Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 01:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Stalltipset är väl nu att Ryssland ger bort en massa krigsmatriel till utbrytarrepublikerna för att matcha NATOs leveranser till Ukraina.

Möjligen lite kanoner och tanks dessutom.
Sen kanske det slinker med lite utbildad personal också.

På sätt undviker Putin en invasion och ytterligare sanktioner.

De har redan åkt in med ryska trupper, det inte bara materiel och personal utan ryska armén. Varför samla ihop 150 000 soldater om man bara skall ge bort lite materiel?
2022-02-22, 01:07
Medlem
Sjukt ändå.

Så många som påstod att Biden och västmedia bara ljög om det hela, ”det kommer aldrig att hända något”, ”Media vill bara skrämmas”.

Tänka sig, Biden och Co hade rätt ändå! 😊

Sidnot; Nej, jag bryr mig varken om Putin Eller Biden, båda är lika vidriga. Men Putin visade sig vara lögnaren i detta case.
2022-02-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Spelade Putin 4D schack med Europa? Att han erkände två folkrepubliker som självständiga har jag inte hört diskuterats tidigare. Rätt smart.

Tänkte det samma. Smart schackdrag.
Det var oväntat!
2022-02-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har redan åkt in med ryska trupper, det inte bara materiel och personal utan ryska armén. Varför samla ihop 150 000 soldater om man bara skall ge bort lite materiel?

Ryssland visar just nu att de är beredda att ta Kiev beroende på hur Ukraina agerar. De säger i princip: ”Östra Ukraina är ryskt nu, gå med på det annars går vi längre”.
2022-02-22, 01:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverilex
Antingen det eller en krigsförklarning mot Ryssland. Det är alternativen.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag tror han kan säga att Ryssland har invaderat Ukraina och de facto befinner sig i krig mot Ukraina, utan att "förklara krig mot Ryssland".
2022-02-22, 01:11
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt hur det fungerar men jag tror han kan säga att Ryssland har invaderat Ukraina och de facto befinner sig i krig mot Ukraina, utan att "förklara krig mot Ryssland".

Visst, men detta är ett helt nytt läge då Ryssland nu befinner dig i Ukraina officiellt. Inga små gröna män, Ryska armen är enligt Ukraina på deras mark för att försvara rebeller.
2022-02-22, 01:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jahapp :

WASHINGTON — White House officials said on Monday that President Biden would impose economic sanctions on the two separatist regions of Ukraine that President Vladimir V. Putin recognized as independent, but stopped short of imposing any penalties directly on Russia.

https://www.nytimes.com/live/2022/02...-now-on-russia

Här måste det tydligen "tänkas till".., det lite "doftar" som Maccron sade : Riktade sanktioner.

Biden kommer nog att få en käftsmäll utav kritik, om han bara stannar vid detta. Man kastar även Ukraina under bussen med detta.

Detta är ett kallt svek. Hoppas Ukraina inser det. Man står och är ensamma.

(F-n, börjar bli lite upprörd. Därav blev det att jag citerade mitt egna inlägg)
2022-02-22, 01:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverilex
Ryssland visar just nu att de är beredda att ta Kiev beroende på hur Ukraina agerar. De säger i princip: ”Östra Ukraina är ryskt nu, gå med på det annars går vi längre”.

Vilka alternativ ser du att Ukraina har att agera efter? Du menar att de skulle välja att dra sig tillbaka från delar av Östra Ukraina som de kontrollerar?
2022-02-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta är ett kallt svek. Hoppas Ukraina inser det. Man står och är ensamma.

(F-n, börjar bli lite upprörd. Därav blev det att jag citerade mitt egna inlägg)

Precis, detta är enligt alla länder förutom Ryssland en invasion. Ett stort svek.
2022-02-22, 01:15
Medlem
Citat:

För att sätta myror i huvudet på NATO att det inte är en riktig invasion. Och vad USA och EU hanterar situationen.
2022-02-22, 01:15
Medlem
Citat:
Vilka alternativ ser du att Ukraina har att agera efter? Du menar att de skulle välja att dra sig tillbaka från delar av Östra Ukraina som de kontrollerar?

Ja i princip, vika sig för Ryssland och hoppas att de inte tar mer.
2022-02-22, 01:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Sjukt ändå.
många som påstod att Biden och västmedia bara ljög om det hela, ”det kommer aldrig att hända något”, ”Media vill bara skrämmas”.
Tänka sig, Biden och Co hade rätt ändå! 😊

Det var bara rysk propaganda, alla som påstod det gick vetande eller ovetande Rysslands ärenden. Människor kommer att dö p.g.a. dessa propagandister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in