2022-02-24, 09:22
Medlem
Mittpunkts avatar
Nu börjar Ukraina att försvara sig:

Citat:
Enligt Ukrainas infrastrukturminister Volodymyr Omelyan har den ukrainska armén stoppat en rysk attack i området Schastya. Enligt honom har 50 ryska soldater dödats och sex luftburna enheter har skjutits ner.
Citera
2022-02-24, 09:22
Medlem
Carl Bildt I p1 nu, har talst med kontakter i södra och västra Ukraina.

Ryssen har bombat sönder varenda militärbas och helikoptrar är i luften.
Citera
2022-02-24, 09:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Bra att dom försvarar sig så gott det går.
Europa och Nato borde förklara krig mot Ryssland och svara med stor militär kraft.
Det tycker jag vore lämpligast nu.

Nej det vore en katastrof. Det vi behöver är att skuld och skambelägga det RYSKA FOLKET tills de fattar vad de ställt till med. De kan inte skylla på Putin längre, det är deras jävla fel.
Citera
Medlem
Är vi närmare WW3 än 2014?
Citera
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Om inte Natoländerna hade svikit avtal som skrevs på 90-talet med Ryssland kanske det här inte hade hänt? Om vi hade försökt med lite diplomati och förhandlat hade det kanske inte hänt?

Jävla nollor i tråden som gapar över Putin. Väx upp.
Skitsnack! Putin hade gjort det här oavsett.
Citera
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hoppas någon rysk terrorist spränger ditt hus så du får lite mer spänning då.
Det roliga är att jag helt ärligt tycker invasionen är motiverad. Det bor ju bara etniska Ryssar i regionen de går in i. Lite som om Sverige skulle invadera Åland
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Stämmer. Kina gillar inte invasioner eftersom det blir jobbigt för dem att navigera sina egna gränsproblem. Eftersom de vill se Taiwan som en del av sitt eget land är det tex dumt att hävda att Ukraina inte har rätt att kontrollera Luhansk och Donetsk då det legitimerar att provinser bryter sig loss.
Konsekvensen med Putins agerande är att han isolerar landet mot väst och löper en väldigt stor risk att bli junior partner och råvaruleverantör till Kina. Men det kanske han är nöjd med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Bra att dom försvarar sig så gott det går.
Europa och Nato borde förklara krig mot Ryssland och svara med stor militär kraft.
Det tycker jag vore lämpligast nu.

Om man inom en snar framtid vill se WW3 och potentiellt kärnvapenkrig är det ett utmärkt förslag.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det kommer vara samma sak som en ockupation i befolkningens ögon. Förstår inte hur det skulle fungera i det långa loppet.

Han ska ju "avnazifiera" (läs begå folkmord på Ukrainarna som han kommer rättfärdiga och projicera med RT propagandan om att "banderist-fascist-banditerna" redan begått folkmord på Ryssar, Muslimer och Judar) Ukraina först innan han tillsätter sin nya marionett. Kanske är han fräck nog att återinsätta Yanukovitch? Skulle inte förvåna mig. Inget förvånar mig längre angående KGB-Khanen i Kreml. Karln är sjuk på riktigt.
Citera
2022-02-24, 09:24
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Vad du egentligen säger
Exakt, dessutom blir börsen billig
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
😂😂😂😂👍👌

Då har vi ett världskrig på halsen.

Hela världen kommer fördöma Putin och Ryssland. Men inte mer än det.

Det kommer ju inte hända nåt med fördömanden. Ingen vågar attackera Ryssland. Det vet Putin om och han kan göra vad han vill.
Citera
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Putin det är vår tids Hitler , detta är bara startskottet. Bibeln har rätt det skulle komma en ond ledare . Namnet på den ledaren är Vladimir Putin

Om du tänker på antikrist så kommer han bli älskad av i stort sett hela världen till en början. Putin är för uppenbart "ond" för att han skulle kunna vara antikrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in