2022-02-24, 22:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad man än tycker om Putin och Ryssland fattar jag inte NATO:s, USA:s och EU:s totala tondövhet inför ryssens signaler. Det har stått klart i flera år att det är ett rött skynke för Ryssland att ha NATO:s missiler riktade mot sig från Ukraina och att deras marinbas i Sevastopol faller i NATO:s händer.

Vad är vitsen med att provocera kärnvapen-björnen liksom?

Vad såg du Natomissilerna i Ukraina? Du kör samma falska fakta som Putin.
Citera
2022-02-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
1956 gick Warszawapakten in i Tjeckoslovakien.. Mycket likt det som händer nu.

Nej det var otrolig skillnad. Befolkning i Tjeckoslovakien gjorde bara passivt motstånd, i stort sett. Här har Ryssland en militär att kämpa ned och det är inte enkelt.
Citera
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Putler sa också att det blir ”konsekvenser som man aldrig tidigare har skådat”.

Om inte kärnvapen, vad tror du han menade istället?

Om Nato lägger sig i tror jag Putin bombar Natos militära anläggningar i Litauen, i Estland, i Lettland och i Polen. Putin tar inte till kärnvapen, han är ingen idiot, och förstår om han skulle göra det skulle det betyda slutet även för honom själv.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Putin tog Krim när Obama var president, utan minsta motstånd. Putin tar nu andra delar av Ukraina utan minsta motstånd... Jag hoppas du ser den röda tråden... Svagt/globalistiskt ledarskap i USA ger Putin möjlighet att utvidga sina gränser.

Är du knäpp? Ryssland har en massa motstånd. Deras elittrupper som kom med helikopter till flygplatsen utanför Kiev blev besegrade. Ryssland har ännu inte lyckats ta de större städerna i nordost där de började sin invasion.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Jämför det med alla ryssar han knäppt.
Precis
Citera
Medlem
Det är roligt å se på flightradar24 nu hur det är en stor tom ring runt Ukraina nu alla flygplan undviker flyga över landet

Ser ut som Jänkarna flyger över Svarta havet fram å tillbaka.
FORTE12
United States - US Air Force (USAF)
CALIBRATED ALTITUDE
54,100 ft
GROUND SPEED
183 kts

Tydligen en drönare ser jag nu.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...-airspace.html
Senast redigerad av Azox 2022-02-24 kl. 22:11.
Citera
2022-02-24, 22:07
Medlem
Är det bara jag som ser ryssar och ukrainare som ungefär samma folk. Typ som Svenskar och Norrmän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
200 år av fred har gjort vårt folk till ett fegt, ryggradslöst folk vars främsta strategi är att ta skydd bakom andra länder som kämpar för frihet. Du är ett dåligt, egoistiskt troll.

Krig gör inte människor modiga. Det är en förlegad manlig inbillning/vanföreställning som vi förhoppningsvis snart slipper. Det är ändå år 2022 nu.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Googla dig fram och jämför vilket land av USA och Ryssland som slaktat flest civila sedan efter andra världskriget och återkom sen. Du verkar rejält okunnig alternativt efterbliven.

Ryssland har framför allt döda sina egna medborgare genom slavarbete i läger det ger dom ett ointagligt rekord i massmord.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
200 år av fred har gjort vårt folk till ett fegt, ryggradslöst folk vars främsta strategi är att ta skydd bakom andra länder som kämpar för frihet. Du är ett dåligt, egoistiskt troll.
Jag är realist och du är som bäst en hopplös optimist när det gäller den här konflikten. Innerst inne inser du säkerligen detta där du i trygghet (än så länge) står där bakerst på ståplatsläktaren å skränar i en galen grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Så djävla dåligt planerat av Rysslands militär. Hur kunde man sända in så lite styrkor för att ta den viktiga flygplatsen. Underskattade man motståndet eller blev för många helikoptrar nedskjutna? Jag är faktiskt förvånad.

Ryssland har bog mer framgång när Mariepol, den blir nog rysk i morgon tippar jag. Men kampen fortsätter och när det drar ut på tiden så får Putin hemmaopinion och delar av militären emot sig.

Såg du inte filmen med horder av helikopters?
Ryssland har flugit in fotsoldater som kommer ta över dom ukrainska posteringarna.
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Det är ganska sjukt att vi lever i en värld där vi kan bara stå och se på medan diktaturer erövrar sina grannländer samtidigt som de hotar oss med kärnvapenkrig.

Det är inte så enkelt. Du kan se mitt senaste inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in