Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-04, 14:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Känns som den yngre generationen män helt har missat att sex går ut på att få motparten att njuta och att sex är ett samspel. Känns som om sexualundervisning totalt misslyckats med att vara en motpol till all internetporr. Porr på min tid handlade om sex nu är det titlar med torture, domination, slave, humiliation, punishment, she deserves it, suffering..
Du har lite skev syn på porr om du tror att allt handlar om sånt, rekommenderar dig att söka på annat.
Citera
2022-02-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022
Ooch? Lotta visste att hon blev ihop med en person som tio år tidigare mördade en annan man.

Du helt oresonabel, märker du inte det själv?
Det måst vara jättejobbigt för dig att inte komma längre i din utveckling än att ge svar till allt- "Ooch?"

Svara på min fråga istället på ett resonligt sätt, så kan du blir tagen på allvar.
Citera
2022-02-04, 14:49
Medlem
Hans register innan detta: https://docdro.id/BHyKzfI

Bör vara domen gällande Brukande av falsk urkund som redan finns på Mrkoll/Lexbase.
Citera
2022-02-04, 15:06
Moderator
blomvattnares avatar
Bytte ut "häktad" i rubriken mot "dömd i tingsrätt".

/Mod
Citera
2022-02-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Hans register innan detta: https://docdro.id/BHyKzfI

Bör vara domen gällande Brukande av falsk urkund som redan finns på Mrkoll/Lexbase.

Det är det.

Härlig snubbe
Citera
2022-02-04, 15:43
Medlem
Skulle inte förvåna mig om hon bara ville ha pengar
Citera
2022-02-04, 16:02
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollfritid
Tror hon hade valt någon med högre inkomst i så fall. Han tjänar mindre än en medelsvensson. Antagligen inget sparkapital eller några tillgångar att tala om. Tvivlar på att hon kommer få några större belopp.
Citera
2022-02-04, 16:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så här lite krävs för att man ska anses vara en våldtäktsman i Sverige. I praktiken är vi alla män våldtäktsmän utifrån denna formulering. Hur man ens kan våga knulla med okända eller engångsligg i Sverige är bortom mitt förstånd.

Det är inget fel på domen i sig. Domstolen har helt enkelt gjort sitt jobb. Jag har svårt att se att hovrätten ska komma till en annan bedömning.

Det finns liknande fall där Hovrätten gjort en helt annan bedömning och friat männen.

Normalt sett brukar väl Hovrätten ställa högre krav på bevisning än Tingsrätten?

Vad tror du om min teori att någon närstående "övertalat" kvinnan att anmäla influencern efter det frivilliga f*llekn*llet? Eller ångrade hon själv i efterhand att det hela gick för långt?

Man kan alltid spekulera här, det är nog inte kul att bli påkommen på en smutsig krogtoalett av andra restauranggäster som hört sexakten när de stod utanför dörren till muggen?

Alkohol är förrädiskt, när dimman skingrat sig kommer kanske ångern och oron smygande över vad andra gäster på restaurangen och folk i allmänhet ska ha för åsikter om händelsen?
Citera
2022-02-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns liknande fall där Hovrätten gjort en helt annan bedömning och friat männen.

Normalt sett brukar väl Hovrätten ställa högre krav på bevisning än Tingsrätten?

Vad tror du om min teori att någon närstående "övertalat" kvinnan att anmäla influencern efter det frivilliga f*llekn*llet? Eller ångrade hon själv i efterhand att det hela gick för långt?

Man kan alltid spekulera här, det är nog inte kul att bli påkommen på en smutsig krogtoalett av andra restauranggäster som hört sexakten när de stod utanför dörren till muggen?

Alkohol är förrädiskt, när dimman skingrat sig kommer kanske ångern och oron smygande över vad andra gäster på restaurangen och folk i allmänhet ska ha för åsikter om händelsen?
Möjligen för våldtäkt. Men har svårt att se hur hovrätten ska göra en annan bedömning just för oaktsam våldtäkt. Lagen är just till för att sätta dit slarviga män som "borde ha insett".

Det finns ingenting som säger att hovrätten har större krav på bevis. Det är samma för alla instanser.

Varför vill du ha sexköpslagen i Sverige? Du inser väl att den är exakt som rubriceringen oaktsam våldtäkt?
Citera
2022-02-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollfritid

Gör dig inte dum
Citera
2022-02-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Känns som den yngre generationen män helt har missat att sex går ut på att få motparten att njuta och att sex är ett samspel. Känns som om sexualundervisning totalt misslyckats med att vara en motpol till all internetporr. Porr på min tid handlade om sex nu är det titlar med torture, domination, slave, humiliation, punishment, she deserves it, suffering..
Sexualundervisningen är en (iaf när jag gick i grundskolan 2012-13) två veckor lång moralkaka om att våldtäkt är fel. Problemet är inte att budskapet inte hamras in. Gärningsmän bryr sig inte utan begår brott ändå medan övriga redan visste innan sexualkunskapen att det var fel. Överflödigt ämne som gott kunde skrotas.
Citera
2022-02-04, 16:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Möjligen för våldtäkt. Men har svårt att se hur hovrätten ska göra en annan bedömning just för oaktsam våldtäkt. Lagen är just till för att sätta dit slarviga män som "borde ha insett".

Det finns ingenting som säger att hovrätten har större krav på bevis. Det är samma för alla instanser.

Nästan hälften av alla domar ändras i Hovrätten och då rätt ofta till lindrigare påföljd.

Sett ur detta perspektiv så borde influencern överklaga TR:s dom.

Generellt sett så brukar Hovrätten ställa högre krav på bevisningen, i teorin kan kanske detta vara räddningen för influencern och fria honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in