Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-01, 21:12
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Och 5 miljoner döda i/med corona globalt på nästan 2 år.

Summerar du Corona eller är det Covid-19 enskilt som har den statistiken?
2021-11-01, 21:12
Medlem
trodomintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Du är helt ute och cyklar. Det som är helt nytt, under de gångna nio månaderna, är den gigantiska omfattningen av hjärtproblem hos unga, vältränade idrottsmän. Frekvensen har tusenfaldigats vilket saknar motstycke i världshistorien. Har aldrig tidigare hänt. Helt nytt, sedan vax-kampanjen inleddes.

Det är inte helt rätt att frekvensen av hjärtproblem hos unga idrottsmän har tusenfaldigats.

Den har ökat 6000 %, vilket "bara" är en ökning på 60 gånger.

Den som inte tror på det ska läsa följande artikel:
https://dokumentarac.hr/covid-19/pop...srcanih-udara/

Ja, det där är ju inte svenska, men med Google översätt blir rubriken:
"Antalet fall av hjärtstopp och plötsliga dödsfall bland fotbollsspelare under de senaste fyra månaderna har ökat med över 6000%?"

Och texten börjar så här: "Vi ger dig en lista med rubriker från mainstreammedia med 30 olyckliga händelser, med mestadels fotbollsspelare, tränare och domare som huvudpersoner, som har slutat spela, träna och döma under de senaste fyra månaderna på grund av hjärtstopp eller plötslig död på fotbollsplanen ."
2021-11-01, 22:21
Medlem
Jag tog min andra dos (pfizer) för ca en månad sen och har sedan dess haft mer eller mindre konstant muskel/ledvärk varje gång jag lyfter armen mer än 90 grader. Det gör då ont mellan armbåge och det känns som att det ilar genom hela det området i några sekunder. Detta är i samma arm som jag fick båda doserna.

Reagerade på att jag fick andra dosen lite väl högt på armen. Någon som varit med om något liknande och har det gått över för er? Som sagt 1 månad sen jag tog andra dosen och detta har fortfarande inte försvunnit.
2021-11-01, 22:38
Medlem
xx73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Jag vet inte hur man ber någon att dra åt helvete på ett snällt sätt; men om jag hade vetat det så hade jag bett det till dig.

Jag gav fem minuter av min tid enbart till dig för att vara snäll och bemöts av illvilja och snäsighet.

Kontakta du din VC och prata med din läkare så får du säkert lika fina råd som när du fick rådet att ta din spruta. Hur vet du att du inte har inflammationer i kroppen? Hur vet du att du har tillräckligt med C- och D-vitamin i kroppen? 90% av de som blivit svårt sjuka eller dött av Covid har haft EXTREMT låga nivåer av dessa vitaminer (googla). Covid-sprutan ger spikproteiner, vilka troligen är en av de farligare delarna av Coronaviruset. Det är därför inte långsökt att tro att C- och D-vitamin kan hjälpa mot biverknigar av sprutan. Eller har har du några andra bra skäl att avfärda det, än att du "pissar ut det"?

Som sagt, gå till din vårdcentral.

Älskade din kommentar " sugtablett med jordgubbssmak" 😂

Varför fortsätter du kasta dina pärlor åt svin med ditt vänliga och omtänksamma sätt? Denna person har ju tydligt visat sig vara en riktigt dryg människa som sannolikt förtjänar det som drabbat henne/honom.

Och varför dra åt helvete på ett snällt sätt. ?? Ryck upp dig nu och skrik ut det.
2021-11-02, 00:11
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Det är endast anekdoter. I så fall kan jag lika gärna säga att man inte får några biverkningar alls av vaccinet, för jag känner ingen som fått några biverkningar och har heller inte hört om någon som känner någon som fått biverkningar.

Förlåt om jag ställer mig skeptisk till att just vaccinmotståndarna råkar känna flera stycken som drabbats av allvarliga biverkningar eller t.o.m. avlidit.

Jag tror absolut att det händer, men hade det varit hälften så vanligt som ni påstår hade jag garanterat också känt eller känt till någon som drabbats.

Många som skriver i tråden är ju inte vaccinmotståndare utan har tvärtom tagit vaccinet, varefter de har drabbats av diverse besvär av olika allvarlighetsgrad.
2021-11-02, 03:17
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Det är endast anekdoter. I så fall kan jag lika gärna säga att man inte får några biverkningar alls av vaccinet, för jag känner ingen som fått några biverkningar och har heller inte hört om någon som känner någon som fått biverkningar.

Förlåt om jag ställer mig skeptisk till att just vaccinmotståndarna råkar känna flera stycken som drabbats av allvarliga biverkningar eller t.o.m. avlidit.

Jag tror absolut att det händer, men hade det varit hälften så vanligt som ni påstår hade jag garanterat också känt eller känt till någon som drabbats.

Det här kanske skulle kunna vara en del av förklaringen?

https://theexpose.uk/2021/10/31/100-...ches-produced/

Kortfattat: En analys av data från VAERS visar att 100% av vaccin-relaterade dödsfall orsakades av sprutor från endast 5% av vaccin-batcherna.

Om det är så att vissa batcher är "kontaminerade" på något sätt, och dessa levereras till specifika geografiska områden, så skulle det kunna förklara att vissa har väldigt många runtomkring sig som blir skadade medans andra inte märker något alls.

