Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-17, 18:09
  #469
Medlem
Hor-Ullas avatar
VW ratade ju även det enda batteriet dom levererat hittills för det inte höll måttet. Får se hur stort tålamod VW har innan dom drar sig ur och satsar allt på sin egna batterifabrika som dom håller på bygga.
Citera
2022-01-17, 18:11
  #470
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Vad är bluffen, förstår ej? Bluffar för vad och vem? Bluffar Volkswagen för sig själva? Eftersom att Volkswagen är den största ägaren?

Sen slänger du in nått om att det ser tomt ut ute på en väg?

Det har inte gått några 7 miljarder skattepengar dit, nu ljuger du igen. Men visst skulle staten ha tagit ett större ägande, det tycker jag.

Ja, du spekulerar enbart utan att ha några kunskaper eller ens orken att leta upp den fakta du försöker spekulera om som finns helt öppet att få tag på bara du googlar.

Pajasar.

Hörru, din kommunist - staten ska inte äga eller driva företag.

Men efter att ha följt diskussionerna här i några sidor ska det bli spännande att följa bolagets framfart.
Citera
2022-01-17, 21:49
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jaha? Och vad menar du att det är för svar på det jag skrev?

Det hela påminner om Fanerdun:

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...and/fanerdun-1

https://www.byggvarlden.se/allt-var-...jan-till-slut/

På vilket sätt påminner det om Fanerdun? Berätta.
Citera
2022-01-17, 21:53
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du hittar bara på saker för att förvirra.
Northvolt har fått 3.5 miljarder av våra pensionspengar.
EU har tilldelat Northvolt lika mycket via EIB. Mycket av detta kommer från europeiska skattebetalare.
Företaget säger sig bara ha producerat ett batteri.
Därför ser det hela ut som bluff.
Fortsättningen är spekulation baserad på hur Musk arbetar.
Det är en prognos att Northvolt kommer att få problem med myndigheter och fackföreningar. Därefter kommer företaget att skylla bakslag och icke infriade förväntningar på dessa. Men detta sista är bara en prognos.

Företaget säger sig inte bara ha producerat ett enda batteri, de har producerat batterier i stor skala i flera år i Västerås. Det de har sagt att de nu har börjat producera batterier i Skellefteå, de har sagt att de har producerat första batteriet i Skellefteå, de har aldrig sagt att de bara producerat ett enda batteri. Varför låtsas du vara dum i huvudet?

Du menar att vi svenska pensionssparare inte ska få tillgång till att investera i privata bolag där värdeökningen kommer vara störst? Det är ej skattepengar. Och du kan flytta dina pengar från AP-fonderna.

Det sista kan helt klart bli en sanning. Men eftersom att de har lyckats attrahera talang och kapital och de redan sålt slut varenda batteri de ska producera så har jag svårt att tro det.
Citera
2022-01-17, 21:56
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag tycker det är jättekul om det lyckas men det är alldeles för mycket varningssignaler.

Ingen av ägarna har ju t.ex gått in med några större pengar utan allt är lån ( till största delen) och sen har man även lurat till sig 7 miljarder av våra pensionspengar.

Nej, dte är allra mest investeringar och inte lån, här ljuger du igen. Och den som investerat mest och är största ägare är även den största kunden, Volkswagen. Och nej, det är inte 7 miljarder det är 3,5 miljarder i pensionspengar som är investerat och den investeringen kommer löna sig när Northvolt tar in nästa investeringsrunda i år som kommer säkerligen öka värdet på företaget från 12 miljarder dollar till närmare 30-40 miljarder dollar.
Citera
2022-01-17, 21:57
  #474
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Företaget säger sig inte bara ha producerat ett enda batteri, de har producerat batterier i stor skala i flera år i Västerås. Det de har sagt att de nu har börjat producera batterier i Skellefteå, de har sagt att de har producerat första batteriet i Skellefteå, de har aldrig sagt att de bara producerat ett enda batteri. Varför låtsas du vara dum i huvudet?

Du menar att vi svenska pensionssparare inte ska få tillgång till att investera i privata bolag där värdeökningen kommer vara störst? Det är ej skattepengar. Och du kan flytta dina pengar från AP-fonderna.

Det sista kan helt klart bli en sanning. Men eftersom att de har lyckats attrahera talang och kapital och de redan sålt slut varenda batteri de ska producera så har jag svårt att tro det.
Man hoppar fram och tillbaka med informationen för att förvilla. Andra postare säger att man inte producerat något i Västerås.

