Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Hur unga soldater använder sig Ryssland av? En av de tillfångatagna soldaterna ser ut att vara 15-16år. https://twitter.com/V_Omelyan/status...Fhd7jQ3M9mVtfA

Kolla denna så förstår du.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Medellivsl%C3%A4ngd

Plats 127 !! I världen, förväntad livslängd. Om du dör så tidigt, pga av vodka/droger/aids vid drygt 64 år så är du nog slut som artist redan vid 40,,,,, så Putin får ta in gymnasieelever. Så Sorgligt.
Citera
Medlem
Kan vi förvänta oss blodiga strider inatt?? Ett sista desperat försök av Ukraina😬
Citera
Medlem
Sidhellacopters avatar
Intressant att se hur kvinnor och barn flyr till säkra delar medan männen stannar kvar och slåss. Precis som vita människor alltid gjort. Tvärtemot fega arabiska män som alltid flyr och lämnar kvar kvinnor och barn. Arabiska män är hundar
Citera
2022-02-24, 18:20
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Kina vill förstöra relationen mellan US och Putin. Bidenadministrationen har gjort jobbet. Frågan är hur Kina kommer att utnyjja situationen.

Det spekuleras om att Jing Ping
(orkar inte ens googla hans riktiga namn)
Kommer att passa på att invadera Taiwan.

Men han gör rätt i att sitta still i båten, klart han vill heja på vinnaren.
Men det är för tidigt för att avgöra vem denna blir.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Hoppas Ryssland trivs i sin nya roll som omvärldens storskurk. De, på helt egen hand sätter världen i brand, skapar oro, stort lidande i en tid då vi på norra halvklotet levt i ett så fantastiskt välstånd att krig för oss är overkligt och ociviliserat.

Innan tyckte jag Ryssland verkade vara ett skönt land men nu känner jag mest hatkänslor och jag är knappast den enda. I hundratals år har vi i Sverige haft i ryggraden att Ryssland är det största hotet men efter murens fall har Ryssland lyckats bygga upp ett förtroende med resten av Europa. Något som de nu raserar fullständigt för överskådlig framtid. Hoppas de tycker att det är värt det för att skapa små lilleputtnationer som sitter i deras knä. När får vi förresten se en "omröstning" att Vitryssland vill "återgå" till moderlandet tror ni?
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepahedern
Du måste vara ett av dom äldsta rysstrollen jag sett i denna tråden hittills. Vi får se om det är någon som slår det, men just nu är du i ledningen - grattis!
Jag är inget rysstroll, men jag tycker ryssarna har vissa sunda värderingar som vi kan lära oss en del av.
Som att det är fel med HBTQ-propaganda riktad mot barn, t ex.
Senast redigerad av Rimbert 2022-02-24 kl. 18:24.
Citera
Medlem
Zenophobias avatar
Ryssland kommer efter Ukraina leka med tanken att göra samma sak med tex Polen och Baltikum och då är det totala kärnvapenkriget ett faktum. Även ett utdraget Ukrainakrig kommer till slut tvinga fram användandet av kärnvapnen. Människan gjorde ett tappert försök, had a good rum, men Vintergatan kommer att frambringa nya medvetna varelser som förhoppningsvis överlever den teknologiska revolutionen. Det kan ta några miljarder år men i alla fall fungera som en tröst. I det stora hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det du ser även Putin fanboys ubermenschen. Fanboys vill att dessa skall styra Europea och läxa upp alla HBTQ personer. De du ser är dvärgens och Putin fanboys överlägsna rasevolke.
Är inget fan av pootin, men jag skulle inte ha något emot om han läxade up all javla "gender fluids" bögar muslimer osv.
Sverige är inget land jag skulle slåss för längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bor du i Ukraina? Ovärderlig info isf.

Nej men min granne är ukrainska. Hon har telekontakt med sina föräldrar i Kiev. Det har hörts en del smällar men annars lugnt där.

Jag tror att Ukraina sätter upp stenhårt motstånd mellan flygplatsen och Kiev. Hon tror inte att Ryssland kan ta Kiev, men vem är expert på krig????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Prutte skall definitivt ge fullständigt f-n i Sveriges,den saken är helt biff.
Sverige bör omgående gå med i NATO.
Efter det kommande ryska nederlaget bör Ryssland demilitariseras.
Jag tror inte att någon ryss värd beaktande kommer att ha något emot det heller.

Ja det blir kul att skicka svenska pojkar och kriga och dö för olja och annan korruption på andra sidan jordklotet....
Citera
2022-02-24, 18:21
Medlem
BAB7s avatar
Rysk framgång i södra Ukraina

Ryssarna avancerar i söder med stor framgång, städerna Henitschesk och Cherson har nu fallit och snart även Odessa där ryska trupper nu intar staden.
Ryska pansardivisioner har gått norrut från Krim och är nu 150 km in i Ukraina.

https://www.welt.de/politik/ausland/...-verloren.html
Citera
2022-02-24, 18:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Folk måste förstå att väst är så försvagat pga alla PK, klimattrams och korrupta inkvoterade ja sägare i EU att vi är passé.

Ja det är viktigare med Pridefestivaler och regnbågsflaggor att väst glömt bort stora elaka ryska björnen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in