2022-02-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Man försökte få NHL spelare att uttala sig efter matcherna inatt, ingen vågade!!!!
Ovetjkin sa: de vet var min farmor bor, de vet var mitt sommarställe är.
Det är ju hemskt!
Tkr att de kan deportera Putin älskaren Alex t Ryssland.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ja, kan inte förstå att Ukraina vill vara Putins lilla bitch?

Natos lilla globala bitch är bättre? Det bästa för Ukraina vore givetvis alliansfrihet och total självständighet. Men USA lockar med "välstånd och frihet". Sanningen är dock en helt annan. Snart tar regnbågsfolket över landet och portarna öppnas för Afrika och Mellanöstern.
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Sverige hade lagt sig direkt. 1% har stake nog att slåss. Resten är alldeles för slappa. Finland är en annan sak.
Ja alltså. Alla mellan 18 och 60 tvingas delta i Ukraina. Men hur realistiskt är det egentligen? De flesta är helt vanliga människor. Hade han tänkt att folk skulle kasta ägg på soldaterna? Nä, jag fattar inte det här med allmän mobilisering. Det är ju ett absurt utlåtande. Finns väl ingen som vill bli kanonmat bara sådär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men era dumma korkade åsnor.

Rysslands främsta intresse är just att Sverige inte går med i NATO. De har inget jävla intresse av att invadera Sverige eftersom de saknar närhistoriska kopplingar till Sverige. Sverige är inte deras intressesfär på samma sätt som Ukraina.

Om Sverige skickar ansökan till NATO så kommer Ryssland angripa Sverige på ett eller annat sätt, något Kreml precis gick ut med. Om de håller Gotland och sen hotar världen med kärnvapenkrig om Sverige blir medlemmar av NATO så kan du dels glömma att Gotland någonsin kommer tillbaka eller att den här planeten existerar.

Vad ska de göra, attackera Sverige när vi gått med i Nato?
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Sverige står på tur efter Ukraina det är därför Ryssland hotar oss går vi med i nato kan Ryssland inte anfalla oss det är därför dom hotar
Men herregud ni är så jävla efterblivna.

Putin har inget intresse i Sverige så länge Sverige inte går med i NATO. Ukraina har helt andra kopplingar till Ryssland än vad Sverige har.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Många är så oerhört lättstyrda av massmedia. Ukraina har blivit ett prestigeprojekt för globalisterna. Att ens folk inte är källkritiska utan köper bilden som matas ut kategoriskt att det är synd om den Ukrainska regimen. Ibland undrar man om folk ens vet vad konflikten i Ukraina handlar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Någon som minns om slaskmedia var lika entusiastisk kring Kataloniens självständighet som Ukrainas?
Ukrainas självständighet är, liksom alla tidigare sovjetrepublikers inklusive Ryssland, en förhandlingslösning från tiden för Sovjetunionens upplösning. Om Catalonien vill ha självständighet så får man i vederbörlig ordning vända sig till Madrid och förhandla. Civiliserade länder, och dit räknas inte Ryssland under nuvarande diktator, förhandlar sig fram till en lösning, de mördar inte barn.
Citera
2022-02-25, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Men länka istället, fattar du inte att det är du som har bevisbördan när du skriver något sånt.
Jag kan säga att jag är Jesus och om du inte tror på mig så får du googla, vad fan googlar du efter då?
Då är det alltså jag som har bevisbördan om jag säger att jag är Jesus och får då lägga fram dom bevisen. Svårt och förstå??

Har redan gjort det. Se mina tidigare inlägg.
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Gubben lille, ryska soldater plockar poäng på youtube genom sin professionalism och sitt lugn.

https://www.youtube.com/watch?v=PJJ8zmcBH2A

Jag hör en ukrainsk kvinna skälla ut en ockupant. Modig kvinna. Hoppas ockupanten får huvet bortskjutet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Är du mycket arg nu?

Uppenbart därför att Nato ger oss ett skydd som vi inte själva kan uppbåda.
Just nu är det knappast en bra idé att ändra på de säkerhetdoktriner som finns men på sikt så är det antagligen en bra idé.

nej! men uppenbarligen funkade detta med att få fram ett halvkasst svar... allt på internet är inte som det verkar

Jag kan inte stödja en "fredsallians" som har bombat och förstört så vansinnigt mycket för civila , och dessutom styrs till stor del av krigsälkande usa
Senast redigerad av Porky123 2022-02-25 kl. 16:41.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Exakt vi har ju SVT och Aftonbladet. Roligare att se hur svenska horor jobbar.

Kollade precis på SVTs livesändning. Där förklarade reportern det väldigt bra att det kommer desinformation från alla håll just nu och att man ska ta alla uppgifter med en stor nypa salt. Reportern sa också att det är viktigt att ta del av så många nyhetskällor som möjligt och bilda sig en egen uppfattning.

Detta skulle rysk stats-tv ALDRIG säga. De säger: lyssna enbart på oss för vi säger sanningen och alla andra ljuger.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Öh, nej. Det är inte ens säkert att USA hjälper oss om vi blir invaderade fast vi är med i NATO. USA går inte att lita på.

Är det inte dumt att reta upp en redan uppretad Putin tycker du?
Uppretad ja. Undrar varför? Har han inte fått sin anti-psykotiska medecin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in