I Skellefteå, som är det som slagits upp stort i media, har bara beskrivits att ett batteri producerats.

Eftersom företaget har fått 7 miljarder av offentiga medel är det viktigt att följa upp hur dessa används.

Det kan komma vilken information som helst om företaget. Det går inte att lita på.

Ett batteri verkar ha producerats i Skellefteå. Företaget har fått 7 miljarder av offentliga medel.

Detta luktar bluff och måste följas upp av större tidningar omedelbart.
Citera
2022-01-17, 21:58
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
VW ratade ju även det enda batteriet dom levererat hittills för det inte höll måttet. Får se hur stort tålamod VW har innan dom drar sig ur och satsar allt på sin egna batterifabrika som dom håller på bygga.

Nej, det har aldrig hänt. Nu ljuger du igen. Det har inte levererats några batterier från Skellefteå till VW. VW håller på bygga en fabrik för LFP-kemi som har mycket sämre prestanda än Northvolts NMC-kemi.
Citera
2022-01-17, 22:01
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man hoppar fram och tillbaka med informationen för att förvilla. Andra postare säger att man inte producerat något i Västerås.

I Skellefteå, som är det som slagits upp stort i media, har bara beskrivits att ett batteri producerats.

Eftersom företaget har fått 7 miljarder av offentiga medel är det viktigt att följa upp hur dessa används.

Det kan komma vilken information som helst om företaget. Det går inte att lita på.

Ett batteri verkar ha producerats i Skellefteå. Företaget har fått 7 miljarder av offentliga medel.

Detta luktar bluff och måste följas upp av större tidningar omedelbart.

Nej, det är enbart du som hoppar fram och tillbaka eftersom du inte har någon kunskap. Ingen annan postare säger att man inte har producerat något i Västerås. Northvolt har producerat i Västerås i över 2 år nu.

Nej, det har inte beskrivits som att ett batteri producerats, det har beskrivits som att det första batterier har producerats. Hur är du så dum?

Jag håller med om att det är viktigt att följa upp, men du gör det på ett idiotiskt sätt.

Hur luktar det bluff? Har du ens sett fabriken? Se deras längre film som de släppte i dagarna så förstår du mer: https://www.youtube.com/watch?v=wpDvxULK4Bw
Citera
2022-01-17, 22:04
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Hörru, din kommunist - staten ska inte äga eller driva företag.

Men efter att ha följt diskussionerna här i några sidor ska det bli spännande att följa bolagets framfart.

Varför ska inte staten göra det? Du menar det går dåligt för LKAB och Vattenfall? De borde äga mycket mer för att få ordning och reda. Vattenfall äger iaf delar av Northvolt.
Citera
2022-01-17, 22:09
  #478
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Nej, det är enbart du som hoppar fram och tillbaka eftersom du inte har någon kunskap. Ingen annan postare säger att man inte har producerat något i Västerås. Northvolt har producerat i Västerås i över 2 år nu.

Nej, det har inte beskrivits som att ett batteri producerats, det har beskrivits som att det första batterier har producerats. Hur är du så dum?

Jag håller med om att det är viktigt att följa upp, men du gör det på ett idiotiskt sätt.

Hur luktar det bluff? Har du ens sett fabriken? Se deras längre film som de släppte i dagarna så förstår du mer: https://www.youtube.com/watch?v=wpDvxULK4Bw
Karismatisk ledare som jobbat på Tesla, minst en till i styrelsen har visst jobbat på Tesla, grön vinkling, video av fabrik, stor publicitet. Konflikter med myndigheter och fack. Det liknar Musk. Se hur hans projekt försenats.

Ingen tydlig information. Länge diskuterades bara Skellefteå. Men när detta kritiseras påstås att produktionen sker i Västerås istället.

SvD skriver närmast en bluffartikel. Man beskriver en explosion i fabriken i Västerås men det visar sig vara en rökpuff. Media stöder också detta extremt kraftigt. Men inga data kommer fram.

Aktieboken är hemlig. Stora företag som investerat vet inte vad de köpt.

De skall inte producera filmer, de skall producera batterier.

Det här måste gås till botten med. Stora tidningar måste in och göra seriös utvärdering.

