2022-02-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Sanningen är krigets första offer. Vi vet inte ett skit om vad som händer i Ukraina. Det jag tror mig veta är att Ryssland kör över de viktiga städerna i Ukraina. Jag hoppas faktiskt att de ger upp så att Europa får fred i minst 10 år.
Du tror antagligen fel. Och de kommer inte ge upp.
Citera
2022-02-25, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tackar! Jag ska dubbelkolla översättningen med mina Ryska och Ukrainska vänner. Lär ej få ett svar fören om några timmar dock.

Underbara nyheter om detta är sant.

Intressant är att han gått från fin kostym till random tröja och ser ut att vagga ihjäl sig som ett oroligt barn när han talar
Ingen orsak. Jag undrar vilka sabotagestyrkor som Zelensky menar har intagit Kiev nu, menar han motsvarigheten till våra jägare eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Viktigt att poängtera är att det du ser hade hänt i alla europeiska länder. Folk har karriär och ett bra liv, familj att ta hänsyn till osv.

Men det är många som vill vara kvar och fightas också, tro inte annat.

https://twitter.com/PSFAERO/status/1496891293108084742
https://twitter.com/no_itsmyturn/sta...54390879559686
https://twitter.com/WW3updated/statu...93036479389707

Ja det är säkert vissa grupper i samhället som kastar in handsken tidigare än andra. Har haft svårt att se annat än att folk fördömmer det som sker men vad vet jag. Tack för länkarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Jag snackar inte skit om du syftar på inlägget mitt utan funderar lite i ren allmänhet utifrån det som syns i media. Klart som fan att människor gör bäst i att hålla samman i sitt eget land. De har ju sin egen historia, kultur etc att stå upp för och är inget litet land heller för den delen som bara ska kunna lägga sig platt för Putin. Hur roligt är det att bli andra klassens medborgare i Ungern, Rumänien, Polen och Slovakien när chansen att försvara sig gått dem förbi? Om man (som krigsför person) lämnar sitt land vid tillfälle av krig kanske man borde ha slagit sig ned i utlandet långt före det inträffade.

Ja, och jag svarade på det du funderade vilket va varför vissa lämnar. Roligt för dig att du är villig att offra ditt liv för landet. All respekt till de som vill göra detta. Försök dock ha förståelse för de som kanske inte vill det. Är man död är det liksom svårt att njuta av både kulturen och historien. Lägg sedan till att många i som deltagit i krig får långvariga psykiska problem ifall de nu överlever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ukraina håller på att återta och fånga in en massa ryska soldater som har misslyckats med att hålla sin områden.

Att erövra kan vilken idiot som helst, att hålla är det svåra om man inte kan få förnödenheter och förstärkning.
Nej vilken idiot som helst kan inte erövra.
Vore konstigt om inte ukraina med sina 44 miljoner inte hade någon som helst framgång även om det är Ryssland på andra sidan, eller?
Citera
2022-02-25, 01:40
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ryssland hotar inte andra länder. Det är USA som gör det.
Rysshatet och ryss-skräcken är något som tillhör allmänbildningen att känna till. Om man nu skulle ha levt isolerad i mammas källare och missat det i tidningar och i politiska diskussioner...

Det ser ut som att din käre Hitler gör det.
https://youtu.be/aOJr1zaWLKk
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Något info om vad ryssen skickade in nu i inledningen? Är de Tjetjener de helst vill försvinner från moder jord eller kriminella bråkstakar? Av att döma verkar de misslyckats ganska stort, hade inte förvånat om han valt att offra dessa för att rensa och också få värdefull information i samma veva.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Lägg ner med konspirationsteorier 🤭
Men det är ju den elake lillkillens önskan. Ukraina vill hålla bort honom. Jag håller med dom.
Citera
Avstängd
[quote=Spersson|79232975]
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Att ockupera ett land med 40 miljoner invånare är i princip omöjligt.
Både Ryssland och USA har provat och misslyckats.

Jaha, hur lyckades då Tyskland ockupera Frankrike och alla de andra länderna med relativ lätthet? Det är inga problem.
Citera
2022-02-25, 01:41
Medlem
Citat:
Zelensky: “Today I asked the 27 leaders of Europe whether Ukraine will be in NATO, I asked directly. Everyone is afraid, does not answer. And we are not afraid, we are not afraid of anything.”
https://twitter.com/NatashaBertrand/...02951512051712
Citera
2022-02-25, 01:41
Medlem
WTF. Är det någon annan som sett det där med att Sean Penn är i Kiev? Han är tydligen där för att få allt som händer på film. Ska göra en dokumentär om kriget.
Citera
2022-02-25, 01:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tackar! Jag ska dubbelkolla översättningen med mina Ryska och Ukrainska vänner. Lär ej få ett svar fören om några timmar dock.

Underbara nyheter om detta är sant.

Intressant är att han gått från fin kostym till random tröja och ser ut att vagga ihjäl sig som ett oroligt barn när han talar
Varför är det underbara nyheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in