Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
"The European Medicines Agency (EMA) has pushed back against endless booster jabs, saying it could end up causing “immune response” problems. The agency has urged European countries to increase the time between booster shots and also recommends that governments coincide the shots with the cold and flu season.

Marco Cavaleri, who is the head of EMA’s biological health threats and vaccines strategy, said that if the current policy of rolling out new booster shots every four months were to continue, it could end up weakening the immune system:"

https://thecovidworld.com/european-m...onse-problems/

Vänta du några år så är ditt naturliga immunförsvar förstört, European Medicines Agency (EMA) som är experter säger att sprutorna förstör ens naturliga immunförsvar ju fler man tar. Lycka till!

Oj, snacka om att dra en fuling här. Han säger INTE "if the current policy of rolling out new booster shots every four months were to continue, it could end up weakening the immune system". Lyssna på klippet som finns på sidan - den meningen hittar "artikel"-författarna på helt på egen hand.

Han säger inte heller att "sprutorna förstör ens naturliga immunförsvar ju fler man tar".

Han säger att det finns risk att man inte får den immunresponsen som man hoppas på om man kör med kontinuerliga boosters och att man inte heller vill överbelasta immunförsvaret. Mer än så säger han inte, resten är ett klassiskt hopkok där man blandar citat och egna "tolkningar" för att få det att se som att någon officiell person säger något utan att så är fallet.

EMA säger alltså INTE PÅ NÅGOT SÄTT att en biverkning av vaccinet skulle vara ett förstört immunförsvar.
2022-01-13, 22:47
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Citat:
kommer orsaka att cellen producera detta skitet potentiellt för all individens framtid om det når stamcellerna

Intressant, utveckla gärna detta! Borde inte mördar t-cellerna städa undan de cellerna?
2022-01-14, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av HitsvilleUK
Intressant, utveckla gärna detta! Borde inte mördar t-cellerna städa undan de cellerna?

Det är blir lite galet om den experimentella genterapin använder sig av lymfsystemet för att tillverka spikproteinet. Ja, du kan ju tänka dig vad immunförsvaret tar sig för med dessa ”fabriker” av den lede fi.

Gör immunförsvaret kaffeved av lymfsystemet blir det jobbigt kan jag lova. Då blir det att bära mask 24/7 och isolation hemma tills den oundvikliga cancern eller latenta infektionen kommer som en brevbomb på posten.

Den som lever får se.
2022-01-14, 02:35
Medlem
Jag tog första sprutan i somras, kände inget mer än lite smärta runt stickområdet.

Efter andra sprutan fick jag influensaliknande symptom som varade i ett dygn. Inga konstigheter.

Det jag dock har observerat är att jag blivit förkyld oftare än normalt efter sprutorna. Håller mig borta från folkmassor och är i stort sett bara ute om jag ska handla.

Har testat mig med både snabbtest och PCR några gånger men alltid visat negativt. Varför har jag blivit förkyld oftare? Andra som varit med om liknande?

Edit: Moderna 1a och 2a
Senast redigerad av MakeSomeChange 2022-01-14 kl. 02:40.
2022-01-14, 03:42
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeSomeChange
Jag tog första sprutan i somras, kände inget mer än lite smärta runt stickområdet.

Efter andra sprutan fick jag influensaliknande symptom som varade i ett dygn. Inga konstigheter.

Det jag dock har observerat är att jag blivit förkyld oftare än normalt efter sprutorna. Håller mig borta från folkmassor och är i stort sett bara ute om jag ska handla.

Har testat mig med både snabbtest och PCR några gånger men alltid visat negativt. Varför har jag blivit förkyld oftare? Andra som varit med om liknande?

Uppenbarligen bryts ditt naturliga immunförsvar ner av injektionerna, varför du nu känner av hur kroppen får arbeta desto hårdare för att försvara sig mot allehanda angrepp från bakterier och mikroorganismer i din omgivning. Därav symptomen. Ta inga fler sprutor.
2022-01-14, 04:03
Medlem
Melmiums avatar
Efter tredje sprutan hade jag låg feber och huvudvärk i tre dagar samt svullna lymfkörtlar i armhålan i den arm jag tog sprutan, var också helt utmattad.

Hade Moderna dos 1 och 2, nu bytte jag till Pfizer.

Dock väldigt glad att jag tog den
2022-01-14, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Berit
Dessa tillfälliga biverkningar som inte är dödliga kan väl inte vara några problem.

Ska man bli hysterisk för att man blir öm i armen eller får feber? Det är knappast ett högt pris att betala för att bli immun mot en pandemisk sjukdom.
Du blir inte immun
2022-01-14, 07:21
Medlem
Det var först efter den fjärde sprutan jag började känna mig dålig, benen värker iallafall varannan dag när jag vaknar på morgonen. Måste ta någon Alvedon för att det ska lägga sig.
Är även otroligt mycket tröttare och även små kraftansträngningar kan få mig att behöva vänta på andan och känna kallsvettet rinna.
Obehagligt detta.
2022-01-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeSomeChange

Jisses ta för fn inte moderna nr 3 om du är man under 40. Från 1 sprutan till andra sprutan ökade du risken för svåra hjärtkomplikationer 10-faldigt.

För tredje sprutan moderna kommer det se mörkt ut. Dont do it. Speciellt inte med dominerande snällare viruset omikron.
2022-01-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallurkunskap
Det var först efter den fjärde sprutan jag började känna mig dålig, benen värker iallafall varannan dag när jag vaknar på morgonen. Måste ta någon Alvedon för att det ska lägga sig.
Är även otroligt mycket tröttare och även små kraftansträngningar kan få mig att behöva vänta på andan och känna kallsvettet rinna.
Obehagligt detta.

Har du tagit 4 stycken mRna sprutor ? På riktigt?
2022-01-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Berit
Dessa tillfälliga biverkningar som inte är dödliga kan väl inte vara några problem.

Ska man bli hysterisk för att man blir öm i armen eller får feber? Det är knappast ett högt pris att betala för att bli immun mot en pandemisk sjukdom.

Skulle du skriva samma idag?
Många har nu permanenta mén för livet pga vaccin. Och immun blir man definitivt inte, snarare den som ej tagit vaccin.
2022-01-14, 10:53
Medlem
Träffade en kille igår som jag har jobbat med tidigare. Han fick en blodpropp efter andra sprutan av Pfizer.
Läkaren sa att det ev kunde vara en biverkning av vaccinet.
Mådde tydligen inget vidare efter första sprutan men kände påtryckningar från familjen så han tog den andra oxå.
Dagen efter åkte han på proppen.
Han är 33 gammal, sällan sjuk i vanliga fall och inga underliggande sjukdomar, smal och relativt vältränad.
Han är inte jättenöjd nu för att uttrycka sig milt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in