Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-12, 12:25
Moderator
yz44s avatar
Om TS tycker att Zoe är en trevlig bil så är det väl inget att tveka om, köp om du gillar den.

En viss användare på forumet tycker om sin Zoe och har varit öppen med hur den har uppfört sig.
Personligen hade jag nog valt vilken annan bil som helst efter att ha läst den tråden..
Se till att ha goda ekonomiska marginaler så att du har råd med alla fel som kan uppstå.
Citera
2022-02-12, 12:27
Medlem
Arbetskamrat hade beställt en Zoe elbil.. skulle hämta den men hävde köpet pga krocktester ..

https://alltomelbil.se/renault-zoe-k...ll-0-stjarnor/
Citera
2022-02-12, 13:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beastprey
Arbetskamrat hade beställt en Zoe elbil.. skulle hämta den men hävde köpet pga krocktester ..

Noll stjärnor alltså. Men det gör ju inte så mycket om bilen ändå står still.
Citera
2022-02-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beastprey

Det är inte den modellen jag tittar på, den har tydligen en sämre variant av sidokrockkuddar.
Citera
2022-02-12, 13:24
Avstängd
Arkhamists avatar
Den som köper en Renault Zoe efter att ha fått BAB7s tråd presenterad för sig är dum i precis hela huvudet och förtjänar både tom plånbok att åka buss när skrothögen står på verkstaden. Inte ens BAB7 hade nog gjort om sin Zoe-resa om han vetat vad den skulle kosta i pengar, besvär och allmänt hån varje gång han startar en ny tråd om något nytt mystiskt fel som inte bör uppstå på en tre år gammal bil.

Och nu dyker alltså TS upp med plånboken full av pengar och solsken i blick.
Citera
2022-02-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Den som köper en Renault Zoe efter att ha fått BAB7s tråd presenterad för sig är dum i precis hela huvudet och förtjänar både tom plånbok att åka buss när skrothögen står på verkstaden. Inte ens BAB7 hade nog gjort om sin Zoe-resa om han vetat vad den skulle kosta i pengar, besvär och allmänt hån varje gång han startar en ny tråd om något nytt mystiskt fel som inte bör uppstå på en tre år gammal bil.

Hmm..Inte 100 på att "BAB7" är en han Men kanske det har framgått i dom "Trådarna" ? Jag har inte läst SÅ noga..
Citera
2022-02-12, 13:50
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Kollar på begagnade Zoe (3år) som fortfarande har nybilsgaranti upp tills när de är 5år gamla. Har provkört några stycken och tycker att det verkar vara en förträfflig bil. Lättkörd, tyst, stadig. Kan bli riktigt bra ägarekonomi på en sådan om den håller ihop? Ni som kört Zoe, gärna över 10 000mil, vilka problem har du råkat ut för (om några)? Har läst att en medlem här har bytt mycket på sin men det låter som han haft otur verkligen!

Ja, fråga gärna människor om råd utom användaren BAB7 för han/hon räknas som ytterst partisk i ämnet.
Gillar man ett stort pengaslukande hål så verkar Renault Zoe vara ett bra köp
Citera
2022-02-12, 14:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysktTrollkonto
Jag googlade lite på Zoe och av allt att döma är det ett tjejnamn. Bildgooglar man på Renault Zoe får man upp bilder på tjejbilar. Jag skulle vilja föreslå något som är snäppet manligare. Vad sägs om till exempel Land Rover Defender ? Det både låter coolare och ser kraftigare ut. Lycka till med ditt bilköp, jag tror du kommer bli nöjd.

En mademoiselle som hette Zoe Renault stämde Renault men fick inte rätt.

Citat:
Renault can name a new car model Zoe, a French judge has ruled - throwing out a case brought by the parents of two girls called Zoe Renault.

The families had argued that their children - and to a lesser extent, other children who have the first name Zoe - could face a lifetime of mockery for sharing the name of a car.

But the judge found no evidence that it would cause the children "certain, direct and current harm".

The families say they plan to appeal.
Citera
2022-02-12, 14:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Har haft några stycken och måste säga att jag haft mer tur med Renault o Dacia än Peugeot.

Har haft 3 Renault och 2 Peugeot.

Har den här bilen CCS-laddare?
Citera
2022-02-12, 15:52
Avstängd
WatchItNows avatar
Finns många underbara Zoe-trådar på FB så nog är den speciell. Jag har särskilt fastnat för att den sjunker i värde från 350k till 100k på bara tre år vilket gör att den är typ tre gånger dyrare att köpa ny än en fet BMW som mig egen. men köper du begagnat så kanske det är OK, bara du tar med i beräkningen att den är fransk och dålig tekniska på alla sätt med garanterade verkstadsbesök.
Citera
2022-02-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har haft 3 Renault och 2 Peugeot.

Har den här bilen CCS-laddare?

Ja, den senaste versionen med 50kwh batteri har det.
Citera
2022-02-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist

Tack för varningen , jag läser den tråden och visst är det skrämmande läsning men samtidigt lyfter jag blicken och lägger inte för stor vikt vid enskilda bilars problem här på FB vare sig det rör sig om BAB7s skurna Zoe eller Joppes rostiga Tesla eller Von Ankas uppbrända Volvo eller you name it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in