Citat:
Ursprungligen postat av
valet2022
Så här lite krävs för att man ska anses vara en våldtäktsman i Sverige. I praktiken är vi alla män våldtäktsmän utifrån denna formulering. Hur man ens kan våga knulla med okända eller engångsligg i Sverige är bortom mitt förstånd.
Det är inget fel på domen i sig. Domstolen har helt enkelt gjort sitt jobb. Jag har svårt att se att hovrätten ska komma till en annan bedömning.
Det finns liknande fall där Hovrätten gjort en helt annan bedömning och friat männen.
Normalt sett brukar väl Hovrätten ställa högre krav på bevisning än Tingsrätten?
Vad tror du om min teori att någon närstående "övertalat" kvinnan att anmäla influencern efter det frivilliga f*llekn*llet? Eller ångrade hon själv i efterhand att det hela gick för långt?
Man kan alltid spekulera här, det är nog inte kul att bli påkommen på en smutsig krogtoalett av andra restauranggäster som hört sexakten när de stod utanför dörren till muggen?
Alkohol är förrädiskt, när dimman skingrat sig kommer kanske ångern och oron smygande över vad andra gäster på restaurangen och folk i allmänhet ska ha för åsikter om händelsen?