2022-02-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Du behöver faktiskt inte tro på någon.
Utan bara vara upplyst och förstå båda sidornas perspektiv.

Eller också kan du komma på din egen idé om vad du vill tro.

Min egen syn på det här är att:.. Jag har högt förtroende för kristna, konservativa och anti-globalistiska Ryssland. Jag vet att Lavrov/Shoigu/Putin trojkan är de mest erfarna och kompetenta politikerna på världsarenan idag - möjligen med undantag för någon doldis i Kina som inte jag känner till.

Hahaha besök psykakuten så snart du kan.
Du menar muslimkramaren putin som skickar in muslimer i Ukraina som ska våldta ukrainska kvinnor i drivor? Samma Putler som sagt det ska vara straffbart att avmåla Mohammed.
Besök psyk för din egen skull
Citera
2022-02-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Med tanke på hur lite bilder och filmer vi har sett på stridigheter, så måste detta vara ett rent påhitt. Jag har väldigt svårt att tro att så många ryska soldater har dött. Att soldater dött har vi ju sett på bild, men absolut inte så många.

Däremot verkar ju Ukraina fortfarande ha herraväldet över luftrummet, så de har ju definitivt skjutit flygplan och helikoptrar. Men vete 17 om det är så många som de hävdar. Nej, det verkar inte troligt. Då skulle vi översvämmats med bilder på störtade plan och helikoptrar.

Nej, det här är bara krigspropaganda för att ge de stridande ukrainarna nytt hopp.

Med tanke på hur lite stridsbilder vi sett kan man konstatera att få strider skett, jämför med Syrien, allting filmades och lades upp på nätet. Var som ett videofilmskrig.

Ryssarna har fått order om vara noga med att skona civila och det märks, inga NATO bombmattor som över Dresdens civila 1945.
Citera
2022-02-27, 14:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det har jag också undrat över. Att hus är sönderskjutna/bombade och att det släpps bomber är ju uppenbarligen sanning i detta fall. Men var strider man egentligen? Alltså att skjuter man mot man? Och varför finns det så lite filmmaterial på stridigheter?
Varför ska man filma när man strider? Är det något prio? Hade jag varit befäl för något förband så hade hade jag förbjudit filmande. Allt för att behålla FOW.

Kriget har hållit på i tre dagar. Det kommer nog komma fler filmer men att släppa dem på nätet nu tror jag bara är otroligt dumt. De filmer på strider vi har sett kommer väl främst från civila tycker jag det ser ut som.
Citera
2022-02-27, 14:29
Medlem
Citat:
Reagerade på samma sak!
MEN - det är en kulturgrej.
I amerikansk-brittisk affärskultur får du lära dig att alltid säga "WE decided to" även om det är ENDAST du som tagit beslutet. Trump är ett bra exempel. Han säger alltid "we" när han avser sig själv!
I Sverige får man knappt säga att man överhuvudtaget bestämt något alls! Utan det måste vara konsensus! Beslutet bara uppstod av sig själv!

Det här finns inte i Ryssland som, är mer toppstyrt än anglosaxiskt...

Jag tror ordvalet var ett medvetet val, för att Putin har högt förtroende i landet.
Om han säger det så hoppar ungefär halva befolkningen på tåget helt utan att ens reflektera!
"Putin är vår starke man - han sa detta. Nu kör vi!"

I själva verket så var det här "trojkans" beslut.

1) Lavrov - världens mest erfarne utrikesminister,
2) Shoigu - erkänt genialisk ÖB med ett antal triumfer under bältet.
3) Putin som är någon slags rennaissance människa och åtnjuter stöd av större delen av befolkningen pga oerhört förbättrade levnadsvillkor i Ryssland, under hans styre.

Dessa tre tror uppenbarligen att planen att ta över Ukraina, göra det neutralt och få med sig större delen av ukrainska befolkningen på något sätt är görbart. Det kommer KOSTA PENGAR för Ryssland, för de kommer behöva "köpa" ukrainarnas lojalitet och höja deras levnadsstandard. Bara då kommer majoriteten där gå med på den här "planen".
Trojkan är väldigt kompetent - men det här är den allra största risken de någonsin tagit! Om det går åt helvete för dem så förstör Putin hela sin legacy. De måste dessutom åstadkomma det här utan att i princip någon rysk ELLER ukrainsk soldat eller civil dör....

