2022-02-27, 03:30
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Säg mig, vilka ska Kina sälja all sin skit till om inte till väst ?

Ställ frågan åt andra hållet iställer.

Var ifrån ska väst köpa all skit om inte från Kina?

Sen blir det intressant och se vad som händer när priserna går i taket.
Citera
2022-02-27, 03:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Din björn har blivit synad och visat sina uddlösa tänder. Rysslands status som militär stormakt har fått sig en rejäl törn efter alla misslyckade operationer och videos som florerar på Internet av tiggande ryska soldater och kolonner som står still med soppatorsk.

Att Ukraina kommer falla är alla eniga om men det kommer till ett högt pris för Ryssland.

Efter detta fiasko bör Rysslan rimligtvis sjunka bra långt ner i rankingen på Globalfirepower
Citera
2022-02-27, 03:31
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om viljan finns kan Ukraina få ett massivt stöd och då är ryssarnas enda hopp att den ukrainska moralen kollapsar, men det verkar mer som att det är den ryska som är skakig.
I läsarkommentarer i "Die Welt" verkar de flesta överens att "hjälpen" från Väst kommer leda till att fler dör i onödan. Antingen ett korkat beslut eller cyniskt. Tyskland har beslutat att skicka Stinger-robotar.

Hur vapnen ska levereras är okänt.

Ryssar kan frestas till att gå in mindre varsamt.
Citera
2022-02-27, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Både Nemtsov och Yeltsin var med att föra fram Putin.
Jag undrar hur länge Yeltsin väntade på samtalet från Putin efter Putins valseger, saker går inte alltid som planerat.
Citera
2022-02-27, 03:32
Medlem
svartavattenkannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Hört talas om slaget vid Thermopyle? Kung Leonidas och hans 300 spartaner kämpade mot omöjliga odds fram till döden, men fienden perserna led så stora förluster att de efter det slaget hade förlorat all stridsmoral och tilltro till sin ledare, vilket ledde att de snart därefter kunde besegras av Spartas allierade.

Vad jag minns så erövrade perserna Athen efter detta.

Och xerxes drog efter detta hemma stora styrkor, därefter blev döm besegrade
Citera
2022-02-27, 03:33
Medlem
Hirvis avatar
Frågan är inte om Ryssland vinner, det kommer dom göra.
Frågan är om det ens i teorin kan vara värt det snart?
Dom förväntade sig antagligen att Ukraina skulle vika ner sig och lämna över regionerna och att det skulle bli några pliktskyldiga restriktioner etc.

Nu blir Ryssland paria i hela världen, samtidigt som missnöjet hemma borde öka.
Ukraina behöver hålla ut en vecka till, sen borde det skaka ORDENTLIGT på hemmaplan när vanliga svenssons inte längre kan beställa skit på internet.
Citera
2022-02-27, 03:34
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om det är lönlöst varför ens ha ett försvar? Då borde inte heller Sverige försöka. Bara lägga ner allt. Låta ryssen promenera in överallr.
Sveriges uppgift är att fördröja anfallet tills hjälpen anländer.
Ukraina har inga förstärkningar att invänta.

Förstår du skillnaden? Man bör välja sina strider noga.
Citera
2022-02-27, 03:34
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Uttryckte jag mig så illa?
Jag gör ett försök till:
Du påstod saker.
Jag svarade och bad om en källa. Om du nu har det?
"...termovapnet TOS-1 ska ju vara på väg dit..."
https://www.focus.de/politik/ausland..._59665208.html
Citera
2022-02-27, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Efter detta fiasko bör Rysslan rimligtvis sjunka bra långt ner i rankingen på Globalfirepower

Ja verkligen! Man har alltid hört från polarna om hur fet den ryska armen är och att det skulle vara jämnt mellan USA och Ryssland. Men nu visar det ju sig att det är fullt med homos i den röda armen med låg moral.
Citera
2022-02-27, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag får dåligt samvete av att ens följa det här. Jag mår bara skit av det. Varför ska världen vara en sådan vidrig plats? 😔

Ekonomiska intressen. Då är sanningen ingenting värd utan masspsykos ska råda och ett fåtal individer gynnas.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Tror ni att folket i Ukraina förstår varför västvärlden inte ingriper och blåser bort de ryska trupperna från Jordens yta? Kommer de förstå själva kärnvapenhotet och förlåta oss för att vi bara kastar in vapen och hejar på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Frågan är inte om Ryssland vinner, det kommer dom göra.
Frågan är om det ens i teorin kan vara värt det snart?
Dom förväntade sig antagligen att Ukraina skulle vika ner sig och lämna över regionerna och att det skulle bli några pliktskyldiga restriktioner etc.

Nu blir Ryssland paria i hela världen, samtidigt som missnöjet hemma borde öka.
Ukraina behöver hålla ut en vecka till, sen borde det skaka ORDENTLIGT på hemmaplan när vanliga svenssons inte längre kan beställa skit på internet.

Tror vi ens Ryssland vinner? Kan nog lugnt säga om denna shit show inte är över om 7-14 dagar är de över för Putin, rubeln kommer vara lika värd Done en venezuelansk peso. Detta kommer fan toppa US misslyckande i Afghanistan med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in