Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Karismatisk ledare som jobbat på Tesla, nästan bara utländska namn i styrelsen, minst en till i styrelsen har visst jobbat på Tesla, grön vinkling, video av fabrik, stor publicitet. Det liknar Musk. Se hur hans projekt försenats.
Ingen tydlig information. Länge diskuterades bara Skellefteå. Men när detta kritiseras påstås att produktionen sker i Västerås istället.
SvD skriver närmast en bluffartikel. Man beskriver en explosion i fabriken i Västerås men det visar sig vara en rökpuff. Media stöder också detta extremt kraftigt. Men inga data kommer fram.
Aktieboken är hemlig. Stora företag som investerat vet inte vad de köpt.
Det här måste gås till botten med. Stora tidningar måste in och göra seriös utvärdering.
Vem äger företaget?
Vad gör de 2000 eller hur många det nu påstås jobba i Skellefteå?
Vad producerar företaget?
I vilka produkter används batterierna?
Jag vet inte vilket år mina data var från men jag såg omsättning på bara 2 miljoner, som jag citerat.
etc
Grön vinkling? Jag tror det är där någonstans det brister för dig, är du klimatförnekare?
Vad är det som kritiseras menar du? Northvolt har sagt det första batteriet producerats, de har aldrig sagt att bara ett enda batteri tillverkats i Skellefteå. Alla med någon som helst kunskap om Northvolt vet att de producerat batterier i Västerås sedan 2 år tillbaka.
Vad är det för data som inte kommer fram? Vad är det du kräver? Det är ett privat företag i en bransch med extremt mycket industrispionage. LG och SK har ju spionerat på varandra hur mycket som helst vilket ledde till att Biden var tvungen ingripa i SKs fabriksbygge i USA.
Alla aktieböcker är "hemliga" i privata företag. Men den finns på Breakit, det är inte olagligt publicera den och den finns ute i det publika.
Breakit har redan gjort en granskning av vilka som äger företaget och de har varit öppna med vilka som investerat i dem.
Det arbetar 500+ i Skellefteå, jag har förklarat det för dig, det arbetar 2000+ totalt i företaget, du kan enkelt skapa ett konto på Linkedin och följa dem så ser du ganska exakt vilka som arbetar där.
Bara gå in på deras hemsida om du vill veta vilka produkter de används i. Väldigt enkelt.
Dina data och efterforskningar ser alltid ut att vara skit och påhittat.