Hahahahahahahahaha om någon känner denna man så bör ni, för hans egen skull ta honom till närmsta sjukhus. Underhållande är du.
"Genealisk ÖB" med enorma triumfer
"Putin extremt populär pga bättre levnadsstandard"
Är du ens medveten om under hans tid har den genomsnittliga inkomster gått ner med nästan 30% och att inflationen är uppe på över 25%?
Tydligen så ska vart tredje ryss vara utan tillgång till en toalett med rinnande vatten.

Din agenda är solklar.
Du är en landsförrädare, muslimkramande dvärgrunkare.
Uppdatera oss gärna hur det går på pyskakuten
Citera
2022-02-27, 14:30
Medlem
Ponera detta;

Putin skickar in ett par tusen offerlam (conscripts, gulag fångar osv) för "fredsbevarande träning och demonstration". Ukraina svarar med att slakta dessa soldater

Putin säger nu att ukrainarna dödar ryssar vars avsikt inte var att göra skada i ukraina och får starkare stöd på hemmaplan. Samtidigt utmålar man hela väst som fiende för dom ger nynasisterna vapen i ukraina som dödar ryssar.

Nu har Putin anledning att ta på sig offerkoftan i ryssarnas ögon och börjar gå in tungt, med starkare stöd än tidigare
Citera
2022-02-27, 14:33
Medlem
Citat:
De ryska soldaterna har strikta order om att inte döda VARKEN civila ELLER soldater.
Då tar det längre tid och blir svårare.
Ja. Folk är vana vid att se USA gå in och mattbomba allt och alla till döds (Shock and Awe) men Ryssland vill inte förstöra Ukraina såsom som USA vill förstöra mellanöstern, Ryssland vill att Ukraina ska integreras i Ryssland och då måste man undvika död och förstörelse så mycket man bara kan. Varför ta sönder infrastruktur som snart ska bli ens egen? Varför terrorisera ett folk som snart ska bli ens egen?

Om man enbart läser det som skrivs i Västerländsk media så skulle man kunna tro att Ukraina håller på att vinna mot Ryssland och snart kommer lansera ett motoffensiv och ta Moskva om 24 timmar. Har aldrig varit med om en mer total och falks propagandaoperation.

Just nu är jag mer orolig över att bo i Västvärlden än vad jag är över Rysslands aktioner i Ukraina. Har Väst alltid varit såhär sinnesförvirrat? Har något slått snett i huvudet på Västvärlden bara på grund av dessa händelser? Varför i så fall? Närmar vi oss slutet av det Västerländska systemet med massiv energikris, samtliga Västerländska central banker i insolvens, massiva bubblor överallt, förödande massinvandring och social oro..
Senast redigerad av NigNog 2022-02-27 kl. 14:43.
Citera
2022-02-27, 14:34
Medlem
Det är som vanligt.

Väst leker att det är helt demokratiskt och att propaganda och censur sker bara hos andra sidan.

Plandemin har dock visat att i väst använder man sig av censur och propaganda i högsta mån samt att faschistiska och tyrraniska åtgärder också är medel man inte drar sig från att använda.
Citera
2022-02-27, 14:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför ska man filma när man strider? Är det något prio? Hade jag varit befäl för något förband så hade hade jag förbjudit filmande. Allt för att behålla FOW.

Kriget har hållit på i tre dagar. Det kommer nog komma fler filmer men att släppa dem på nätet nu tror jag bara är otroligt dumt. De filmer på strider vi har sett kommer väl främst från civila tycker jag det ser ut som.

Jag menar inte att de som strider ska filma, även om det göra så över hela världen vid krig, nu när alla bär på en mobil. Jag menar civilbefolkningen i området, kvarvarande journalister, my digjetspersoner etc.