Vem äger företaget?
Vad gör de 2000 eller hur många det nu påstås jobba i Skellefteå?
Vad producerar företaget?
I vilka produkter används batterierna?
Jag vet inte vilket år mina data var från men jag såg omsättning på bara 2 miljoner, som jag citerat.
etc
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-17 kl. 22:43.
Citera
2022-01-17, 22:17
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Karismatisk ledare som jobbat på Tesla, nästan bara utländska namn i styrelsen, minst en till i styrelsen har visst jobbat på Tesla, grön vinkling, video av fabrik, stor publicitet. Det liknar Musk. Se hur hans projekt försenats.

Ingen tydlig information. Länge diskuterades bara Skellefteå. Men när detta kritiseras påstås att produktionen sker i Västerås istället.

SvD skriver närmast en bluffartikel. Man beskriver en explosion i fabriken i Västerås men det visar sig vara en rökpuff. Media stöder också detta extremt kraftigt. Men inga data kommer fram.

Aktieboken är hemlig. Stora företag som investerat vet inte vad de köpt.

Det här måste gås till botten med. Stora tidningar måste in och göra seriös utvärdering.

Vem äger företaget?
Vad gör de 2000 eller hur många det nu påstås jobba i Skellefteå?
Vad producerar företaget?
I vilka produkter används batterierna?
Jag vet inte vilket år mina data var från men jag såg omsättning på bara 2 miljoner, som jag citerat.
etc

Grön vinkling? Jag tror det är där någonstans det brister för dig, är du klimatförnekare?

Vad är det som kritiseras menar du? Northvolt har sagt det första batteriet producerats, de har aldrig sagt att bara ett enda batteri tillverkats i Skellefteå. Alla med någon som helst kunskap om Northvolt vet att de producerat batterier i Västerås sedan 2 år tillbaka.

Vad är det för data som inte kommer fram? Vad är det du kräver? Det är ett privat företag i en bransch med extremt mycket industrispionage. LG och SK har ju spionerat på varandra hur mycket som helst vilket ledde till att Biden var tvungen ingripa i SKs fabriksbygge i USA.

Alla aktieböcker är "hemliga" i privata företag. Men den finns på Breakit, det är inte olagligt publicera den och den finns ute i det publika.

Breakit har redan gjort en granskning av vilka som äger företaget och de har varit öppna med vilka som investerat i dem.
Det arbetar 500+ i Skellefteå, jag har förklarat det för dig, det arbetar 2000+ totalt i företaget, du kan enkelt skapa ett konto på Linkedin och följa dem så ser du ganska exakt vilka som arbetar där.
Bara gå in på deras hemsida om du vill veta vilka produkter de används i. Väldigt enkelt.
Dina data och efterforskningar ser alltid ut att vara skit och påhittat.
Citera
2022-01-17, 22:21
  #480
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Grön vinkling? Jag tror det är där någonstans det brister för dig, är du klimatförnekare?

Vad är det som kritiseras menar du? Northvolt har sagt det första batteriet producerats, de har aldrig sagt att bara ett enda batteri tillverkats i Skellefteå. Alla med någon som helst kunskap om Northvolt vet att de producerat batterier i Västerås sedan 2 år tillbaka.

Vad är det för data som inte kommer fram? Vad är det du kräver? Det är ett privat företag i en bransch med extremt mycket industrispionage. LG och SK har ju spionerat på varandra hur mycket som helst vilket ledde till att Biden var tvungen ingripa i SKs fabriksbygge i USA.

Alla aktieböcker är "hemliga" i privata företag. Men den finns på Breakit, det är inte olagligt publicera den och den finns ute i det publika.

Breakit har redan gjort en granskning av vilka som äger företaget och de har varit öppna med vilka som investerat i dem.
Det arbetar 500+ i Skellefteå, jag har förklarat det för dig, det arbetar 2000+ totalt i företaget, du kan enkelt skapa ett konto på Linkedin och följa dem så ser du ganska exakt vilka som arbetar där.
Bara gå in på deras hemsida om du vill veta vilka produkter de används i. Väldigt enkelt.
Dina data och efterforskningar ser alltid ut att vara skit och påhittat.
Breakit är en slasktidning med betalvägg. De skickar spam. Den går inte att lita på.

Det går inte att gå in på en hemsida och lita på den.

I Skellefteå finansieras 500 anställda med 7 miljarder av offentliga medel. Men de har bara producerat ett batteri enligt medierna.

Stora tidningar måste gå in och utvärdera företaget grundligt.

Vad levereras från Skellefteå? Vad används batterierna till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in