Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-10, 07:07
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Galopperande cancer har ju redan patologer i både USA och i Europa redan sagt.

Sterilitet av spikprotein är ju känt redan från sars-1 utbrottet.

källa?
2021-10-10, 07:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
En kvinnlig bekant till mig blöder konstant.
Hon behöver gå till gyn. Utebliven mens är en rubbning man kan vänta med, riklig mens som vägrar upphöra måste hon kolla upp.
2021-10-10, 08:48
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
källa?

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
2021-10-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Har tagit spruta 2 av moderna nu i torsdags.

Spruta 1 - Inga speciella biverkningar förutom att jag har ont i axeln ca 2-3 dagar efter injektionstillfället.
Spruta 2 - Efter injektionstillfället vaknar mitt i natten och skakar som ett asplöv har feber och frossa och mår allmänt skit. Dag 2 fortfarande feber och mår skit ont i huvudet, Dag 3 dvs i skrivandes stund febern är lite lägre men fortfarande ont i huvudet och omtöcknad.

Skriver mer senare

Spruta #2 låter precis som mitt sjukdomsförlopp med Covid! Mådde lite skumt , sen vaknade upp med galen frossa och feber..
2021-10-10, 09:29
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Detta med mensrubbningar var en konspirationsteori i maj enligt TV4/SVT:

SVT 27 maj 2021: (konspiration)
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...v-coronavaccin

Jag tycker vetenskapsreportern Bodi* Appe*quist borde ha brytt sig minst lika mycket om faktaunderlag för vaccinet som faktaunderlag för det hon i artikeln anser vara oro från de som drabbats av denna "icke-allvarliga" biverkning.

Lite citat från länken:
Att den här typen av uppgifter sprids just via sociala medier är inte oväntat. Där räcker det ofta med att så ett frö av misstankar för att det ska få fäste, slå rot och snabbt bli till en sanning för många trots att fakta och vetenskap saknas.
De studier som hittills gjorts på de coronavaccin som används i Sverige har inte visat på något samband mellan vaccinet och mensrubbningar.
...
Människors som är oroliga måste bli lyssnade på. Men det finns en fara i att dra långtgående slutsatser utan ett gediget faktaunderlag.
Det är tyligen något som heter Fimea ("Säkerhets- och utvecklingscentret för läkemedelsområdet... som lyder under social- och hälsovårdsministerie") som samlar in och sammamställer statistiken över biverkningar.

https://www.hbl.fi/artikel/coronavac...svaret-jobbar/
https://www.fimea.fi/web/sv/om_fimea...e-biverkningar
Vi publicerar statistik på biverkningarna tre gånger i veckan. Varje onsdag publicerar vi dessutom en längre rapport med information om åldersfördelning, reaktioner och allmänna biverkningar som människor själva rapporterat om.
(Citat från första länken ovan.) Värt att notera är att allvarliga anmälningar är högre än icke-allvarliga.
Men för det har de en disclaimer:
* Bedömningen grundar sig på anmälarens bedömning, eller om den inte har meddelats, på Fimeas bedömning. En biverkning bedöms vara allvarlig om den har lett till död, livsfara, sjukhusvård eller förlängt den, orsakat en bestående skada, funktionsnedsättning eller är en medfödd missbildning.
Jag vet inte riktigt vad de avser med "eller om den inte har meddelats". Sedan kan man kanske fråga sig om samtliga anmälda allvarliga biverkningar utreds så att de får en slutgiltig bedömning hos Fimea, dvs. inte längre bara är en av anmälaren upplevd biverkan. Den andra disclaimern tycker jag är lite märklig att förstå vad de menar.
** Det totala antalet kan vara mindre än summan av olika vacciner, eftersom det kan finnas flera misstänkta vacciner i anmälningarna.
Lite OT kanske men det finns en försäkring för t ex biverkningar och den omfattar även Covid"vaccin".

https://www.lff.se/om-du-skadas-av-e...vaccinationer/
Enligt försäkringens åtagande lämnas inte ersättning om besvären varar mindre än 30 dagar, dvs en månad.
Bestämmelsen om 30 dagar gäller också skador av vaccinering. Biverkningar som till exempel feber, trötthet eller smärta i armen efter vaccinering, och som går över efter några dagar, ersätts alltså inte. Generellt gäller även att biverkningen inte ska ha kunnat förutses.
Senast redigerad av Ridax 2021-10-10 kl. 09:32.
2021-10-10, 10:27
Medlem
Tog andra dosen Pfizer vecka 30.

Biverkan första dosen: Ont i armen dag 2,
Biverkan andra dosen: inget.

Har inte haft Corona.

Om ni antivaxxers och foliehattar har rätt, vad kan ett offer som jag göra? Jag tänkte förstås i min enfald att vid tiden jag tar mitt vaccin har det hunnit experimenteras på tillräckligt många för att veta om vaccin är ok eller inte.

Ni måste ju förstå att om biverkningarna verkligen är så allvarliga och ofta förekommande som ni hävdar så finns det inga myndigheter eller stater i världen som kan mörka detta. Dammluckorna skulle brustit för länge sedan, tror ni inte det?

Det känns som att narrationen kommer anpassas allt eftersom, när den våg av död och sjukdom inte kommer i närtid blir det en förskjutning över till att de allvarliga biverkningarna i form av ade, cancer, hjärtstopp och och annat kommer efter ett par års tid osv.

Det verkar inte som att blicken lyfts bortom den akuta fasen vilket gör mig besviken. Vad tänker ni borde eller kan göras åt att sju miljoner människor har vaccinerats i Sverige? Det är ingen idé att hetsa på ett forum för att låtsas försöka stoppa vaccinering av det fåtalet som är kvar. Skadan är redan skedd. Så som ni lägger fram det kan det inte bli så hemskt mycket värre. Därför framstår det ni gör som ett vältrande i andras olycka.

