2022-02-26, 11:10
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, eftersom NATO och USA aldrig skulle få för sig att riskera attackera ryska mål.

Nej, men nu handlar det ju inte om att attackera ryska mål utan om att försvara Natoländer. Du är medveten om att vi har amerikanska förband här då och då för övningar redan nu?

Det är ju rätt uppenbart att du inte vill att Sverige skall gå med i Nato, men lika uppenbart att dina argument inte bär. Varför anger du inte istället dina verkliga motiv?
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Dröm på, Putin stöds av Nordkorea, Iran, Syrien och Belarus. Av jordens befolkning så lär Putin vara hatad av minst 99% av alla människor.

Kuba , venezuela och nicaragua stödjer också putin. 3 toppen demokratier i latin-amerika
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du kunde själv ha varit en nazist, det är komplicerat.

Eller så är du det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur många ryssar har stupat hittills?

Ingen vet. Det står Z på många utslagna fordon, men på många ser det ut att ha målats dit efteråt.

Största problemet för ryssarna verkar vara att få fram bränsle.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Har bara sett massa fejk videos från Spelet DCS.
Så förmodligen är det en överdrift.

Att han skall ha skjutit ner 6 flygplan med ett flygplan som totalt har 6 missiler är ganska otroligt. Låter mer som en andra världskriget myt. Bra för moralen dock.

Även om det låter överdrivet så är det väl inte omöjligt för ett plan att landa och ladda på nya missiler? Vilket jag tolkar ditt inlägg som att det skulle vara
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ja, jag tror definitivt du kommer bli rädd och ta första bästa tåg till Norge när Ryssland höjer retoriken.

Nej, snarare tvärtom. Jag var klart emot ett NATO-medlemskap för bara två veckor sedan. Nu känner jag mig nästan sugen på att vi ska gå med bara för att reta upp Putin och Lavrov. Vilka skojare de är som tror att de kan bestämma över andra länder.
Citera
Citat:
Ja, jag tror definitivt du kommer bli rädd och ta första bästa tåg till Norge när Ryssland höjer retoriken.
Tveksamt.. Ryssland skrämmer inte. Dom klarar inte av Ukraina, ska dom börja strida på flera fronter?
Går dom på oss kan dom räkna med att fler kommer blanda sig i.
Citera
Medlem
Ukrainare bombar sönder sina egna konvojer, meddelar efteråt att det är ryska.
Men avslöjas av de Ukrainska regskyltarna.

https://twitter.com/200_zoka/status/...0E_L0EHwYuuZfQ
Citera
2022-02-26, 11:11
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Därför att det kommer kräva en blocköverskridande beredning från svensk sida. Tror du sånt sker över en natt? Rysk underrättelsetjänst kommer vara på alerten under denna tid.

Skitprat, det räcker med en enkel riksdagsmajoritet. Varför ljuger du om och om igen?
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ungefär lika trovärdig som vilken annan valfri globalistmedia. Dvs inte trovärdig alls

Det enda som är trovärdigt är det som kommer från amerikanska Pentagon. Det är det enda som har en sanning och hittills har dom meddelat att ryssarna har fått mycket stryk i sina markattacker. Det är lugnt och stillsamt i centrala Kiev, bilar och bussar kör runt som vanligt.
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Har bara sett massa fejk videos från Spelet DCS.
Så förmodligen är det en överdrift.

Att han skall ha skjutit ner 6 flygplan med ett flygplan som totalt har 6 missiler är ganska otroligt. Låter mer som en andra världskriget myt. Bra för moralen dock.
Ukrainas försvar bekräftade tidigare i morse uppgifterna om piloten "Ghost of Kyiv" som skjutit ner 6 fulcrum.
Citera
2022-02-26, 11:12
Medlem
annica, sthlms avatar
Om nu Ryssland/Putin skulle ro i land detta angrepp tillika invasion av Ukraina gissar jag att han- Putin alltså, kommer utkräva ett gigantiskt krigsskadestånd av Ukraina, en bot för det ukrainska folket att betala under många kommande decennier. Eller är det inte brukligt med sådana längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in