Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-16, 11:18
Medlem
Enydrions avatar
Ricky Gervais på golden globe galan:

Hon nämns 7 minuter in i videon.

https://youtu.be/eBh2BkgQ33U
2022-02-16, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ge mig ett enda exempel på att gammelmedia beskrev Kringlaskolan som en resursskola när det blev känt att Greta™ gick där. Ett enda. Och hon går för övrigt i ÅK2 nu, eller går hon om ÅK1?

Trots att hennes ansikte var extremt exponerat i media, så finns det ingen som såg henne åka kollektivt mellan Stockholm och Södertälje. Är inte det konstigt? Det måste ju röra sig om minst 300 enkelresor. Någon borde väl ändå ha känt igen henne.
Vanlig MSM skrev över huvud taget aldrig om vilken skola hon gick på förrän hon hade haft skolavslutning i nian - då var DN där och gjorde ett hejdundrande idolreportage. Först då nämndes det vilken skola det handlade om, nämligen Kringlaskolan. Innan dess hade det varit en förborgad hemlighet trots att MSM:s redaktioner och reportrar naturligtvis visste.

Det kunde de säkert försvara med "integritetsskäl",. men en viktigare orsak var förstås att man ville göra det svårare att kontrollera förutsättningarna för Gretas s k skolstrejk.

Och ja, Kringlaskolan är hårt nischad på elever med bokstavsdiagnoser, autism och/eller psykosociala diagnoser. I synnerhet i de övre årskurserna.
2022-02-16, 13:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag gissar bara, men vi vet att åtminstone att Arnold fixade en Tesla till Greta när hon var i Nordamerika. Greta hade ganska många erbjudanden om lite allt möjligt när hon var i New York. T,ex ett av Manhattans största modehus erbjöd Greta med aktivist kompisar tillgång till alla deras lokaler, inklusive marketingavdelningen om de ville göra skyltar och så. Greta tackade troligen nej till detta, samt så vet vi att hon åkte tunnelbana.

När hon anlände till Lissabon dock så undrade folk hur hon skulle ta sig därifrån till Madrid. Och eftersom jag befann mig där vid tillfället så vet jag ifrån Portugisisk media att det var flera erbjudanden till Greta att få låna en elbil. Det var lite logistiska funderingar med laddstolpar minns jag. Själv erbjöd jag att paxa en om hon hade passerat förbi min region.Men hon tåg tåget istället.
Du tycker inte att det är lite ironiskt att Greta stöds av ett modehus? Om vi nu skall härja om klimat, miljö och överkonsumtion?
Var det Teslan man lånade på Iberiska halvön som blev fotograferad full av engångsförpackningar i plast?

Lev inte som Greta borde det stå på hennes plakat.
2022-02-16, 13:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Var det Teslan man lånade på Iberiska halvön som blev fotograferad full av engångsförpackningar i plast?

Nej, jag är rätt säker på att det var när hon var i Kanada och försökte sig på en påverkansoperation där. Rebel News filmade hennes Tesla om jag minns saken rätt.
2022-02-16, 13:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du tycker inte att det är lite ironiskt att Greta stöds av ett modehus? Om vi nu skall härja om klimat, miljö och överkonsumtion?

Lev inte som Greta borde det stå på hennes plakat.
Greta får ju stöd av många, även Airbus. Det har ju dock inget med vad Greta fattar för beslut i sitt vardagsliv att göra.
2022-02-16, 13:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Greta får ju stöd av många, även Airbus. Det har ju dock inget med vad Greta fattar för beslut i sitt vardagsliv att göra.
Fast du lyfter fram det som något positivt att Greta stöds av företag som lever på att belasta miljön i högre grad än de flesta andra samtidigt som samma individ profanerar för motsatsen.
2022-02-16, 13:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, jag är rätt säker på att det var när hon var i Kanada och försökte sig på en påverkansoperation där. Rebel News filmade hennes Tesla om jag minns saken rätt.
Det var i Spanien med vill jag minnas, bilen fylld med plastförpackningar.
Greta med entourage kör väl samma menyer oavsett var de befinner sig får vi anta.
2022-02-16, 14:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Fast du lyfter fram det som något positivt att Greta stöds av företag som lever på att belasta miljön i högre grad än de flesta andra samtidigt som samma individ profanerar för motsatsen.
Återigen så kan inte Greta belastas för vad alla de som stödjer henne håller på med.
2022-02-16, 14:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Återigen så kan inte Greta belastas för vad alla de som stödjer henne håller på med.
Fast varför sitter du och tjatar om det stöd hon får ifrån idel miljö och konsumtionsbovar? Varför tas det emot med sådan självklarhet av Gretasekten? Borde inte Greta och sekten distansera sig från klädföretag, bil och flygplanstillverkare?
2022-02-16, 14:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta med entourage kör väl samma menyer oavsett var de befinner sig får vi anta.
Nä, Reiwa har rätt i att det var en bild ifrån siten Rebel News som påstod att bilden var ifrån Teslan Greta åkte i Nordamerika med. Men några fler belägg på att så var fallet vet vi inte?
2022-02-16, 14:07
Avstängd
Citat:

Nej, det var i Edmonton, Kanada. Rebel News filmade hennes Tesla. Hon var där för att bedriva en påverkansoperation på order av sina globalistlakejer.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To

Men kanske blev hennes Tesla full av skräp filmad i Spanien också?
2022-02-16, 14:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det var i Edmonton, Kanada. Rebel News filmade hennes Tesla. Hon var där för att bedriva en påverkansoperation på order av sina globalistlakejer.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To

Men kanske blev hennes Tesla full av skräp filmad i Spanien också?
Hur vet vi ens att det var Gretas Tesla? Rebel News är ju inte direkt någon opartisk mediakanal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in