2022-02-26, 07:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Trump må vara en gaphals och narcissist, dock förstår han hur Putlertyper skall tas.
Trump lyssnade dessutom på sin militär, att sätta in specialförband är lågrisk. Svårt att bevisa och lätta att dölja.

Biden åker på helgvila och låter Europa brinna.

Förutom att det förmodligen inte stämmer då Trump geniförklarat Putins attack på Ukraina, så är poängen att det du påstår med sån säkerhet endast är spekulationer.

Du vet inte vad som skulle ha hänt och du har ingen insyn i vad amerikanska militärledningen tycker är ett bra agerande nu. Du, lika lite som de i tråden som påstår sig ha en direktlänk till Putins innersta tankar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Fan vad snyggt.
Tänk att en man kan orsaka allt detta och att det finns folk i tråden som försvarar honom. Vart kommer de ifrån?

Klippet är från 2014, läs kommentarer på Twitter för guds skull.
Eller är flashback din enda nyhetssida?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Troll, det är från 2014. Sluta sprid desinformation.

Det var fortfarande snyggt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Invasionen kommer Ryssland med stor, om inte all sannolikhet lyckas med.
Men det är bara det första slaget och vi kan likväl ha en konflikt framför oss som varar i flera år. Håller ukrainarna bara moralen uppe kommer Putin få det oerhört svårt att ge stabilitet till regionen.
Det är frågan, har dom den rätta moralen? jag är skeptisk. Rätt moral är att spränga tunnelbanorna i Moskva med en herrans massa döda. Jag tvivlar på att dessa militärer är beredda att göra detta. För det krävs mod och livet som insats. Har Ukrainarna det?.
Citera
2022-02-26, 07:03
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Från 2014!!! Sluta sprid lögner.

Dumma ryssar som säger att det är 2014 dom tror jag inte på
Citera
2022-02-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
https://ru.wikipedia.org/wiki/Боксёр_(ББМ))

Edit:
För att klargöra så är detta en BBM, enligt Google.

500 sådana är ju väldig mycket folk. Typ 10 i varje. 5000 ryska soldater. 10000 gråtande föräldrar. Det blir jobbigt i hemmaopinionen för Putin.
Senast redigerad av Himmalajja 2022-02-26 kl. 07:07.
Citera
2022-02-26, 07:04
Medlem
Grabbar glöm inte va källkritiska oavsett om ni vill att Ryssland eller Ukraina vinner. Keep FB på en hög nivå🤪
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Ryssarna får smaka på molotovcocktails!

https://twitter.com/i/status/1497431081540222985

Påstås i kommentarerna vara från 2014…
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Det var fortfarande snyggt!

Må så vara i vilket fall ska det inte tillkomma i denna tråd för något är "snyggt" här diskuterar vi vad som sker i Ukraina
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, med risk att blotta min okunskap, men Ryssland måste väl ha hur många soldater som helst som de kan flytta till Ukraina, om de bara vill..? Och det vill de ju (eller Putin, då).

Bara igår delades det ut 18000 vapen till frivilliga. Det är inte direkt någon brist på män som vill hjälpa till. 44 miljoner bor i Ukraina och jag vill tro att till skillnad från araberna som flyr landet vid första motgång eller som lockas av generösa bidrag så stannar män i vapemför ålder kvar och försvara landet. Det här kan bli utdraget i så lång tid att jag tror ryssarna kommer göra en Grozny istället. Men jag är bara en lekman i ämnet så ta inte detta som fakta.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Tyskland kliver in och ger bistånd till Ukraina:

Lorenz Hemicker
@hemicker
Germany‘s 5000 helmets are finally on their way in two trucks. They will be given to the Ukrainian authorities outside their country, in order to avoid any risk for the German side, according to
@dpa
https://twitter.com/hemicker/status/...C6CqBRHOTQ0ygg

Citera
2022-02-26, 07:05
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Fan vad snyggt.
Tänk att en man kan orsaka allt detta och att det finns folk i tråden som försvarar honom. Vart kommer de ifrån?

Sluta häcka här. Ring och fråga om du vill ruska hans tupp istället.

Återkommer kanske senare idag, ang det du frågade. Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in