2022-02-27, 12:52
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror Ukrainarna betackar sig för Putlers "fredssamtal". I sin "fredliga" invasion av Ukraina mördar de ryska hundarna ukrainska kvinnor och barn. Om barnamord är ryssarnas sätt att ha fredssamtal så gör Zelenskyj helt rätt i att inte möta Putler.
Är ju ett rent hån att ens erbjuda samtal i Vitryssland efter att de använt landet för att gå raka vägen på kiev.
Citera
2022-02-27, 12:52
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Han tröttnade väl på att vinkla allt som rapporteras. "Agenda-Free TV" Rätt kraftiga varningsklockor redan när man ser namnet.
På vilket sätt vinklar han genom att gå igenom nyheter och klipp från andra?
Citera
2022-02-27, 12:53
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det finns väldigt många stridsvilliga ryssar tro inte på allt ni ser på Nexta. Detta kommer bli ett väldigt försmädligt nederlag för globalisterna och deras planer med Ukraina.

Putin är förlorad.
Har du föresten tänkt på att gå ut på stan och demonstrera med en stor rysk flagga ikväll? Du som stödjer Ryssland bör ju göra det. Här i Sverige är det demonstrationsfrihet. Så ses vi här i morgon.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Det är två saker som geniunt aldrig kommer hända. Sverige blir 100% lurade av dom pengarna. Ryssar behöver inte bli "utbildade" i demokrati

Helt ärligt ett av det mest naivaste jag tankesätt som finns. Att man bara ska "utbilda" sen alla problem borta. Det är inte så enkelt.

Det finns historiska anledningar varför Ryssland litar på en vald ledar och har blivit styrda genom en hjärn-hand i flera hundra år

Att ett par stycken ryssar blir utbildade kommer inte göra någonting. Det som kanske kommer göra nåt ryska befolkningen arga är när man förstör deras möjligheter att tjäna pengar och äta, påverkar deras vardag på riktigt

Det är ju svårt att veta hur effektivt det är. Dock en sak jag tycker man kan definitivt fortsätta med är rening av Östersjön. Ryssarna skitar ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Det här är riktigt värdelös journalistik. Bistånd ges i stor omfattning i form av utbildning och liknande — extremt — riktade åtgärder.

Det är så jkl dålig politik att — månhända lite överdrivet symboliskt uttryckt — inte bygga klart taket på en kvinnoklinik i verkligheten för att vindarna vänder på den globala scenen.

Det är rimligt att framtida ryska generationer ska födas i avfall och armode.

Jag säger inget tak till kvinnoklinken.

Det parti som går till val på att skära ner "biståndet" till 0 för ryssland har min röst. (motte det inte vara Vänsterpatiet.....)
Citera
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ukrainas ockupationsregering vill inte ens ha fredssamtal som Ryssland är redo att genomföra för att få en fredlig lösning och för att Ukrainska extremister inte ska hinna ta fler civilas liv. Detta är Russofobi multiplicerat med feghet. Och de försöker föra åsikter från sådana människor till oss som en moralisk riktlinje i förhållande till räddningen av Donbass och Rysslands operation i Ukraina

Vem sa att de borde vara auktoriteter för oss? En russofob som är redo att enas mot Ryssland även med Bandera och nazister är avskum, inte auktoritet. Därför är Ukrainas regering illegitim och operationerna kommer fortsätta för att städa bort avskummet.

Du hade säkert varit intresserad av fredssamtal i ett av länderna som angriper dig? Ryssland ville ha fredssamtal i Belarus, som är en av inkräktarna. Det vore självmord att gå med på det.
Citera
2022-02-27, 12:54
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Han har kört 12h, slutade vid 11 snåret idag.
Sänder ju i en helt annat tidszon så du får vara vaken på natten

MVH
Jo, jag följde honom inatt tills jag höll på att få epilepsi. Kan förstå hur han måste känna då.
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Ok, finns det någon liknande kanal man kan följa? Han kanal är annars riktigt bra.
Nja, Sky News sänder live just nu om kriget. Går att se på Youtube om du inte har iptv och kan se BBC.
Hade sett svenska sändningar men vad jag vet sänder ingen svensk kanal, pinsamt nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Putin talar till nästa generation Soldater. Någon som vet när detta spelades in?

https://youtu.be/bHXVNyKAP4o
Trodde lillkillen var i en bunker någonstans. Har han uttalat sig sedan allt detta började?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Hoppas innerligt det blir revolution i Ryssland och dem avsätter Putin. Hade varit det bästa för alla parter.

Jag är rädd att han ska trycka på knappen när han märker att invasionen misslyckats
Hur fungerar det egentligen med de där knapparna? krävs det minst 2 olika pekfingrar eller är det upp till en enda person att fatta beslutet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Agenda-Free TV verkar köra gamla sändningar nu. Någon som vet om han kör live någon annanstans?
brukar börja kvälkstid svensk tid och kör hela natten vid intressanta händelser
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Mycket snack på Telegram nu om att Belarus beslutat att gå in med egna soldater i Ukraina. Dessa är (om möjligt) ännu sämre rustade än Rysslands, med gammalt sovjetskrot från 70/80-talen. Även ett tecken på att Putin med anhang drabbats av rejält dålig stämning i detta lilla äventyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in