• 8
  • 9
2020-05-30, 17:59
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag sg nog bara tv avsnitt av ssong 2. Ja, det lter inte som att jag kommer se fler heller... Men ifall den mirakulst skulle bli vldigt bra kan du ju ge ett nytt utltande hr i trden. Ssong 1 dremot, ojojoj, dr snackar vi bra grejer...

Hjlplsheten, frgiftad burkmat och ett monster som jagar dom, ja fan frsta va riktigt grym och perfekt casting likas.
Citera
2020-06-03, 16:44
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag sg nog bara tv avsnitt av ssong 2. Ja, det lter inte som att jag kommer se fler heller... Men ifall den mirakulst skulle bli vldigt bra kan du ju ge ett nytt utltande hr i trden. Ssong 1 dremot, ojojoj, dr snackar vi bra grejer...

Nej det blir inte bttre. Det r verlag halvdant skdespeleri, oengagerat, osammanhngande och allmnt lngtrkigt. Tycker aldrig man knner fr ngon av rollfigurerna s som man gjorde i frsta ssongen.

Jag frstr givetvis att man inte vill gra en kopia p frsta ssongen utan vill ha en helt ny milj. Men det funkar bara inte. Dr man i det arktiska hela tiden hade en isolationen, hungern och den kalla vita dden hngandes har vi hr ett japanskt spke som har ihjl folk.

Japanerna har en fantastisk mytologi att bygga en skrckhistoria p. Se bara p deras skrckfilmer. Det verkar ocks som att man, rtt frsteligt, har frskt plocka godbitar frn sdana filmer men det blir som sagt bara pannkaka.

Sceneriet med interneringslgren under andra vrldskriget dit man skickade amerikanska medborgare med japanska rtter r intressant men bidrar knappast till ngon skrckmilj. Hr tror jag det hade varit mycket mer spnnande att gra en riktig dramaserie p denna period i amerikansk historia. Sluttexterna i sista avsnittet visar starkt p detta d man har tagit fram foton p flera av de japanskttade skdespelarnas och vriga medarbetares slkt som, av vad det framgr, bde satt i dessa lger men ven var aktiva inom den amerikanska armn.

Istllet tror jag man hade kunnat skapa samma typ av stmning som i frsta ssongen genom skyttegravarna i frsta vrldskriget, sovjetiska arbetslger eller fngelser, (mjligtvis uttjatat och klyschigt) koncentrationslger under andra vrldskriget eller om man nu ville kra med japansk tema - lta det utspela sig helt och hllet i japan under exempelvis deras feodalsamhlle.
Citera
2020-06-03, 17:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Japanerna har en fantastisk mytologi att bygga en skrckhistoria p. Se bara p deras skrckfilmer. Det verkar ocks som att man, rtt frsteligt, har frskt plocka godbitar frn sdana filmer men det blir som sagt bara pannkaka.

Som alltid nr Amerikanarna skall gra ngon typ av Japansk remake till sin egen version som inte fngar stmningen alls.

Bara att kolla p filmer som The Grudge och liknande.
Citera
2021-05-04, 14:30
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=jTgmCf82s3U

mycket bra liten dokumentr om The Terror
Citera
2022-02-02, 15:35
Medlem
Hallonbackens avatar
Sg precis klart frsta ssongen och tyckte den var riktigt bra och spnnande, dock lite seg mot slutet kanske, men annars en klar 4 av 5. Hur r det med ssong 2, r den sevrd och hnger den ihop med 1an p ngot stt?
Citera
2022-02-02, 16:24
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Sg precis klart frsta ssongen och tyckte den var riktigt bra och spnnande, dock lite seg mot slutet kanske, men annars en klar 4 av 5. Hur r det med ssong 2, r den sevrd och hnger den ihop med 1an p ngot stt?

Nej undvik! Kalkon
Citera
2022-02-02, 16:52
Medlem
Hallonbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Nej undvik! Kalkon

Oj d. Tack det ska jag ha i tanke
Citera
2024-02-14, 22:15
Medlem
Elementarts avatar
Nu har man tydligen brjat planeringen av ssong 3 som kommer basera sig p Victor LaValles The Devil in Silver. Finns inge mer info frutom det att serien kommer ha premir 2025.
Citera
2025-07-16, 17:28
Medlem
Kloges avatar
Ssong 1 nu p Svt Play
Citera
2025-07-16, 21:28
Medlem
searchfunctions avatar
Hm, kanske dags att kolla p frsta ssongen igen. Den var bra, ven om den vernaturliga aspekten grna hade kunnat varit ngot annat.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in