2022-02-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Det enda jag ser i kommentarer från vänsterbajset är goja, ingen fakta utan ren trams.
Faktum är att Ryssland använder minimalt med ”verktyg” hittills idag. Ett par kryssnings missiler , begränsad mängd helikoptrar och flyg. Inte en enda massiv attack med SU35 eller TU. Planen är att skona så mycket det går.

Jag undrar om Putin kanske trodde att Ukraina skulle välja att kapitulera ganska tidigt och räknade med att det skulle räcka med mindre"verktyg"?
Citera
2022-02-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jo men protester i Ryssland slås ner stenhårt. 700 arresterades idag.
Självklart. I en demokrati kan man inte bete sig hursomhelst, kolla Canada.
Citera
2022-02-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Som jag förstår det så fungerar radio, el, internet?

Det är kallt där så skönt att elen fungerar. Att internet fungerar kanske är lite märkligt? Eller Ryssland kanske inte har kapacitet att stänga internet?

Biden uttalade tidigare att ett förslag som ligger på bordet är att USAs egna hackers slår ut rysk elektricitet och internet.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du är väl medlem eller inte?

Jag bor i norden, då jag nästan Finsk och norsk och dansk samt isländsk?

Nä...skulle inte tro det va?

Jag har sökt in till Juridikprogrammet, då har jag kommit in?

Nä...det har jag ju kanske inte.
Frisk vågat hälften vunnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ukraina är ett korrupt skitland för vanliga människor (det säger jag med respekt) Att bli styrda av Ukrainska maffian eller Ryska motsvarigheten är nog i stora delar skitsamma för en vanlig fabriksarbetare. Ryssland är inte mycket bättre men det finns i alla fall en historisk kontext som gör att ryssarna ser sig som slavernas herrefolk vilket gör att många ryssar ställer sig bakom dess imperialistiska ledning.

Om man inte har folket med sig är detta slut på dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det är ingen som hatar Ryssland, utan dvärgen som hotar andra länder.

Ryssland hotar inte andra länder. Det är USA som gör det.
Rysshatet och ryss-skräcken är något som tillhör allmänbildningen att känna till. Om man nu skulle ha levt isolerad i mammas källare och missat det i tidningar och i politiska diskussioner...
Citera
2022-02-25, 01:22
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Norge är inte granne med Ryssland, det är inte Litauen och Polen heller. Bara Estland och Lettland är NATO-länder och grannar med Ryssland. Ingen bryr sig om de två betydelselösa länderna.

Äh. Norge är granne med Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Biden uttalade tidigare att ett förslag som ligger på bordet är att USAs egna hackers slår ut rysk elektricitet och internet.
En räddning för världen om Washington el London brinner upp.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Norge är inte granne med Ryssland, det är inte Litauen och Polen heller. Bara Estland och Lettland är NATO-länder och grannar med Ryssland. Ingen bryr sig om de två betydelselösa länderna.

Jo, Norge är granne med Ryssland och gränsar till Ryssland. Förr i tiden hade de ganska mycket kontakt och handel med ryssar i de trakterna.
Citera
2022-02-25, 01:23
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Är detta ett flygplan lr en jävligt slö missil 🤷🏻‍♂️

https://www.instagram.com/tv/CaYPrYlKxyn/

PS: 1 timma kvar tills ryssarna anfaller Kiev 😱😱😱

Det är nog en missil med navigerings och landningsljusen tända. Säkert fasten seat-belt skylt också.

Nä men det är väl svårt att säga, en helikopter eller en flygmaskin på väg in för landning.
Citera
2022-02-25, 01:24
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ryssland hotar inte andra länder. Det är USA som gör det.
Rysshatet och ryss-skräcken är något som tillhör allmänbildningen att känna till. Om man nu skulle ha levt isolerad i mammas källare och missat det i tidningar och i politiska diskussioner...

Du har tydligen missat att nissen har gått in i ett annat land och dödar 5-åringar och bombar sjukhus. Vill man försvara sig hotar han med kärnvapen. Är din mamma så viktig att du börjar diskutera din mamma plötsligt?
Citera
2022-02-25, 01:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Förklara då för mig vad ryssarna ska ha gjort för att förtjäna att hatas, mobbas ut som paria, svältas ut och inte få konkurrera på samma villkor som alla andra?

Man har invaderat Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in