag och håll dig frisk.
Du verkar hyfsat intelligent men detta tjafs om enstaka myokarditfall - släpp det. Som jag sa tidigare så kan blodproppar, infarkter och hjärtattacker drabba även den bäste. Hört talas om Arthur Ashe? En fortfarande topptränad elittennissspelare som fick en massiv hjärtattack 50 år gammal och tvärdog. Det finns inga garantier för någon av oss. Lev ögonblick för ögonblick, längre horisont kan du inte räkna med.
2022-01-14, 21:03
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Du verkar hyfsat intelligent men detta tjafs om enstaka myokarditfall - släpp det. Som jag sa tidigare så kan blodproppar, infarkter och hjärtattacker drabba även den bäste. Hört talas om Arthur Ashe? En fortfarande topptränad elittennissspelare som fick en massiv hjärtattack 50 år gammal och tvärdog. Det finns inga garantier för någon av oss. Lev ögonblick för ögonblick, längre horisont kan du inte räkna med.

Förstår vad du vill säga men Ashe dog väl i lunginflammation som hade något med AIDS att göra?

"On February 6, 1993, Ashe died from AIDS-related pneumonia at New York Hospital at the age of 49."

https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Ashe#Death

Här ett till myokarditfall, Bayern Münchens Alphonso Davies. Även han "fullvaccinerad". Fick boosterdosen i december.

https://thecovidworld.com/alphonso-d...s-myocarditis/
2022-01-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Förstår vad du vill säga men Ashe dog väl i lunginflammation som hade något med AIDS att göra?

"On February 6, 1993, Ashe died from AIDS-related pneumonia at New York Hospital at the age of 49."

https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Ashe#Death

Här ett till myokarditfall, Bayern Münchens Alphonso Davies. Även han "fullvaccinerad". Fick boosterdosen i december.

https://thecovidworld.com/alphonso-d...s-myocarditis/
Ok, ok , ok men vad jag vill säga är att det ger foliehattstatus att mala om myokardit som drabbar en på miljonen. Lägg istället fokus på att de så kallade vaccinerna inte har någon egentlig effekt för i övrigt friska personer oavsett ålder och att vaccinpass för att skydda vaccinerade från att bli smittade vaccinerade är rena rama idiotin. För övrigt är vi i samma lag.
2022-01-14, 21:14
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Berit
Dessa tillfälliga biverkningar som inte är dödliga kan väl inte vara några problem.

Ska man bli hysterisk för att man blir öm i armen eller får feber? Det är knappast ett högt pris att betala för att bli immun mot en pandemisk sjukdom.
Problemet är att de som dog eller blev handikappade för livet av vaccinet inte kunde förutse detta, för de trodde sannolikt på mantrat att de är "säkra och effektiva". Man kan helt enkelt inte veta om och hur man själv drabbas av vaccinerna.
Senast redigerad av UpAndGo2 2022-01-14 kl. 21:17.
2022-01-14, 22:23
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag är själv ovaccinerad och således skepisk till att vaccinen gör någon skillnad utom möjligen för riskgrupper. Men en blodpropp kan vem som helst råka ut för när som helst så att koppla detta direkt till vaccinet är inte seriöst.

Han skrev ju att killen fick blodproppen dagen efter spruta nr 2.
Om man vill så kan man ju räkna på den statistiska sannolikheten att detta hände av en ren slump, i samband med sprutan. Men sannolikheten måste ju rimligtvis vara försvinnande liten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in