Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det hela visar bara det vi redan sett många gånger och som Gretas tal i Glasgow bekräftade. Klimatagendan handlar inte om att alla skall samarbeta för att värna miljön. Nu handlar det om att de sydliga, varma (icke vita) länderna skall hämnas på oss i norr för att vi påstås ha förstört deras länder genom koldioxid-utsläpp. Kolonialtiden är tydligen också viktig för klimatet! Det har märkts på Gretas handlande hela tiden. Hon är rasist och behandlar vita européer och icke-vita på olilka sätt. Greta ställer hårda klimatkrav på vita européer, men när Greta träffar andra etniciteter, t.ex indianer eller samer, så ställer hon inte krav på dem, utan betraktar dem som offer för de vitas missgärningar.
Givetvis ställer inte Greta™ några krav på rasifierade. Greta™ liksom resten av vänstern är rasister och har ytterst låga förväntningar på icke-vita.
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tjejen som du nämnde tidigare och vars namn jag glömde bort just nu, SS någonting, hon som höll ett gripande tal i FN redan år 1992 om de hemska klimatförändringarna som saboterade hennes framtid, var tydligen också dotter till en höjdare, typ uppsatt politiker. Men då fanns ju inte Internet och hon blev därför inte heller särskilt känd.
Du tänker på Severn Suzuki, dotter till David Suzuki. Han är Prof. Em. i genetik och kan väl ses som Kanadas version av James Hansen. Frågan är om Greta™:s mamma Malena skall ses som Sveriges version? Johan Rockströms dotter (två år äldre än Greta™) kanske tackade nej?
Citat:
Sedan står det om hur Luisa använder "gamla vita män" som ett skällsord. Men det visste vi redan, det gäller hela klimatrörelsen och ofta massmedia i stort.
Klimatrörelsen är precis som 68-vänstern. Ingen av dem har arbetarbakgrund, alla kommer från eliten. Greta™ är inte undantaget, Greta™ är regeln.
2022-01-16, 12:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
... Severn Suzuki, dotter till David Suzuki. Han är Prof. Em. i genetik och kan väl ses som Kanadas version av James Hansen. Frågan är om Greta™:s mamma Malena skall ses som Sveriges version? Johan Rockströms dotter (två år äldre än Greta™) kanske tackade nej?

Klimatrörelsen är precis som 68-vänstern. Ingen av dem har arbetarbakgrund, alla kommer från eliten. Greta™ är inte undantaget, Greta™ är regeln.
Greta verkar komma från en gammal släkt i den svenska eliten.

Att Greta valdes för rollen som klimathelgon beror utan tvekan på hennes släkt med skådespelare och hennes skådespelarträning som barn.

Hon läser tal med professionellt utspel.

Ingen som är intresserad av Greta bör missa de första 3-4 minuterna av denna video som visar skådespelerskan Greta i aktion.

https://redice.tv/red-ice-tv/top-10-...erg-is-a-fraud

Hennes diagnoser (anorexi, Asperger/autismspektrumstörning) verkar dessutom ha försvunnit nu när hon verkar trappa ned klimatengagemanget. Mycket möjligt har diagnoserna bara varit skådespeleri.
Senast redigerad av wwr 2022-01-16 kl. 12:44.
2022-01-16, 12:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Så det har alltså gått så långt att skyltarna trycks ut numera?
Det var ju charmigare när det var en liten unge som i ren desperation skrev en skylt och satte sig på Mynttorget, eller vart det nu startade.
Det är ju riktigt illa.
Nej det väl först och främst Greta enbart som har sin Skoltrejk för klimatet skylt. Dessa 3 är inte tryckta om man studerar bokstäverna och skylterna imellan. Utan handmålade.

Att hon därimot har fått ett typnitt efter sin första skylt, är kul , och få förundrad. Det är bara att du laddar ned den och använder den själv.

Citat:
Mycket av det jag vänder mig emot är just att Greta och övriga lipsillar inte har lust att leva som dom "lär".
Är det så hemskt med "klimatkrisen", gör nåt själva.
Sluta med internet, sluta att nyttja fossila drivmedel, sluta konsumera varor som har fraktats runt halva jorden.
Men det kommer dom aldrig att göra, för det är ALLTID någon annans ansvar.
Vad menar du med leva som du "lär" har Greta sagt åt dig något personligen hur du ska leva? Greta köper inte nya kläder, hon har ingen bil, hon flyger inte, hon är vegan, hon är med på skräpplockardagar. Men det var "mycket du vänder dig imot skriver du. Vad kan det vara mer för något annat, dina andra juvenlia empel som du nämt nu återupprepas ju varje dag av andra här i tråden, som om att man tror att återupprepning är någon form av intressant diskussion. Det är det inte och det flr inte diskussionen framåt i något kvalitetshänseende, ett illa underbyggt trollande. Jag vill höra mer av det du vänder dig imot ang, som faller inför trådens ämne Skvaller om Greta.[/quote]

