2022-02-25, 09:27
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har funderat lite. Om nu Ukraina-kriget går snabbt och enkelt för Ryssland, och Nato förblir passiva. Undrar om han inte kommer försöka sig på baltstaterna då ganska omgående, och utgå från att kärnvapenhotet håller Nato passivt även fast de är medlemmar där.

Får väl hoppas Ukraina kan bita ifrån ett tag, även om det inte riktigt ser ut så just nu

Hoppas att Putin också tar Baltstaterna, det bor en massa Ryssar där som betraktas som andra klassens medborgare. Även Polen bör slås ut med sin katolska regering.
Citera
2022-02-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om Ukraina kan skjuta ner så där jävla mycket fordon med vapen från 80-talet har Ryssland inte en chans mot ett Nato-land.

Men..har du någonsin trott detta?
Ibland undrar jag vilken verklighet folk lever i?
Att de ryska stridkrafterna kan vara så groteskt överdrivna av vissa förefaller mig vara helt oförklarligt.
Citera
2022-02-25, 09:28
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det finns väl krigskorrespondenter?

Absolut, men nu är det inte väst som dundrar in med den fria världens media i ryggen. Den som har media i ryggen är Putin och skulle inte vilja påstå att den är så värst fri. Det är väl ganska svårt att följa gerillastrider som krigskorre, vilket jag antar att Ukrainarna mest sysslar med..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Tjugo år?

Det är bara åtta år sedan som man slängde ut den ryska marionetten och införde demokrati.
Nu avsåg jag alla fulspel USA utfört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast en majoritet av folket i hela Ukraina hade ju röstat på och stödde den "ryssvänliga" regering som störtades vid den av USA iscensatta statskuppen 2014? Efter 2014 så förbjöds all gammal och ny opposition mot det nya judiska styret och många oppsitionspolitiker fördrevs, fängslades eller mördades. Folket som stödde denna tidigare regering finns ju dock kvar i landet.

Stopp.
Det var en folkvald regering (även om det förekom fusk i valet) men det var en regering som inte lyssnade på den överväldigande majoritetens önskan att närma sig väst hellre än att bli en rysk lydstat.

Regeringen avsattes efter protester och en ny folkvald regering tillsattes. CIA var aldrig på plats men såväl proryska milismän som högerextrema deltog. De sistnämnda försvarade obeväpnade demonstranter mot krypskyttar medan regeringen såg mellan fingrarna. Lustigt nog så använder rysk ljugmedia nazisterna som argument mot Ukrainas statsbildning. Det säger en hel del om ryssar när nazister är the lesser evil i sammanhanget.

USA-stödda kupper kan man prata om under den arabiska våren, inte i Ukraina.
Citera
Bannlyst
Ukrainas president (NATO-lakej) Volodymyr Zelenskyj sitter i en bunker och är snart död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Ska jag vara ärlig så är jag lite rädd för tjetjenska styrkorna. De är helt galna och hjärntvättade.

Men de utgör ingen väsentlig del i det hela.
Ukraina är inte Tjetjenien.
Detta blir inget carte blance.
Citera
2022-02-25, 09:29
Medlem
Cobas avatar
Funkade ok ända tills nu. Saker förändras. Inga problem att vara med i en försvars-allians väl? Kan ju bara vara despoter som vill ha möjlighet att invadera ett land som tycker det är dåligt?

Mvh
Citera
2022-02-25, 09:29
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Fast nej? Militären ska ju ta striden. Inte dom civila?

Varför inte?
Ryssarna bombar och skjuter ner civila, skall de inte få försvara sig?
Citera
2022-02-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Jesus vad media pumpar ut desinformation och propaganda från - alla håll och kanter.

Propagandakrig deluxe. Underrättelsetjänsterna jobbar febrilt med att prångla ut "sanningen".
Förr när det faktiskt fanns en viss mångfald bland etablerad media fanns det trots allt någon som avvek från den påbjudna propagandalinjen. Nu är det totalmonopoliserat, det som avviker är div. virriga självutnämnda tyckare på YouTube.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Ukrainas försvarsdepartement ber civila flyga drönare, göra molotov cocktails och slå mot ryssen! Det här sitter inte alls bra hos mig måste jag erkänna. Nu har Ukrainas regering gått alldeles för långt, vadå flyga drönare? Helt ifrån vettet.
https://twitter.com/Osinttechnical/s...24SRSm00g&s=19

Idiotiskt, detta är inte Vinterkriget i Finland där finska folket slogs för sin överlevnad för att inte hamna under de judiska bolsjevikernas röda terrorstyre.

Börja prata om att civila skall kasta molotov cocktails mot ryska soldater kommer göra att civila dödas. Detta som Ukrainas försvarsdepartement vill ha? Saftiga bilder på döda ungdomar som lurats kasta molotov cocktails mot Spetnaz soldater?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Varför inte?
Ryssarna bombar och skjuter ner civila, skall de inte få försvara sig?
Jo det ska dom göra! Men att Uukrainska regeringen utnyttjar dom civila i krig det är i min mening förjävligt och kan knappast vara lagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in