2022-02-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Putin kanske har rätt, Zelensky är en drogmissbrukare – att döma av alla knäppa och fantasifulla tweets han kommer med.

Nått måsta han gå på, blir nog inte heller mycket sömn i den där bunkern.

Takes one to know one? putain lider uppenbarligen av svåra psykiska störningar, troligtvis psykopati, megalomani, narcissism, samt återkommande hallucinationer om att "återupprätta" ondskans imperium...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Vilket?

Att Tjetjenerna ens är Ukraina.
En lokalinvånare sade att grinden de står vid inte ens finns i staden där det utspelar sig.

Och 3gentlig3n, varför i helvete skulle Tjetjenerna dra till Ukraina för att kriga åt Putin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Det är "logiskt" att putain inte kan acceptera Ukrainas rätt till självbestämmande!
Ungefär lika logiskt som när väst med USA i fronten inte kan acceptera länders rätt till självbestämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Varför skulle NATO hjälpa Sverige? De hjälper inte Ukraina. Som sagt går Sverige ut i krig mot Ryssland så kan du räkna med 99% att inga NATO länder kommer att lägga sig i. Vi till hör ej NATO

Skillnaden är den att NATO har ingen nytta av Ukraina men däremot så vet NATO att den som kontrollerar Gotland kontrollerar hela Östersjön och den glädjen vill man inte ge Ryssland. Gotland är i nästan alla militärexperters syn nyckeln till Östersjön.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilken är källan?

Zelansky, vi får se om Turkiet gör det. https://liveuamap.com/en/2022/26-feb...m-entering-the
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
En ukrainsk bekant skickade följande film till mig: https://streamable.com/kvx62e

Det kan vara filmen som du letar efter; jag vet dock inte om den är äkta eller inte.

Ser ut vara fake
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Putin kanske har rätt, Zelensky är en drogmissbrukare – att döma av alla knäppa och fantasifulla tweets han kommer med.

Nått måsta han gå på, blir nog inte heller mycket sömn i den där bunkern.

Putin kan nog mycket om sådant med tanke på vilket beteende han uppvisat senaste tiden, obalanserad, aggressiv och hotfull.

Glad att Ukrainas President står upp mot den som attackerar och invaderar.
Citera
2022-02-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ser ut som en rysk logistik-konvoj, inga vapensystem där.
Ukrainskt stridsflyg ligger säkert bakom detta.

I de andra klippen ser man T80or och Armada 14 tanks blandannat.

Konvojerna har ju Luftvärnsskydd med.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Man får ju väga in det kommande krigsskadeståndet som Ukraina skall betala till segraren.

Jag tror inte NATO kommer kräva skadestånd av Ukraina.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag har tänkt tidigare på ifall "Zelenskys" erbjudande om att alla som vill kan komma till Ukraina och hjälpa till är en ursäkt för Europeiska special förband att gå in i Ukraina och ifall dom skulle bli fångade så är dom helt enkelt "volontärer".

Ja eller att de bara infiltrerar de riktiga volontärerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Varför skulle NATO hjälpa Sverige? De hjälper inte Ukraina. Som sagt går Sverige ut i krig mot Ryssland så kan du räkna med 99% att inga NATO länder kommer att lägga sig i. Vi till hör ej NATO

Helt riktigt, om Ryssland skulle attackera Sverige så skulle inte NATO hjälpa till eftersom vi inte är medlemmar.

Finland däremot räknar jag att de hjälper till. Hoppas också att Norge bara inte tittar på utan hjälper till,
Citera
2022-02-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vill du ha WWIII?

Jag tror att övriga världen ska undvika att ens leverera mer vapen till Ukraina. Åtminstone inte flygvägen.

Själv hoppas jag att övriga världen ska leverera vapen till Ukraina, antingen flygvägen eller via Polen och jag hoppas också att en rysk missil råkar komma på avvägar och slå ner i Polen med döda soldater till följd då Polen är NATO land och därmed kan gå in i kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in