2022-02-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Nej, snarare tvärt om. Ryssland visar globalisterna vart skåpet ska stå.

Ja, vi får väl se. Jag misstänker att hela skåpet kommer välta så småningom.
Citera
Medlem
galengreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Synd, men vem fan törs landa på en flygplats utsatt för artelleri.
Viktigast att Ryssen inte får in förstärkningar.

precis, det är min första tanke.. med tanke på vilka länderna faktiskt är som står bakom ryssland, inget att leka med. Kommer vi dit, ja då smäller det i europa kan man säga.. Jösses.

Då är inte Elons rymdresa till Mars en dum idè.. usch
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
När Putin säger att de behöver anfalla Ukraina för Rysslands egen säkerhetsskull.

Jag har funderat lite. Kanske är det inte nuvarande säkerhetsläge han pratar om. Utan ett annat framtida möjlig situation som gör att han behöver Ukraina som en buffert mot väst.

T ex vid invasion av Baltikum.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Kuba tillhörde inte Warszawapakten när det begav sig.

Och den krisen handlade inte om Warzawapakten heller utan om kärnvapenmissiler. Inte hypotetiska såna utan faktiska missiler som var utplacerade. Det finns inga såna i Ukraina men nu kommer det givetvis att placeras ut såna överallt längs alla Rysslands gränser. Grattis, puckon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Källa?
Finns flera, men här är en.
https://twitter.com/KyivIndependent/...50008339484672
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Finland är granne med Ryssland och är inte med i NATO. Då är det alltså helt rimligt att Ryssland anfaller Finland?

Det återstår att se. Fast fokuset har den senaste tiden varit större på att Ukraina ska gå med Nato. Vilket är ett större hot för Ryssland för tillfället.
Citera
Medlem
[quote=BehindRayban|79231541]
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
4. Nu borde det vara färdigflashbackat!

1. Men kanske inte, eftersom Ukrainsk media nu säger att Zelensky signerat en deklaration om allmän mobilisering så 5 minuter i 12.

2. ZZZzzzz
Citera
2022-02-24, 23:12
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du har inga principer.

All ni som trodde att NATO skulle kliva in, sanktioner skulle fungera, att ukrainska soldater kommer slåss till sista man, att fördömande skull hindra Ryssland. Jag skrattar åter er. För ni har NOLL insikt i vad konflikten verkligen handlar om. Ni lever i en drömvärld och jag förstår att det är jobbigt för er när era fantasier inte överenstämmer med verkligheten. Vad ska nig göra. Omvärdera och återvända till verkligheten eller fortsätta leva i en dysfunktionell drömvärld?

Sanktionerna är ju knappt sjösatta ännu.
Vänta ett par månader så ska du se att de börjar märkas av. Och värre kommer det bli. Ryska folket kommer lida något oerhört av detta, men det är nog vad som krävs för att kunna reboota Ryssland en gång för alla är jag rädd.
Citera
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
🇷🇺 ....
Hur långt in i Ukraina kmr Putin röra sig undr natten tror du?

Soldaterna behöver nog äta, skita och sova, så det blir en lugn natt.

På något sätt tror jag invasionen avstannar, det räcker med att Ryssland visat allvar och satt ned foten, konflikten kommer lösas genom förhandlingar, hoppas jag.
Citera
Medlem
Tragiskt att se folk som är bröder och systrar, hetsas av handgnuggare till att mörda varandra åter igen. Det sker hela tiden över hela världen sedan århundraden tillbaka i tiden. Även svensken och amerikanen är även drabbade på sina sätt och helt kuvade.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ukraina delar nu ut vapen till den civila befolkningen, inget smart drag enligt mig.

Presidenten meddelar att ALLA män i landet ska slåss tills sista man. Senaste nytt.
Vart har du läst det? Jag såg bara att man skrev att vapen delas ut till folk som vill hjälpa till att slåss, det är inget tvång.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det har försvarats många, många gånger när USA har gjort det. Utan att, som i Putins fall, göra det i försvar. Det är inte krig som Putin har startat. Han har gått i försvar för sitt land och sitt folk.

Ja, USA är värst i klassen.
Men bara för att det är fel när USA gör det så betyder det inte att det är rätt när Ryssen gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in