Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 16:28
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ser ut som den här blankningen blir en rejäl paintrade. Nu har kursen gått vertikal. Quelle surprise.

Jag varnade er. Men folk lyssnar aldrig.
Citera
2022-02-22, 16:28
Medlem
intressant att AVA är nettosäljare idag

edit : ser ut som fullblodigt krig i orderdjupet, ryssland kan slänga sig i väggen.
Senast redigerad av David86 2022-02-22 kl. 16:36.
Citera
2022-02-22, 16:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
intressant att AVA är nettosäljare idag

edit : ser ut som fullblodigt krig i orderdjupet, ryssland kan slänga sig i väggen.
Det är det jag säger. Om nu småspararna blir "squeezade" av nån hedgefond borde avslutade mini s skapa köptryck eller om det bara är småsparare som är övertygade om att Ibra ska klippa hedgisarnas toung i morgon som fulköper via darkpoolen nordnet.

Oavsett vad är det inte mycket att skriva hem om på månadsgrafen, men det blir spännande i morgon och hoppas på max drama.

Återigen, ingen position. Bara troll.
Citera
2022-02-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Det är det jag säger. Om nu småspararna blir "squeezade" av nån hedgefond eller inte eller om det bara är småsparara som är övertygade om att Ibra ska klippa hedgisarnas toung i morgon som fulköper via darkpoolen nordnet.

Oavsett vad är det inte mycket att skriva hem om på månadsgrafen, men det blir spännande i morgon och hoppas på max drama.

Återigen, ingen position. Bara troll.
Jo samma här, ingen position, det kliar i fingrarna att kasta sig in där men just nu känns det som det kan gå åt vilket håll som helst.

Sitter på parkett och njuter av föreställningen istället
Citera
2022-02-22, 16:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
- - -
Men det kan ju helt klart vara ett case av utlänningar som inte vet hur det funkar "over här". Lite som intrumshorten, Dustin och Byggmax under pandemin. Felinformerade helt enkelt.

Tror jag med, Bataljan är för korkad för att ha (Swenglish) stageat det här. Det var sån här skit som gjorde att jag lämnade börsen... fan! Jävla idiot man är egentligen, DÅ gick jag plus och nu sitter jag här och mår dåligt för varenda krona över 40 som Bataljan klättrar, trots att jag inte har en ettöring med i spelet.

Apropå Bataljan, Musk och Twitter; helvete heller - säga vad man vill om Musk, och visst Tesla kommer kosta under 150 dollar inom ett år (kom ihåg var ni läste det först! Ja inte själva bilen!), men Musk har åtminstone lite "wit" och karisma - Bataljan skulle inte överleva en provinspelning som statist i nya Saltkråkan. Helt annan spelplan.
Citera
2022-02-22, 17:08
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Intressant nyhetstelegram

https://www.avanza.se/placera/telegr...ation-ebm.html

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) På måndagen blev SBB det senaste i raden av bolag där en aktör blankat aktier och sedan släppt en rapport där bolaget kritiseras hårt. Tillvägagångssättet har blivit vanligare och nu har Ekobrottsmyndigheten fått upp ögonen för metoden.

Det är väl ungefär samma sak som långliggarna gör, man köper aktien och sen haussar man den i nyhetsbrev / intervjuer med media, på Twitter osv.

Om blankarfirmorna ska kunna investera sina pengar i forskningen de gör måste de kunna tjäna pengar på informationen, det är ju självklart. Alla aktörer som tar fram ny information till marknaden förväntar sig att tjäna pengar på den annars skulle man investera sin tid i något annat.
Senast redigerad av KJosef 2022-02-22 kl. 17:10.
Citera
2022-02-22, 17:09
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Det är väl ungefär samma sak som långliggarna gör, man köper aktien och sen haussar man den i nyhetsbrev / intervjuer med media, på Twitter osv.

Nej man måste rapportera kortpositioner över en viss storlek.
Citera
2022-02-22, 17:13
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nej man måste rapportera kortpositioner över en viss storlek.

Inget jag skrev berör rapporteringen av positioner. Det jag skrev var att både långliggare och blankare kommenterar sina positioner efter att ha investerat.
Citera
2022-02-22, 17:14
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Inget jag skrev berör rapporteringen av positioner. Det jag skrev var att både långliggare och blankare kommenterar sina positioner efter att ha investerat.

Du sa att det är samma sak att vara kort eller lång. Jag förklarar att det inte är det.
Citera
2022-02-22, 17:17
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Du sa att det är samma sak att vara kort eller lång. Jag förklarar att det inte är det.

Jag har inte sagt att det är samma sak att vara kort eller lång jag sa (för tredje gången nu) att både långliggare och blankare investerar först och kommenterar sen sina positioner.
Citera
2022-02-22, 17:19
Medlem
Sålde av Sbb b vid 40 sek förra året.
Ångrade mig några månader efter det.

Köpt på mig i princip var tredje dag i två veckors tid nu för varje omotiverad dipp.

Känns tryggt o vara inne igen.
Citera
2022-02-22, 17:20
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det är samma sak att vara kort eller lång jag sa (för tredje gången nu) att både långliggare och blankare investerar först och kommenterar sen sina positioner.

Och jag förklarar att en blankare har snävare krav när han måste rapportera sin position jämfört med någon som är lång. Har du förstått skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in