Jag inte övertygad om att jag hellre tagit covid-19 utan att ha vaccinerats, men jag är inte främmande för att förvärva kunskap.
2021-10-10, 10:58
Medlem
Sueonias avatar
Jag vet två äldre män(60-70) som har fått förmaksflimmer kort efter de tagit sin andra dos vaccin. Har för mig båda fått pfizer. Kan ju såklart vara ålder och övrig hälsa som spelar in. Är det någon annan som hört om liknande?
2021-10-10, 11:00
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Där finns inga nyheter, enbart propaganda. Ingenting annat. Istället ska du bli din egen journalist, utforska internet och lära dig att hitta källorna till info och nyheter. Riktiga nyheter. Några exempel på verifierade källor till riktiga nyheter:
[...]
https://www.redvoicemedia.com/category/pc-radio/
[...]
etc, etc, etc... Skaffa dig en egen privat "newsdesk" med bokmärken till 25-30 hemsidor av ovanstående karaktär, som du tittar in på några gånger i veckan, så vet du att du alltid är uppdaterad på vad som händer. Inom någon vecka kommer du att helt ha glömt bort SVT och SR. Trust me.
Riktiga nyheter?

"William Castro works for the Board of Education, and he’s part of a lawsuit to STOP tyrannical communist “vaccine” mandates in New York, where the new RELIGION is “shots in arms”."

"Merck, the original manufacturer of Ivermectin, is rolling out a pill “vaccine” to combat resistance. Turns out, that’s not so great. The pills cause CANCER!"

Skämtar du?
2021-10-10, 12:04
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccin på lördagar? Skulle inte tro det. Vart det discovacinering? Som det vart ta om nån

Vad är konstigt med att vaccinera sig på lördagar?
I kommunen jag bor erbjuds dos 1 enbart på lördagar.

Update: Nu har det gått snart 24 timmar och jag har jävligt ont i delta-muskeln i axeln.
2021-10-10, 12:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Tog andra dosen Pfizer vecka 30.

Biverkan första dosen: Ont i armen dag 2,
Biverkan andra dosen: inget.

Har inte haft Corona.

Om ni antivaxxers och foliehattar har rätt, vad kan ett offer som jag göra? Jag tänkte förstås i min enfald att vid tiden jag tar mitt vaccin har det hunnit experimenteras på tillräckligt många för att veta om vaccin är ok eller inte.

Ni måste ju förstå att om biverkningarna verkligen är så allvarliga och ofta förekommande som ni hävdar så finns det inga myndigheter eller stater i världen som kan mörka detta. Dammluckorna skulle brustit för länge sedan, tror ni inte det?

Det känns som att narrationen kommer anpassas allt eftersom, när den våg av död och sjukdom inte kommer i närtid blir det en förskjutning över till att de allvarliga biverkningarna i form av ade, cancer, hjärtstopp och och annat kommer efter ett par års tid osv.

Det verkar inte som att blicken lyfts bortom den akuta fasen vilket gör mig besviken. Vad tänker ni borde eller kan göras åt att sju miljoner människor har vaccinerats i Sverige? Det är ingen idé att hetsa på ett forum för att låtsas försöka stoppa vaccinering av det fåtalet som är kvar. Skadan är redan skedd. Så som ni lägger fram det kan det inte bli så hemskt mycket värre. Därför framstår det ni gör som ett vältrande i andras olycka.

Jag inte övertygad om att jag hellre tagit covid-19 utan att ha vaccinerats, men jag är inte främmande för att förvärva kunskap.
Hur vet du att du inte haft corona? Du kan ha haft en otroligt mild variant och den typen av "sovande" antikroppar från covid ses inte på vanliga antikropptest, utan det är livslånga antikroppar från B-minnesceller sprungna ur benmärgen som är svåra att mäta på ett billigt sätt.

De äldre har varit vaccinerade längst, därav man ser långtidseffekter för den gruppen först. Många dör knall och fall, men man skyller på ålderdom. Vi kommer nog snart se cancerfall öka, hjärtproblem samt till och med plötsligt död hos den yngre befolkningen. Läkaren Doris Cahill, som bl.a. har förflutit från WHO, menar att vacciner ger äldre högst 1-2 år att leva, 40-50 år dör inom 5 år och under 40 år dör inom 10 år. Nuvarande vaccin rubbar immunförsvaret är en av förklaringarna.
2021-10-10, 12:45
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Vad är konstigt med att vaccinera sig på lördagar?
I kommunen jag bor erbjuds dos 1 enbart på lördagar.

Update: Nu har det gått snart 24 timmar och jag har jävligt ont i delta-muskeln i axeln.

En bekant till mig berättade att han hade haft ont i axeln sedan andra sprutan. Drygt två månader nu.
2021-10-10, 12:49
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tog andra sprutan pfizer igår morse. Känner mig lite seg i kroppen bara men tror inte jag har feber. Var på gymmet imorse och det var riktigt segt. Kände mig väldigt svag. Men annars känner jag ingenting speciellt. Lite ont i armen bara som jag också fick att första sprutan. Så jag verkar ha klarat mig bra lyckligtvis.

Du ska inte gå och gymma efter att du tagit vaccinen. Kroppens reaktion när du får vaccinet är samma som när du får en riktig virusinfektion, dvs feber, trötthet, värk i kroppen och allmän sjukdomskänsla. Om du då tränar hårt så kan du trigga en inflammation i hjärtmuskeln. Låt bli att träna åtminstone en vecka efter vaccination, om du nu nödvändigtvis tycker att du måste vaccinera dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in