Citat:
Sen att Greta och hennes crew inte har en blekaste aning om hur batterier och vindkraftverk blir till är ju riktigt skrämmande.
Vad har du för belägg och länkar till att Greta inte har en blekaste aning om hur batterier eller vindkraft blir till?
Vill du diskutera energikällor så finns det andra trådar att göra det på här på Flashback.
2022-01-16, 12:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du kommer med mycket bra information. T.o.m. Luisa Neubauer, som många betraktar som Gretas "handledare" under många aktiviteter, flyger! (Hon är med på den omtalade bilden i förra inlägget.) Och från USA visades video hur Greta åkte 280 hästars KIA. När inte ens de själva är konsekventa blir det nog svårt att få genomslag för deras idéer.

Sedan står det om hur Luisa använder "gamla vita män" som ett skällsord. Men det visste vi redan, det gäller hela klimatrörelsen och ofta massmedia i stort.

https://en.wikipedia.org/wiki/Luisa_Neubauer
Gamla vita män får numer plats i People For Future, såg att sverigeavdelningen var utanför riksdagshuset i fredag. Den internationella avdelningen växer. PfF är främst för vuxna så det kanske är ett naturligt steg för både Louisa och Greta m,fl att bli mer engagerade där i takt med att de blir äldre.
2022-01-16, 12:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta verkar komma från en gammal släkt i den svenska eliten.

Att Greta valdes för rollen som klimathelgon beror utan tvekan på hennes släkt med skådespelare och hennes skådespelarträning som barn.

Hon läser tal med professionellt utspel.

Ingen som är intresserad av Greta bör missa de första 3-4 minuterna av denna video som visar skådespelerskan Greta i aktion.

Hennes diagnoser (anorexi, Asperger/autismspektrumstörning) verkar dessutom ha försvunnit nu när hon verkar trappa ned klimatengagemanget. Mycket möjligt har diagnoserna bara varit skådespeleri.
Vilken "elit" är det?
2022-01-16, 12:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilken "elit" är det?
Hon verkar som bekant ha släkt ända tillbaka till Linnés lärjungar. En annan Linnélärjunge dök upp i Assangefallet. Sedan kom en statsminister, ledarskribenter, Bahnhofs grundare i den personens släkt.

Citat:
Gamla vita män får numer plats i People For Future, såg att sverigeavdelningen var utanför riksdagshuset i fredag. Den internationella avdelningen växer. PfF är främst för vuxna så det kanske är ett naturligt steg för både Louisa och Greta m,fl att bli mer engagerade där i takt med att de blir äldre.
Det där är bara undanflykter. Organisationer som ingen hört talas om annat än i dina inlägg. Hela klimatrörelsen har varit diskriminerande rakt igenom. Se bara bilderna från demonstrationerna.

Har de förvisat äldre till en egen organisation?

Missa inte videon. Hon är en skådespelerska
Senast redigerad av wwr 2022-01-16 kl. 13:03.
2022-01-16, 13:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hon verkar som bekant ha släkt ända tillbaka till Linnés lärjungar. En annan Linnélärjunge dök upp i Assangefallet. Sedan kom en statsminister, ledarskribenter, Bahnhofs grundare i den personens släkt.
Jag kan varken bekräfta eller konfirmera att Greta är släkt med en av sveriges mest kända ******** . Du får starta en tråd i histora eller nåt har jag fått lära mig.
Detta har dock inget med Assagne eller Banhof att göra.
Begrepet "elit" kan nog betyda något mer annorlunda för dig.

Citat:
Det där är bara undanflykter. Organisationer som ingen hört talas om annat än i dina inlägg. Hela klimatrörelsen har varit diskriminerande rakt igenom. Se bara bilderna från demonstrationerna.

Har de förvisat äldre till en egen organisation?

Det är inga undanflykter P4F är en etablerad organiserad rörelse med flera tentakler in i tex, Parents4 Future.

Känns om climatedenierrörelse börjar allt mer närma sig antixaxxer osv...
Kanske dags för en Alternativa teorier om Greta istället för att tjocka ned allt i "Skvaller om Greta"
2022-01-16, 14:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag kan varken bekräfta eller konfirmera att Greta är släkt med en av sveriges mest kända ******** . Du får starta en tråd i histora eller nåt har jag fått lära mig.
Detta har dock inget med Assagne eller Banhof att göra.
Begrepet "elit" kan nog betyda något mer annorlunda för dig.

