2022-01-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är det värt att leva nästan hela livet med stora uppoffringar bara för att få det bättre senare? Tänk om det inte blir något senare? Hade en nära vän som dog i Covid för ett år sedan, drygt 40 år gammal. Han hade också levt snålt och investerat hårt i 20 år.

Min melodi är att investera lagom mycket och se till att leva gott. Exempelvis har jag ett vanligt bankkonto för resor och utflykter, dit 7000 kr går varje månad, faktiskt precis samma summa som går till mitt ISK.

14 tusen... Fan vad många apungar du kunnat rädda för de slantarna. Ditt snåla! Ge bort degen för ....
Citera
2022-01-26, 13:03
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Bubbelvarning på den texten. "Det är så tech funkar", och sedan skriver man i princip vad som helst och det anses bevisat. Används dagligen i BTC-tråden. Därefter halverades kursen.

Hur som helst tror du att MS kommer att bli värda 4 trillion USD i närtid och det är ju ända ganska fascinerande. Hela Stockholmsbörsen är värd 1.5 trillion.

Kallas vinsttillväxt. För övrigt har aktier aldrig nånsin varit så billiga som nu jämfört med riskfria räntan.
Citera
2022-01-26, 13:11
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Kallas vinsttillväxt. För övrigt har aktier aldrig nånsin varit så billiga som nu jämfört med riskfria räntan.
Tal från mattebok klass 7, kapitlet Bubbla:

"När räntan halverades från 2 till 1% fördubblades aktiekurserna. När räntan halverades från 1 till 0.5% fördubblades kurserna. När räntan halverades från 0.5 till 0.25% fördubblades kurserna.

Fråga: Vilken aktiekurs får MS vid räntan 0%?"

Kraschen närmar sig.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 14:02.
Citera
2022-01-26, 13:21
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Tal från mattebok klass 7:

"När räntan halverades från 2 till 1% fördubblades aktiekurserna. När räntan halverades från 1 till 0.5% fördubblades kurserna. När räntan halverades från 0.5 till 0.25% fördubblades kurserna.

Fråga: Vilken aktiekurs får MS vid räntan 0%?"

Underliga tal ni zoomers/millenials har. På min tid var det bara en massa sossepropaganda för sparkonto.
Citera
2022-01-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Herregud ja, 38 år = Joakim von Anka.

Jag tänker själv göra det så. Jag har så stort överskott varje månad, jag kan investera upp mot 25k i månaden och om 3-4 år kanske jag kommer upp till det helt extrema 35-40k I månaden. Det är ju med ganska stora uppoffringar, men det är värt det för mig just för att jag vill ha ett liv med så hög komfort som möjligt.

Jag kan bara fantisera var jag är om 38 år, Wow liksom 🥳

Om man får vara med ja. Känner ganska många exempel som inte fann någon balans, och skulle göra allting ”sen”. Det är inga garantier att det blir något ”sen”. Glöm inte att leva nu också.
Citera
2022-01-26, 13:56
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
förbered er för årtiondets största rugpull från the FED idag..
Först gör vi börsen lite grön.... sedan pratar vi om att inget kommer hända... och sedan BOOOOOM....
Citera
2022-01-26, 13:57
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
förbered er för årtiondets största rugpull från the FED idag..
Först gör vi börsen lite grön.... sedan pratar vi om att inget kommer hända... och sedan BOOOOOM....
Kan du översätta detta till någon form av begriplig svenska?
Citera
2022-01-26, 14:00
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Underliga tal ni zoomers/millenials har. På min tid var det bara en massa sossepropaganda för sparkonto.
Det gäller att hänga med. Från sparkonto med 4% ränta till bubbla 400%, världen har utvecklats.
Citera
2022-01-26, 14:31
Medlem
Känns verkligen överdrivet .
Citera
2022-01-26, 15:25
Medlem
Vad är problemet? Om börsen kraschar då är det väl bara att vara långsiktig. Väntar hellre 10 år än att sälja med förlust.
Citera
2022-01-26, 15:32
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Vad är problemet? Om börsen kraschar då är det väl bara att vara långsiktig. Väntar hellre 10 år än att sälja med förlust.

beror på hur mycket du har lagt in... har du lust att förlora låt säga 20... 30... 50% ytterligare för att sedan säga, "jag väntar långsiktigt "

du missar också att punga in pengar när botten är nådd om en månad eller så.
Citera
2022-01-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS
beror på hur mycket du har lagt in... har du lust att förlora låt säga 20... 30... 50% ytterligare för att sedan säga, "jag väntar långsiktigt "

du missar också att punga in pengar när botten är nådd om en månad eller så.

Har du glömt att man får lön varje månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in