2022-02-28, 00:19
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Så är det troligen. Ingenting brukar vara gratis.

De får ju pengastöd också, finns mängder med insamlingar på nätet.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Då var det ju bara en "transition"....Med obeväpnade som brändes ihjäl levande med molotovcocktails .
Då hette det "Revolution of Dignity" och spektaklet hade mycket roligare besättning med Victoria "Fuck the EU" Nuland i huvudrollen. I birollerna "Yats", "Klitch" och Farbror Skinnpaj Oleksandr Turchynov.

Vilka har vi med i år? Komikern Zelensky, och Sleepy Joe som i sista stund tackade nej till medverkan.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kommer Ukraina stå i skuld till i stort sett hela världen efter alla "presenter" som skickas dit från diverse länder?

Man står väl inte i skuld om man har fått presenter?
Citera
2022-02-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Som jag sa tidigare i tråden,
så har Putin gått in väldigt försiktigt ( om man kan uttrycka sig så) i jämförelse vad man brukar göra som Ni just nämnde så brukar man bomba kratfverk första dagarna.

Min bekant som är ifrån Ukraina, bor i Charkiv sa i början att det inte var sådär jätte dramatisk. Ström, värme hade de (vet inte nu) men enda som de inte hade var mat...de kunde inte gå handla då inget kom in. Apotek fanns öppet på vissa platser

Men nu är det en 5 km kolumn av Ryska soldater mot Kiev så hoppas båda stannar med vit flagg och förhandlar , under förhandlingen total stopp. EU/NATO lägger sig inte i, så det inte blir mer elände av bekostnad av Ukraina.

1. Garantier att Ukraina inte är medlem i NATO

2. Garantier Ryssland aldrig sätter sin fot i Ukraina

3. Nu lär det vara svårsmält men senare evig fred/vänskap

Sen hoppas jag NATO slutar sen med kalla kriget fasoner och slutar med expansion och vice versa Ryssland

(ja jag vet fredsavtal i slutändan håller ingen men överskådlig framtid åtminstone)

Det finns ju antagligen Donbass att diskutera antar jag. Kanske tom Krim.
En rimlig lösning i Donbass är ju att Ukraina avstår den tredjedel som redan vara kontrollerad av rebeller och så blir det slutligen fred där.
Jag misstänker dock att Ryssarna kommer kräva något orimiligt.
Citera
2022-02-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
De får ju pengastöd också, finns mängder med insamlingar på nätet.
Det är sant. Jag tycker det är rätt val förresten, när det handlar om ens egna existens liksom. Värt att stå i skuld i efterhand så klart, men garanterat rör det sig inte om 100% gåvor utan att få något tillbaka senare.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Jag börjar ju nästan luta åt att Putin är förråd av sina närmaste.
Därför invasionen går så jäkla illa också. Dom gör det med flit och vill skapa opinion mot kriget hemma i Ryssland sedan kan dom göra av sig med Putin så småningom.
Knappast. Det är inga ryssar som vill att deras ungdomar ska dö.
Realiteten är att de är dåligt tränade och har dålig utrustning. Dessutom har Putin ljugit för dem och sagt att de är på övning, så de är inte heller något vidare förberedda på vad som väntar dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Några saker jag läst senaste dagarna:
2014 fick en persons dotter i Ukraina, (hon läste på universitet) 100 dollar per dag om hon reste till Kiev och demonstrerade, andra skrev att det var Soros som betalade de pengarna...

Nån judetidning i USA skrev att Ukraina var det enda land förutom Israel som leddes av judar.

Ukrainas bidrag till mello anklagades för att ha besökt Krim illegalt, så hon valde att inte ställa upp. Nåt tidigare år så krävde de att artisten skulle skriva på att denne aldrig skulle besöka Ryssland i framtiden, artisten vägrade då också.

Ukraina stängde av en grävd kanal till Krim som försedda Krim med 60% av dess vatten.

Så jag tycker en hel del saker pekar på att det är ganska så rutten ledning i Ukraina, med tanke på att det är en hel del rysstalande som bor i Ukraina, jag får intrycket att de diskrimineras.
Den har ryssarna nu öppnat, om än inte nödvändig efter att de byggt bron till Krim där de även har vattenledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det finns ju antagligen Donbass att diskutera antar jag. Kanske tom Krim.
En rimlig lösning i Donbass är ju att Ukraina avstår den tredjedel som redan vara kontrollerad av rebeller och så blir det slutligen fred där.
Jag misstänker dock att Ryssarna kommer kräva något orimiligt.

Ja, typ att Ukraina aldrig går med i NATO. Vilket är rimligt.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Växla till dollar?

De får åtminstone fräscha upp sina kö-skills och de kommer ju behövas en ganska lång tid framöver.
Citera
2022-02-28, 00:22
Medlem
HACKERNÄTVERK SÄGER SIG HA SÄNKT RYSKA REGERINGSSAJTEN

Hackernätverket Anonymous har sedan tidigare förklarat cyberkrig mot Ryssland efter Vladimir Putins invasion av Ukraina.

De hävdar nu att de sänkt den ryska regeringens hemsida. Sajten gick inte att komma in på när Expressen försökte.

Hur fan kan putler inte äns skydda sin egen regerings hemsida?

Hur fan ska dessa mannar kunna skjuta en atombomb?
Citera
Medlem
Första gången sen Sverige skickade vapen till Finland som man nu skickar vapen till en part i en pågående militär konflikt.
Jag fördömer Rysslands invasion men Ukraina är fortfarande en korrupt oligarkstat.

Som tycker sig ha rätt att lägga sitt veto mot var Ryssland och Tyskland drar sin gas-pipeline (NS2). Och får kompensation från Tyskland och USA för den förlusten de menas göra på det.
En viktig anledning till att NS byggdes var hur Ukraina ”skötte” detta med att ha pipeline genom sitt land, stal stora mängder gas och betalade inte för den gas de själva fick köpa till underpris.
Seriösa länder vill inte ha viktiga supply-lines genom gangsterstater.
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
EU får nog räkna med att behålla dessa. Männen blir kanonmat och ryssar flyttar västerut. De som stannar kvar och i inte deserterar är således dömda till undergång, får aldrig se sina fruar och barn igen.

Ahhh....skicka krigsfångarna till Sibirien så kineserna får tillgång till riktigt billig arbetskraft när de skall ta ut sitt nyköpta timmer billigt där.
Fungerade bra förutom dödssiffrorna på 1940-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in