Självklart en ren spekulation, baserat på analys av data från USA. Men kanske ändå värt att begrunda.
2021-11-02, 06:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Du har helt rätt. Det är så fascinerande är att många plötsligt är läkare, kemister, biologer och allmänna experter. Man menar att biverkningarna kommer om flera år, hur kan man veta det när man samtidigt hävdar att det är ett otestat vaccin som man inte vet biverkningarna av

Nej, "man" menar (i de absolut flesta fallen) att vi inte vet vad för biverkningar som kan visa sig på längre sikt.

Precis så som du skriver, ingen vet ju vad för eventuella långsiktiga biverkningar som vaccinerna kan ha.

Varför läser du inte på riktigt om varför folk är oroliga och kritiska innan du bidrar med såna här helt onödiga inlägg?

Dessutom så finns det faktiskt riktiga läkare som har varnat för potentiella skador som kan ske på längre sikt och då har de i de allra flesta fallen en förklaring på varför de är oroliga.

Det kanske inte händer något alls, det kanske är helt lugnt men det vet vi ju inte ännu. Vad vi dock vet är att en väldigt liten grupp människor far illa eller dör av covid.

Vi vet att vanlig influensa är farligare än covid för barn.

Vi vet att dessa vacciner fortfarande har en hel del oklarheter omkring sig och vi vet att det har rapporterats mer död, bieffekter och skador från dessa vacciner än från alla andra tidigare vacciner tillsammans de senaste decennierna.

Vi vet att vaccinerna inte stoppar smittan och vi vet att även fullvaccinerade hamnar på iva.

Ställ dig frågan om varför inte samma hets har skett kring influensan och fundera på det en stund.

Varför skyddar vi inte barnen från influensa genom att vaccinera hela jordens befolkning?

Är det viktigare att rädda 80-90 åringars liv än att rädda barnens liv?
2021-11-02, 06:33
Medlem
319 misstänkta dödsfall nu på läkemedelsverkets sida. 311 för bara någon vecka sen. Det tickar uppåt

https://www.lakemedelsverket.se/sv/c...coronavacciner
2021-11-02, 08:46
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Jag tog min andra dos (pfizer) för ca en månad sen och har sedan dess haft mer eller mindre konstant muskel/ledvärk varje gång jag lyfter armen mer än 90 grader. Det gör då ont mellan armbåge och det känns som att det ilar genom hela det området i några sekunder. Detta är i samma arm som jag fick båda doserna.

Reagerade på att jag fick andra dosen lite väl högt på armen. Någon som varit med om något liknande och har det gått över för er? Som sagt 1 månad sen jag tog andra dosen och detta har fortfarande inte försvunnit.

Hade ont i armen i ett dygn efter andra dosen. I övrigt inga som helst biverkningar. Tror dina men går över med tiden.
2021-11-02, 10:12
Medlem
Pratade men en gammal kollega igår som har fått diagnosen Post-Covid och varit sjuk i snart ett år. I princip alla symptom som han har, har jag också sedan jag blev sjuk efter vaccineringen. Hans läkare sa att flera eventuella biverkningar av vaccinet är samma symptom som personer med post-covid nu dras med.
2021-11-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Pratade men en gammal kollega igår som har fått diagnosen Post-Covid och varit sjuk i snart ett år. I princip alla symptom som han har, har jag också sedan jag blev sjuk efter vaccineringen. Hans läkare sa att flera eventuella biverkningar av vaccinet är samma symptom som personer med post-covid nu dras med.

Flera bieffekter av vaccinet är samma symptom personer med post-covid.

En tänkande människa hade tänkt "kanske post-covid är en vaccin bieffekt" Fanns post-covid innan vaccin-experimentet?
2021-11-02, 10:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Såg en video nyligen där de analyserade innehållet i vaccinet! Därmed upptäckte de en massa jäkla skit i det! Så håller med dig! en av förklaringarna kan vara att endel batcher är rent smutsiga/kontaminerade.

Japan skickade ju en del batcher på retur tidigare efter att ha upptäckt metallpartiklar som inte skulle va där. (Minns ej vilket av vaccinen det gällde.)
En förklaring jag hört är att läkemedelsbolagens egna produktionskapacitet inte har räckt till för alla dessa miljarder doser. Så dom ska ha lagt ut en del av produktionen på entreprenad. Man kan ju tänka sig att kvalitén varierar på det som produceras av dessa underleverantörer. Den skulle ju gå snabbt också.

Citat:
En polare till mig mådde skit dåligt direkt efter andra dosen, repade sig aldrig och dog nyligen av en infarkt, han var inte en person som levde osunt eller var överviktig.
Vi har en skandal av rigorösa mått framöver av detta skit de levererar ut.

Tråkigt att höra om din kompis. Vet du om hans fall kommer utredas som vaccinskada?

Kan tipsa om det här radioprogrammet om hur LMV fubbar med bedömningar av dödsfall orsakade av covid-vaccin.
https://folketsradio.se/konsten-att-...nbiverkningar/

Finns en tråd på ämnet också: (FB) Finns det brister i Läkemedelsverkets bedömning av vaccin-dödsfall? (COVID-19)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in