2022-02-28, 11:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har faktiskt missat att Kina nu också bojkottar Ryssland.. vet du vart jag kan läsa mer om det?

Hittar inte så mycket men det finns mer än de här:

https://www.reuters.com/article/ukra...-idCNL4N2V30WC
https://www.bloomberg.com/news/artic...an-commodities (paywall)
Citera
Medlem
nerdhs avatar
Vet inte om detta varit uppe i tråden. Har inte kunnat gå igenom alla inlägg, men detta är en hyfsad sammanfattning av gårdagen.

Ukraine's army invalidated the Russian invasion plan. Day 4.

https://www.youtube.com/watch?v=yoGkUmAtlT4
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Problemet med Kina, eller snarare ett av problemen, är väl att vad de säger och vad de faktiskt gör inte sällan skiljer sig en hel del. Officiellt ska väl Kina heller inte ha någon handel med Nordkorea men i praktiken sker handel i alla fall.

Jag kan dock tycka att signalvärdet är oerhört viktigt.

"Kinesiska banker slutar finansiera rysk oljehandel efter oro för västs sanktioner, skriver Nasdaq.

Enligt The Telegraph är agerandet ett tecken på att Peking inte kommer att gå in och stötta Ryssland i konflikten"
Citera
2022-02-28, 11:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Enligt SVT finns det rykten om att Putte kallar in den sk Vagner gruppen.. legosoldater för att sabotera Ukrainska försvaret...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gruppa_Vagnera
Någon som känner till dem?

Inte för att jag vet men borde inte de redan vara insyltade i det här? Kan Vagner ränna runt bland annat i Afrika och stöka runt borde de väl ha varit de första som hoppat på tåget när det vakades konflikt i närområdet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Precis vad jag också tror, Gotlands strategiska läge är väl också väldig viktig för de baltiska nato-länderna.

Så vad tror ni om min teori att Finland och Gotland står näst i kö efter Ukraina?

Först Finland för att sedan ta Gotland genom finska viken. När Sverige sedan försvarar vårt brödrafolk och vår lilla ö så angriper putler militära mål på fastlandet i affekt.
Citera
Medlem
Jag håller med om att Kina är den stora vinnaren, Kina gör ingenting utan att det är noga uttänkt och planerat.

Jag trodde ursprungligen att Putin var bra för Ryssland men inser nu att han bara skrämmer iväg investerare.

Detta var oförlåtligt och beklämmande.

Själv bojkottar jag Aftonhoran helt men försöker hänga med genom att läsa Sky News på nätet.
Citera
2022-02-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Serbien avstår från att delta i sanktionerna, så vad menar du egentligen?

Serbien är landet med 99% rövhåll som håller på Ryssland.
Eller det är fake news, pajas

Spara dina tyckanden.

Att dem inte sanktionerar Ryssland har att göra med att Ryssland har veto för erkännande av Kosovo.
Det vet både Ukraina och USA därför de inte sanktionerar vårt val.

Här har du USAS och Ukrainas syn på saken. Vad du Svennebanan tycker är helt ovesäntligt.
Dessutom har Serbien redan sanktionerat Vitryssland. Serbien sålt vapen till Ukraina redan från 2014. Något som din HBTQ+ certifierade regering fick för sig och börja igår.

Här får du även en gratis översättning.

https://twitter.com/USEmbassySerbia/...78194449321989

USA välkomnar Serbiens upprepade ståndpunkt
@predsednikrs
om stöd för Ukrainas territoriella integritet, som har kränkts av illegala och oprovocerade attacker från Ryssland.

Ukrainas ambassadör i Serbien. Du får väl översätta eller något.
https://www.youtube.com/watch?v=Gyl6n7jokjw

Så snälla, låt oss i Balkan åtminstone inte bli inblandade i denna konflikt också. För då lär väl tredje världskriget garanterat börja.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Zelensky har sagt att han kommers släppa fångar från fängelset om dom lovar att kriga för Ukraina...

Jag eftersökte det för någon dag sen!

Nu jävlar lever Adolfs och Dirlewagnes dröm vidare.

Nu är jag riktigt glad!
Citera
Medlem
Putin alltså. Vilken rubelidiot!
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Eller hur, t.o.m Kina har ju bojkottat Ryssland. Snacka om att inte fatta vilket håll vinden blåser.
Å fan, satte gulingarna riset i halsen när dom såg hur effektiva väst är när det gäller sanktioner och strypa tillgångar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hjärndött av Belarus att invadera Ukraina nu också. Då kommer de också åka på ett ekonomiskt stålbad som inte kommer upphöra förrän Lukashenko är död eller avsatt. Dessutom kommer befolkningen i Belarus också behöva betala krigsskadestånd till Ukraina. Det känns som att Belarus-borna har andra hål att stoppa sina pengar i än att betala för att reparera och återuppbygga vägar och byggnader i Ukraina.

1. Inte alls, det är raw rationell kalkyl. Ryssland har i princip slagit den Ukrainska armen. Lukashenko vill ge igen för alla upplopp m.m. och tycker att kriget är det ultimata sättet att skapa en historisk extension på de problemen.

2. Dessutom vill han öva sin arme lite för framtida äventyr.

3. Ukraina kommer inte att finnas när det här är över. Möjligen kommer delar av Ukraina att inkorporeras i Polen eller Ungern m.fl. Eller så finns det några småstater kvar som kan inkorporeras i EU kring Lviv/Lvov.

Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Har aldrig varit med om en mer zigenar aktig president.
Han är ju KUNG utan alla tiggare i världshistorien.
Vi vill ha detta, vi vill ha detta , vi kräver att vara med i EU. Vi vill ha pengar, plan , båtar , vapen.
Eh va? Vad är det för liten rått snyltare? Dom är 44 miljoner korrupta snyltare. Vad är detta för fattiglappar? Man borde inte ens ge dom vattenpistoler och 10 kronor

1. Från Jugoslavien gissningsvis, som aldrig bett om någonting.

2. Utskämningen som pågår nu handlar mest om USAs och Judenhetens påtryckningar. Tyskarna har en hel del ledarskapspositioner i EU just nu och är i praktiken "deras slavar", "gör som vi vill annars råkar Tyskarna illa ut", "bäst för Norge", "bäst för Sverige" m.m.

3. Eftersom politikerna i EU har hoppat i takt med de order de fått, har det medfört att de nu försöker testa gränserna för vad de kan beordra, därav försöken att komma med i EU, för att så att säga "framtvinga EUs försvarsgarantier och framtvinga världskrig".
3.1. Motiv två är förstås en viss grad av desperation. Ryssland har i princip krossat Ukrainas arme på den strategiska nivån, trots att Ukraina har en omfattande vapenindustri och en numerärt stor arme.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
2022-02-28, 11:36
Medlem
https://t.me/SergeyKolyasnikov/23235

Ukrainas regering visar öppet sin nazism med massa propaganda vi vet att ukrainska trident är en nazistisk symbol likvärdig med hakkorset och flaggan med är rasistisk.

Befrielsen är nära och vi zelenskys kamp är på kamgjord andning. Skäms att så många av er öppet väljer att stödja ukraina och nazismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in