2022-02-26, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Ukrainare som mosar ryska militärt stridsfordon.
https://t.me/CIG_telegram/17888

Håller soldaten en NLAW?

Precis! En Robot 57 från Sverige tillverkad i Storbritannien
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Om det nu är sant, vilket jag tvivlar på, berättigar det en fullskalig invasion av Ukraina som är en suverän demokratisk stat och som inte har något med med Ryssland att göra?

Ja faktiskt tycker jag det, ska ta en liten parallel för dig och hoppas du förstår. Om Indianerna hade idag hade haft förmågan och möjligheten att ta tillbaka the great USA hade du inte stöttat det?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Helt underbart att få se Tjetjenerna anlända till slagfältet och göra slut på globalistlakejerna.

Hoppas vi får se Zelenskyj dingla i repet på Majdan till segrarnas jubel.
Våldtäktsmännen är på plats alltså. En ohelig allians minsann. Antisemitiskt dravel förenar Putingänget och Islamisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det går trögt för ryssarna just nu, men visst kommer de att vinna i slutänden?

OBS att jag inte står på Rysslands sida.
Ryssland kan inte vinna detta krig. Om de lyckas att tillsätta en egen ledning i Kiev kommer ukrainare att att gerilla slåss. Blir en dyrköpt krig för Ryssland. Ryssland kommer att bli ännu mer isolerad i världen.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Vinner Ukraina kriget så lär Putin falla.

Så finns hopp om att det kommer något gott ur det hela trots allt.

Kom ihåg!

En ny FOI-rapport visar hur Kina kan gynnas av kriget i Ukraina. Landet vägrar kalla den ryska krigsattacken för en invasion och bedöms spela en viktig roll i kulisserna. ”Ryssland har Kina i ryggen och det tror jag är ytterst viktigt för deras agerande,” säger Björn Jerdén vid Utrikespolitiska institutet.

Kineserna lurar i vasen
Citera
Medlem
sardinisardiniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Helt underbart att få se Tjetjenerna anlända till slagfältet och göra slut på globalistlakejerna.

Hoppas vi får se Zelenskyj dingla i repet på Majdan till segrarnas jubel.
Haha, varför åker du inte ner själv och ansluter dig frivilligt?

Lätt att tycka en massa från din lilla runkkällare.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Visserligen rysk media, men inte osannolikt. Mariupol är på väg att falla.
https://twitter.com/IntelCrab/status...99030330802179
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Jag fattar inte riktigt grejen med att bunta ihop Ukraina med det lösa begreppet väst. Ukraina är väl ett slaviskt folk precis som alla andra slaver? Att det dör Ukrainska barn är en skymf mot mänskligheten, men det är inte på något vis ett hot mot västvärlden i sig.

Putler verkar vilja inbilla folk att ett besegrat Ukraina är att besegra västvärlden, eller något sådant trams.

Angreppet mot Ukraina är ett angrepp mot ett demokratiskt styrt land. Det är således ett angrepp även mot demokratin som styrelseskick. Alla länder i väst är demokratier. Nota bene; ett demokratiskt land har aldrig startat krig mot ett annat demokratiskt land.
Senast redigerad av browneye 2022-02-26 kl. 17:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Yanukovych är åtalad och dömd i sin frånvaro.
Av vilka då?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Spånnande teori och första gången jag hör att folkmordet 2014 i Donbass var hämnd för hungersnöden i Ukraina på 30-talet. Det var i och för sig inte riktat mot Ukrainare utan mot alla bönder. Den drabbade Ukrainare extra hårt då det är där allt vete odlas.

Hursomhelst så var det en intressant teori som jag aldrig hört förut av någon.

Kul att du lär dig något nytt.

Vilka är det som kallat kriget i Donbass för folkmord? Förutom Putin då?
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Blir som bäst en pyrrhusseger.

Sen ska han kontrollera hela Ukraina för en lång tid framöver samtidigt som Ryssland ekonomiskt kommer gå tillbaks till stenåldern.

Att kontrollera kommer va svårare men att segra är det redan avgjort.

Ukrainarna borde lägga ner vapnen och sedan starta gerillakrig ö.
Citera
2022-02-26, 17:06
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Är det din pojkvän putler som sagt till rysk tv att han har eller ska stoppa leveranserna?

Ta fram en karta och du förstår nog själv att det är nästan omöjligt att få fram vapen till den Ukrainska armén. Visst kan nån lastbil slippa igenom, men den ryska militärledningen kommer förstås att se till att blockera eller sabotera alla försök att förse Ukraina med vapen. Om inte annat lägger Ryssland bombmattor över alla transportleder, men detta är ett ganska burdust sätt. Ryssland har andra metoder. De har förstås underrättelsetjänst som har koll på när de kommer och sedan skjuter de sönder dem om de inte bara kan lägga beslag på transporten. Ett annat allternativ är att skicka specialförband som tar över gränsposteringarna mot Polen, Ungern etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in