2022-02-27, 15:05
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Omvärlden hånar ryssarna och Putin för deras misslyckande i Ukraina.
Det kan bli kärnvapenkrig, Putin är desperat och farlig nu 😱😱😱
Det börjar bli lite läskigt faktiskt. Det här känns inte bra alls. Något proffs i tråden som kan gissa hur troligt det faktiskt är i detta läge att det blir en all out nuclear war?
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Har du en källa?
Tyvärr bara en screenshot från en tjeckisk nyhetssajt samt lite löst skrivande. Så ta det hela med en nypa salt. Dock är det en rolig historia om den är sann https://www.reddit.com/r/ukraine/com...m_source=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Du menar att hela världen ska suga rysskuk i alla år fram över bara de hotar oss?

Bättre backa nu ja och se vart de barkar. Putin varnade alla i torsdags.
Citera
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
skapa ett konto och kolla för dig själv
Fast man kan lägga upp att man befinner sig på en plats på kartan, trots att man inte gör det på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Att Putin beordrar kärnvapenstyrkorna i högsta stridsberedskap är det slutgiltiga beviset för att han själv anser att hans krigskampanj har misslyckats. Det är end-game nu. Han har inte lyckats knäcka Ukraina.

Om jag vore du hade jag börjat omvärdera min position för min mentala hälsas skull. Det kommer inte vara roligt att stå kvar på samma sida som Putin när det här väl är över. Fundera på saken medan du fortfarande kan.

Jag tror rysk underrättelsetjänst vet något de inte talar om, Ukraina har insmugglade kärnvapen som de fått av Israel till sin agent Zelensky.

Redan 2021 skrivs det att Israel skall skicka kärnvapen: https://www.veteranstoday.com/2021/0...cked-by-biden/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
Nordkorea försvarar Ryssland och anklagar USA för att vara ”grundorsaken till den ukrainska krisen”. Det rapporterar AFP med hänvisning till Nordkoreas första officiella uttalande sedan den ryska invasionen inleddes i torsdags.

Washington har strävat efter ”militär överlägsenhet utan att ta hänsyn till Rysslands legitima krav på nationell säkerhet”, står det i inlägget, som laddades upp på landets utrikesdepartements hemsida på lördagen.

Omni

---
Konstigt att Trump väljer att kalla putin smart men inte nämner någonting om Putins förståelse till säkerhet och NATO globalisternas lögner.

Trump menar att om han skulle varit vid makten skulle Putin in vågat göra detta. Det handlar inte om våga, det handlar snarare om att nato inte ska överdriva med att komma närmare.
Så Putler-Ryssland har en kompis iallafall. Hur många fat gratisolja kostade det Gazprom?
Citera
2022-02-27, 15:06
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Rysslands fredsbevarande insats går som på räls.

Enligt en karta som finns på CNNs liveblog så verkar det som en klar möjlighet att Ryssland avser kapa Ukraina i mitten, från Kiev till Odessa. Områdena öster om Dnepr kommer nog Ryssland helt att inta, samt hela kusten i söder. Kvar blir vad vi skulle kunna kalla "rest-Ukraina".

Just nu har Ryssland kontroll över området kring Kherson och en bra bit mot Mariupol, som helt klart riskerar att inringas med sjön till söder, Folkrepublikernas styrkor till öster och Ryssland styrkor som kommer in från Väster, sedan är det ju bara att knipa åt säcken.

Områdena i Norr omkring Sumy och Kharkiv är också till stora delar kontrollerade av Ryssland, liksom områdena norr om Kiev.

Så min hypotes är att Ryssland tar över Ukraina utefter floden Dnepr - en hypotes som stärks av att Ryssland inta alls har någon kontroll över territoriet i Väst, mer än att man kontrollerar luftrummet.

Här är CNNs karta:
https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/di...2a6e1ef5a7.png

Vad är din definition av fred?
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Har du missat nyheterna? Han har precis gått beordrat ryska militären för stärkt kärnvapen beredskap.
Det anses därför vara en stor risk att det kan komma användas.
Och jag säger att om Putin är en sådan dåre att han använder kärnvapen så kommer inte bara han utan hela Ryssland att förintas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Sluta lipa för i helvete. Det är tomma hot, en del av spelet.

Det är Putin för i helvete, fattar inte folk vad vi har att göra med? Han gick in i Ukraina för att de "bedriver folkmord", han saknar vett och kan mycket väl trycka på knappjäveln. Nu måste alla länder sluta bidra till ökad eskalering.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Tyvärr bara en screenshot från en tjeckisk nyhetssajt samt lite löst skrivande. Så ta det hela med en nypa salt. Dock är det en rolig historia om den är sann https://www.reddit.com/r/ukraine/com...m_source=share

En bra story är en bra story!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Alltså, en attackerande styrka mot ett väl förberett försvar i stadsmiljöer får räkna med förluster. Tänk Normandie om inte annat. Lägg där till låg stridsmoral, oerfarenhet och dåligt ledarskap så är resultatet inte förvånande.

Ryssarna har väl redan nu snart förlorat lika mycket man som stupade under hela Dagen D något att tänk på. Och mer än vad USA förlorat i kriget mot Irak under hela sin operation där.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Att Putin beordrar kärnvapenstyrkorna i högsta stridsberedskap är det slutgiltiga beviset för att han själv anser att hans krigskampanj har misslyckats. Det är end-game nu. Han har inte lyckats knäcka Ukraina.

Om jag vore du hade jag börjat omvärdera min position för min mentala hälsas skull. Det kommer inte vara roligt att stå kvar på samma sida som Putin när det här väl är över. Fundera på saken medan du fortfarande kan.
Jag såg det också.

Det är väl ungefär det man kunde förvänta sig av en Putin som är galen för att det i stort sett inte funkar alls att anfalla Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in