Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-15, 03:44
  #1321
Avstängd
Adelaides avatar
När vi ändå är inne på skivan Whoosh...

Paices trumspel har nog aldrig låtit tröttare än på denna skiva.
Gillans röst har verkligen inte åldrats bra. Den låter bara gäll och gnällig.
Don Airey förstör låten No Need To Shout med sitt ganska malplacerade pianosolo.
Roger Glover är på en annan planet...

Näe, älskade Deep Purple. Lägg ner nu. Det här är bara sorgligt. Ni är inga highway stars längre. No no no. Det är slut nu. Good riddance.
Citera
2022-01-15, 07:05
  #1322
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Näe, älskade Deep Purple. Lägg ner nu. Det här är bara sorgligt. Ni är inga highway stars längre. No no no. Det är slut nu. Good riddance.
Du torde vara en av de mest trångsynta individerna jag någonsin sett på ett internetforum.
Herregud… Ska det vara så svårt att bara skriva ”Okej, jag tänkte åt helvete. Jag ska bättra mig.” istället för att desperat försöka snacka sig ur när man trängs upp i ett hörn? Bekännelse är alltid starkare än förnekelse.
Inte ens när du får pöbeln på dig så vill du krypa till korset.

Såja, slå på en skiva med Dixie Dregs nu.
Citera
2022-01-15, 08:36
  #1323
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Mitt fokus är inte Morse i sig, har aldrig skrivit att jag har något emot honom.

Fast det var ju exakt det du gjorde. Dömde ut honom som dussinmusiker som inte ens var topp 200 och som du lätt skulle kunna ersätta. Uppenbart att du inte hade en aning om hans karriär och om vilken briljant mångsidig gitarrist han är, du bara höftade och lade fram det som fakta. Du gjorde samma sak med Don Airey. En av Englands mest anlitade och renommerade keyboardister som spelat på hundratals plattor. "Vad har han ens gjort?" Ta reda och lyssna på det innan du skriver och är obstinat. Ett förslag.
Citera
2022-01-15, 10:16
  #1324
Medlem
Geomeisters avatar
Don Airey släppte One of a Kind 2018.
Steve Morse släppte Flying Colors skiva Third Degree 2019.
Ian Gillan släppte Ian Gillan & the Javelins 2018.

Vet inte hur rika medlemmarna är, men ingen behöver nog jobba en dag till i sina liv eller vara med i Deep Purple om de inte väljer att göra det. Säljer Turning to Crime med Deep Purple bättre än någon av skivorna över trots att den mycket väl kan bli en av bandets sämst säljande album? Förmodligen, men kör gubbarna verkligen för pengarna?

I vissa fall tror jag det, t.ex. Rolling Stones och Journey. Tror Neil Schön mycket hellre skulle dra ihop ett annat gäng och kör Journey-låtar med folk han kommer överens med, men Neal Schön + Friends säljer inte ut några större arenor. Det gör Journey. Samma med i princip alla större band. Möjligtvis att Mick Jagger med tillräckligt reklam skulle sälja ut rätt stora arenor utan Stones. Majoriteten andra kan glömma det år 2022.

Jag tror faktiskt Deep Purple spelar för att de gillar att spela med varandra. De har insett för länge sedan att det inte kommer någon ny gigantisk hit och de har inget mer att bevisa. Bandet håller igång med nytt material för det är roligare än att bara köra gamla låtar dagarna i ända. Det kan vara så enkelt.
Citera
2022-01-15, 12:33
  #1325
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Du torde vara en av de mest trångsynta individerna jag någonsin sett på ett internetforum.
Herregud… Ska det vara så svårt att bara skriva ”Okej, jag tänkte åt helvete. Jag ska bättra mig.” istället för att desperat försöka snacka sig ur när man trängs upp i ett hörn? Bekännelse är alltid starkare än förnekelse.
Inte ens när du får pöbeln på dig så vill du krypa till korset.

Såja, slå på en skiva med Dixie Dregs nu.

Vadå trångsynt? Det jag säger är bara fakta. Om du tror stt det finns potential för Deep Purple 2022 så är du helt körd i huvudet.
Citera
2022-01-15, 12:38
  #1326
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vadå trångsynt? Det jag säger är bara fakta. Om du tror stt det finns potential för Deep Purple 2022 så är du helt körd i huvudet.
Okej. Du missade poängen igen. Hur lyckas du egentligen?
Citera
2022-01-15, 12:42
  #1327
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Okej. Du missade poängen igen. Hur lyckas du egentligen?

Jag skiter i dina poänger. Stick och stör nån annan.
Citera
2022-01-15, 12:43
  #1328
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag skiter i dina poänger. Stick och stör nån annan.
Gör du? Snacka om vidrigt…
Citera
2022-01-15, 12:45
  #1329
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Gör du? Snacka om vidrigt…

Jag är inte här för att imponera på dig iaf.
Citera
2022-01-15, 12:49
  #1330
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag är inte här för att imponera på dig iaf.
Och så igen.
Citera
2022-01-15, 12:51
  #1331
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Och så igen.

Fast nu är det ju du som inte fattar.

Jag skiter i dina poängen som du babblar om.

Och de blir inte mer intressanta av ditt tjatande hejvilt heller.

Varför sitter du hemma vid datorn hela dagarna? Du träffar inte så många brudar va?
Citera
2022-01-15, 12:53
  #1332
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Fast nu är det ju du som inte fattar.

Jag skiter i dina poängen som du babblar om.

Och de blir inte mer intressanta av ditt tjatande hejvilt heller.

Varför sitter du hemma vid datorn hela dagarna? Du träffar inte så många brudar va?
Du missade klart och tydligt att min kommentar anspelade på ”skiter”. Det var alltså ett skämt som du otroligt nog lyckades missa. Otroligt.

Jodå. Jag träffar brudar. Mindre nu under pandemin, men det händer.
Hört talas om telefoner? Finns surf där med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in