2022-01-28, 10:20
Medlem
Intelligenss avatar
Jag minns nr jag och en polare frn Stockholm var i Gteborg fr att se Rolling Stones p Ullevi 2007. Innan spelningen satt vi utanfr och drack l med ngra andra. Jag var 24 och han 25.

D promenerar en vldigt st tjej frbi med en liten hundvalp i koppel och det visade sig att hon och min kompis var gamla skolkompisar s hon satte sig ner och snackade en stund med oss.
"St tjej.", sa jag nr hon hade gtt och vi skulle g in p Ullevi.
Min polare svarade p sin grova sderdialekt:
"Ja men hon r fan sjuk i huvet. Hon r ihop med den dr jvla Onkel!"
"Bajsmannen?", utbrast jag.
Han sa att det stmde och berttade att hon ocks brukade kunna gra nstan lika dumma saker p fyllan som honom (bl a att hon hade pissat i en stor blomkruka inne p en restaurang).
Sjlv blev jag nstan chockad ver att en s snygg tjej ens kunde tnka sig att ens vara med Bajsmannen. Nu vet jag inte om min polare hittade p, men han r inte personen som brukar verdriva eller ljuga.
Citera
2022-01-28, 10:27
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Jag minns nr jag och en polare frn Stockholm var i Gteborg fr att se Rolling Stones p Ullevi 2007. Innan spelningen satt vi utanfr och drack l med ngra andra. Jag var 24 och han 25.

D promenerar en vldigt st tjej frbi med en liten hundvalp i koppel och det visade sig att hon och min kompis var gamla skolkompisar s hon satte sig ner och snackade en stund med oss.
Han sa att det stmde och berttade att hon ocks brukade kunna gra nstan lika dumma saker p fyllan som honom (bl a att hon hade pissat i en stor blomkruka inne p en restaurang).
Sjlv blev jag nstan chockad ver att en s snygg tjej ens kunde tnka sig att ens vara med Bajsmannen. Nu vet jag inte om min polare hittade p, men han r inte personen som brukar verdriva eller ljuga.

Kan stmma, jag minns att han var ihop med en tjej ljusr till hger frn hans skala.
Citera
2022-01-28, 23:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Kan stmma, jag minns att han var ihop med en tjej ljusr till hger frn hans skala.

Det stmmer att Onkel hade en rtt snygg tjej, de knullade helt offentligt p ngon festival. Str om det hr trden.
Citera
2022-01-29, 15:30
Medlem
Jag sprang p Onkel med tv yngre "damer" och en sopsck med tomburkar i Nordstan i mitten av december. De gick ner till Lidl och pantade burkarna och kpte helt otippat ett flak folkl fr pengarna. Tjejerna var vl i 25-rsldern och lite alternativt/gothish kldda. Inga sknheter. Onkel var sklart kldd som alltid i jeansshorts, jeansvst och converse. Eftersom det var december hade han en lngrmad t-shirt under vsten.

Finns foto hr https://anonfiles.com/be7109E0xa/onklidl_jpg
Citera
2022-01-30, 10:00
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det stmmer att Onkel hade en rtt snygg tjej, de knullade helt offentligt p ngon festival. Str om det hr trden.

Jag antar att den hr tjejen var fdd 1982 eller 1983 d hon var i min kompis lder (s 24-25 runt 2007). Nu vet jag inte hur gammal Onkel r men med tanke p hur lnge han redan d hade varit i farten p festivaler s borde han vl vara rtt mycket ldre.
Citera
2022-01-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Jag sprang p Onkel med tv yngre "damer" och en sopsck med tomburkar i Nordstan i mitten av december. De gick ner till Lidl och pantade burkarna och kpte helt otippat ett flak folkl fr pengarna. Tjejerna var vl i 25-rsldern och lite alternativt/gothish kldda. Inga sknheter. Onkel var sklart kldd som alltid i jeansshorts, jeansvst och converse. Eftersom det var december hade han en lngrmad t-shirt under vsten.

Finns foto hr https://anonfiles.com/be7109E0xa/onklidl_jpg
En "lngrmad t-shirt".... r inte det en paradox?
Citera
2022-01-30, 21:58
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Egentligen inte, det r p svenska en t shirt r kortrmad, namnet kommer frn att rmarna gr vinkelrt ut frn mittfelen, som ett t.

Men jag tycker som du!

LL
Citera
2022-01-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Men jag tycker som du!

Nej! Det r det enda rimliga sttet att beskriva en lngrmad trja, gjord i samma tunna tyg som en t-shirt, utan att anvnda tio ord.

Edit: Var tvungen att googla fr att se om jag r helt ute och cyklar men DET R JAG INTE!

https://www.google.com/search?q=l%C3...&oe=utf-8&aq=t

Bara p frsta sksidan anvnds termen "Lngrmad t-shirt" av fljande modenasare:
- Zalando
- H&M
- Boozt
- Gant
- Jack & Jones
- Ellos
- Billiga-arbetsklder
Senast redigerad av sudfunk 2022-01-30 kl. 22:57.
Citera
2022-01-31, 00:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag antar att den hr tjejen var fdd 1982 eller 1983 d hon var i min kompis lder (s 24-25 runt 2007). Nu vet jag inte hur gammal Onkel r men med tanke p hur lnge han redan d hade varit i farten p festivaler s borde han vl vara rtt mycket ldre.

Onkel r fdd 71, s han r rtt mycket ldre n tjejerna han brukar vara med. Knner andra killar som ocks r sluskiga av sig och de brukar springa omkring med unga snygga tjejer, r vl en form av revolt mot frldrarna frn tjejernas sida.
Citera
2022-01-31, 07:21
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Nej! Det r det enda rimliga sttet att beskriva en lngrmad trja, gjord i samma tunna tyg som en t-shirt, utan att anvnda tio ord.

Edit: Var tvungen att googla fr att se om jag r helt ute och cyklar men DET R JAG INTE!

https://www.google.com/search?q=l%C3...&oe=utf-8&aq=t

Bara p frsta sksidan anvnds termen "Lngrmad t-shirt" av fljande modenasare:
- Zalando
- H&M
- Boozt
- Gant
- Jack & Jones
- Ellos
- Billiga-arbetsklder

Det r bara det att r jag var liten s fanns det inte lngrmade t shirt...

LL
Citera
2022-02-05, 17:44
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att han kommer terkomma nr festivalerna ppnar upp igen?
Citera
2022-02-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni att han kommer terkomma nr festivalerna ppnar upp igen?

Det kan jag tnka mig. Sg herrn i frra veckan och allt verkar vara som det brukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in