Det är inga undanflykter P4F är en etablerad organiserad rörelse med flera tentakler in i tex, Parents4 Future.

Känns om climatedenierrörelse börjar allt mer närma sig antixaxxer osv...
Kanske dags för en Alternativa teorier om Greta istället för att tjocka ned allt i "Skvaller om Greta"
Greta organisation har bedrivit kraftig diskriminering mot vita, äldre och killar.

I Stockholm var alla de sex som ledde demonstrationen unga tjejer. Fem av de sex var "etniska".

Nu försöker man påstå att man skapat andra organisationer för äldre. Det är diskriminering. De skall vara med i huvudorganisationen. Gällande Glasgow skröt du med att Greta minsann träffat sopåkare dagen före huvuddemonstrationen. Det håller inte. Man får inte skilja upp folk så.

Jag kan bara skriva kort på telefonen nu. Men se inläggen ovan.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Nästan bara tjejer hela tiden
Davos
https://theguardian.com/world/2020/j...ed-photo-davos
Stockholm
http://imgur.com/eU3GCd2

"Äldre skall gå till andra organisationer och de som kritiserar Greta skall skriva på andra ställen." - Diskriminering och censur håller inte idag.
Senast redigerad av wwr 2022-01-16 kl. 14:45.
2022-01-16, 15:52
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ett rörigt inlägg pga extra "qoute-taggar".

Nu har du fått in en massa extra "qoute-taggar" av nån anledning, så inlägget blev extremt rörigt när jag i min tur citerade, därav editeringen.

Greta förespråkar att utsläppen ska ner till noll, och då medelst vindkraft och elbilar, fast det gäller bara "global north".
Därav menar jag att hon och hennes svans inte har en aning om hur batterier och vindkraftverken blir till och Amazonas skövlas tack vare det.
All balsaträ går ju till Kina som verkar köra en kombination av kol och vindkraft.
Det är kanske inte Gretas fel per se, utan mera dom svagbegåvade inom främst MP som har gjort livet kärvare för en hel del, med orimliga priser på el och drivmedel.
Att Greta sen kritiserar Australiens djurhållning och i princip vill att alla går över till vegetarisk eller rent av vegansk kost är ju en annan sak som hon inte ska peta i.
2022-01-16, 16:32
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vad gör Greta nu på dagarna`?
2022-01-16, 17:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nu har du fått in en massa extra "qoute-taggar" av nån anledning, så inlägget blev extremt rörigt när jag i min tur citerade, därav editeringen.

Greta förespråkar att utsläppen ska ner till noll, och då medelst vindkraft och elbilar, fast det gäller bara "global north".
Därav menar jag att hon och hennes svans inte har en aning om hur batterier och vindkraftverken blir till och Amazonas skövlas tack vare det.
All balsaträ går ju till Kina som verkar köra en kombination av kol och vindkraft.
Det är kanske inte Gretas fel per se, utan mera dom svagbegåvade inom främst MP som har gjort livet kärvare för en hel del, med orimliga priser på el och drivmedel.
Att Greta sen kritiserar Amazonas djurhållning (om du tror det har med vinkraft att göra så är du dummare än tåget) och i princip vill att alla går över till vegetarisk eller rent av vegansk kost är ju en annan sak som hon inte ska peta i.
Jag fattar fortfarande inte vad detta har med skaller om Greta att göra?
Vill du diskutera Amazonas djurhållning balsaträ och vindkraftverk gör det det i rätt tråd då. Hur svårt kan det vara?

Greta och miljörörelsen pratar om netto noll, net zero. Läs på lite om skillnaden innan du upprepar dig igen.

Vilken svans tillhör du?

EDIT: jag delade in dina frågeställningar efter citat. Sådant fattar alla som har varit inblandade i diskussioner på flashback sedan tidigare. Kanske du fick lära dig nåt.

EDIT2. Dessutom är det kutym och god heder att man inte editerar inlägget till oignkännliget som man själv ska citera. Det tyder på grav ohederlighet på forum som detta.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-01-16 kl. 17:53.
2022-01-16, 20:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag hade missat att Greta nu är dubbel hedersdoktor:
I mars 2021 meddelades att hon skulle utses till hedersdoktor vid University of British Columbia i Kanada för att hon fungerat som ledare i en av de största kriserna som vi kollektivt har mött. (Wikipedia)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in