Varför är det dumt att släppa filmerna på nätet nu? Du får gärna förklara hur du tänker. Om jag var utsatt för ett krig skulle jag vilja visa för omvärlden vad som händer.
Citera
2022-02-27, 14:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Putin var med digitalt i WEF-mötet i Davos och både han och Magdalena Andersson nämndes särskilt av Klaus Schwab i intervjun för någon månad sedan.
Klaus har tagit åt sig äran att ha "beordrat" Sverige att dra tillbaka alla restriktioner och anser sig styra över företag och politiker inklusive Internationella valutafonden(IMF), FN/UNHCR och läkemedelsindustrin.

WEF:s mål är att rasera världsekonomin och "återställa" ordningen gällande USA:s makt mm.Andelsekonomi vill de införa vilket gör att ingen privatperson kan äga något utan bara andelar i bostad, bil mm.
Ni kan tycka att gubbar som Klaus Schwab som har för mycket pengar och fritid så att han kan leka chef i sin lilla herrklubb är oförarglig men jag tror att det finns mer ekonomiska muskler i "herrklubben" WEF än vad vi tror och ser nu.

Därför anser jag fortfarande att det finns "folk" som styr hela den här konflikten från baksätet.
Sedan om det är WEF eller en massa oligarker eller skumma underättelsetjänster spelar ingen roll. Putin är bara en marionettfigur i det större spelet om världen och hur man ska få börsen att rasa.
Citera
2022-02-27, 14:42
Medlem
Ryssarna ville förhandla med Zelensky som inte godtog platsen i Minsk.
Israel kontaktade Zelensky för att föreslå diplomatisk medling för att nå lösning på konflikten.

En ukrainsk talesman sa att en israelisk medling är osannolik.
Israels premiärminister pratade med Putin som godkänt det.

Men var håller Zelensky hus?
Är han upptagen med viktigare saker?
Citera
2022-02-27, 14:43
Bannlyst
Han har typ skickat in dom sämsta soldaterna, lite som skilda beväpnade bönder som är arga för att dom inte fått fitta på sisådär 10-15 år

Pansarfordonen ser ju ut som från andra världskiget.

Det händer ingenting på live kamrorna, absolut ingenting, man hör ingenting, det ser hur lungt ut som helst.
Citera
2022-02-27, 14:43
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Ja. Folk är vana vid att se USA gå in och mattbomba allt och alla till döds (Shock and Awe) men Ryssland vill inte förstöra Ukraina såsom som USA vill förstöra mellan Östern, Ryssland vill att Ukraina ska integreras i Ryssland och då måste man undvika död och förstörelse så mycket man bara kan. Varför ta sönder infrastruktur som snart ska bli ens egen? Varför terrorisera ett folk som snart ska bli ens egen?

Om man enbart läser det som skrivs i Västerländsk media så skulle man kunna tro att Ukraina håller på att vinna mot Ryssland och snart kommer lansera ett motoffensiv och ta Moskva om 24 timmar. Har aldrig varit med om en mer total och falks propagandaoperation.

Just nu är jag mer orolig över att bo i Västvärlden än vad jag är över Rysslands aktioner i Ukraina. Har Väst alltid varit såhär sinnesförvirrat? Har något slått snett i huvudet på Västvärlden bara på grund av dessa händelser? Varför i så fall? Närmar vi oss slutet av det Västerländska systemet med massiv energikris, samtliga Västerländska central banker i insolvens, massiva bubblor överallt, förödande massinvandring och social oro..
Fint inlägg! Jag väljer att hoppa över all svensk media just nu, trots att jag är i Sverige. Kunskapsnivån om regionen är för låg och propgandanivån för hög!

Såg ett inslag jag tyckte var riktigt bra: Stig Berglund på SwebbTV. Han vet vad han talar om. Lars Bern har även försökt läsa på men detta är inte riktigt hans område och det tar tid att komma ikapp.

Jag läser lite brittiska tidningar för att få en motpol - de har enstaka människor med lite insikter när det gäller Ryssland - men dessa måste anpassa sitt budskap eller så får de inte vara med i etern.

Annars kör jag RT International och Rossiya 24.
RT specialgranskas just nu av mediaombudsmannen i England - som vill hitta något att banna dem för. Resultatet är att RT är mer objektiva och balanserade än de någonsin varit förut - en klar förbättring tycker jag. Tack Ofcom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in