2022-02-24, 20:59
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Det är inget EU kan besluta om och dessutom kan det få väldigt negativa konsekvenser för övriga marknader i västvärlden genom att Kina har betalsystem som Ryssland kan använda. Då riskerar företag i världen, som Ryssland är skyldiga pengar, att ej få betalt. Swift har en egen styrelse som beslutar om vilka länder som ska få använda tjänsten, vilket innebär att varken Usa eller EU har mandat för uteslutande av länder.
https://www.svd.se/vast-tvekar-att-a.../om/naringsliv

Jovisst. Men det har gjorts förr, Iran. Och de kan självklart tvinga swift till det om alla länder är eniga. Kanske inte enligt "lag" men press.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Nu pratar jag om utrikespolitik, inte om att städa upp i träsk eller en jävla brandkår, hoppas du förstår skillnaden. DU påstod att detta inte skulle hända med Trump vid makten, förklara varför. Jag tror Trump skulle sitta still, vad tror du själv? Han var tydlig med att inte blanda sig i konfliker utanför Usa.
Inte en chans. Som sagt, Putin hade inte ens dragit igång truppförflyttningen till gränsen till Ukraina med Trump i presidentposition. Han mäklade fred i fyra konflikter, tog tag i NK, höll Nalle Phu och Putin på plats, bla.
Mot ett Ryssland med imperialistiska drömmar skulle Trump sätta ner foten, det råder enligt mig ingen tvekan om det. Putin utmanade Biden och han vek ner sig direkt. Det är ingen slump att attacken kommer nu och inte för två år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=klZUiBJwVJY "not on my watch" Putin tog Krim under Obama, nu tar han bitar av Ukraina under Biden. Ingen slump således.

På vilka grunder bygger du påståendet att han INTE skulle agera?
Citera
Medlem
Nu börjar det smälla i Kiev. Ber för alla barn

https://twitter.com/The5HbK/status/1...class_id%3D316
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ryska paratroopers landar i Odessa enligt denna tweet

https://twitter.com/umeshwar94/statu...gFi1HBZN098Srw

Övning från 2018, inte aktuellt.
Citera
2022-02-24, 21:00
Medlem
Oj det här kostar ryssarna många döda när transportplan med soldater kraschar. Och så dåligt att dom inte har kontroll över en sketen flygplats efter så många timmar.

Detta krig blir impopulärt i Ryssland, sanna mina ord. Kan överhuvud taget Putin sitta kvar?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ryssen har/hade som militär strategi att förvandla den skandinaviska halvön till en nuklär-barrier för att förhindra en flankering av NATO, i dag nöjer vi oss med en kärnvapenbestyckad B52a som cirkulerar över våra huvuden.

Jag vet faktiskt inte vad som är bäst.

Hur vet du att den var kärnvapenbestyckad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
https://www.reddit.com/r/CombatFoota...tomel_ukraine/

"Bara militära anläggningar" Gå och lägg dig din lilla fitta.

Den där filmen visar ett plan som skjuter på ett pansarfordon som står på gatan.

Den längre filmen visar när planet flyger förbi första gången och de går till fönstret och filmar mot horisonten.

Kanske skall vara mera källkritisk....
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ryska paratroopers landar i Odessa enligt denna tweet

https://twitter.com/umeshwar94/statu...gFi1HBZN098Srw

Satan vad många. Känns inte ens strategiskt nödvändigt utan bara en show-off
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Folk måste underskatta Ukrainas armé. Hur kan man prata om att huvudstaden förloras redan i natt? För att man inte har mycket att komma med i luftrummet? Kom igen, så dåliga kan de inte vara. Jag tror på utdragna markstrider.

Det är för att de inte har någon stridsvilja. Ukrainas härskarklass och adel består av judar och judehybrider. Slavarbetar och tiggarklassen består av infödda slaviska ukrainare. Dessa har blivit utsugna ända in i benmärgen i trettio år av den judiska härskarklassen. De ser inte detta som deras krig, det ser det som ett krig mellan de ukrainska judarna och den ryska regeringen.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Hur vill ni att Ryssland och Putin skall agera, när globalisterna flyttar fram sina positioner via NATO och andra fula metoder och hotar med sina imperialism? Ska de ta Pride-dildon i röven som svensken gjort i decennier som varit under ockupation av samma krafter som styr Ukraina och resten av västävrlden? Är detta som kallas mod och kurage numera? Att underkasta sig en satanisk fiende som hotar hela världsfreden och vår planet gång på gång?

Att starta ett fullskaligt krig gentemot sitt broderfolk för att slippa ta den rosa anal dildon i röven från väst verkar lite overkill för mig.

Men din tolkning är väl rätt vanligt i vissa kretsar. Själv har jag lyssnat på Putins tal i tisdgas då han förklarade Ukraina bestå av nazistiska idioter och gör dom en tjänst för att befria nationen , och dels för att återställa gränser som under Tsarens Nikolojs tid.

Säga vad man vill, låter inte precis att Putin är rädd för en HBTQ rosa anstormning av flygande dildos som hotar just hans världsbild ?

Det är något som är en efterkonstruktion som många ägnar sig åt här som bor i väst.
Citera
Medlem
Kiev är nyckeln.

Om ryssarna är nära att ta huvudstaden så flyr regeringen till Lviv i väster.

Då faller hela östra delarna av Ukraina - öster om floden Djnepr.
Citera
Medlem
Public Enemys avatar
Nato borde omeddelbart göra en motattack och gå in och erkänna 99% av Belarus som en ny nation, och gå in med fredsbevarande styrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in