2022-02-28, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Ser ut som en cirkus på rymmen.
”Rysk supportkolonn”
https://twitter.com/thedeaddistrict/...467068432?s=21

Jag är försiktigt positiv till stillbilder. Är alldeles för enkelt att fejka, i synnerhet i den upplösningen.

Men otroligt komiskt i vilket fall som helst.
Citera
2022-02-28, 13:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
ALLA tjänar på att kriget tar slut. Ukraina, Ryssland inte minst, omvärlden.

Jag förstår att dom gör allt i sin makt för att få slut på det.

Gynnar absolut ingen att fortsätta kriga.

Det jag tror dom kanske kan enas om är att Ukraina får gå med i EU - Inte NATO. Ryssland drar tillbaka sina trupper - får behålla någon form utav styre där i östra Ukraina.

Bara att hålla tummarna men frågan är om det inte är att hoppas på för mycket, tyvärr.

Nog för att man är nyfiken på vad förhandlingarna utmynnar i men samtidigt är det förmodligen ett gott tecken om de drar ut på tiden.
Citera
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Leran blir ännu värre längre fram på våren.
Ukrainska cybertrupper hackade Kreml och tog fram en kontaktbas för ryska tjänstemän.

Databasen består av ett stort antal telefonnummer och mejladresser. Varje ukrainare kan skriva eller ringa vem som helst i den ryska politiska eliten för att önska dem ett "gott humör" eller berätta vad ukrainska medborgare tycker om dem.

Eftersom det finns många kontakter tog ukrainska hackare hand om användarvänligheten i databasen. De skapade en applikation med vilken du kan hitta kontakterna för en viss rysk tjänsteman så snabbt som möjligt.
https://news.obozrevatel.com/ukr/soc...liti-video.htm
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra av Finland. Ryssarna behöver sin vodka själva nu när kriget går dåligt

Finland slutar sälja rysk vodka
Finlands alkoholmonopol Alko slutar sälja rysktillverkade produkter i butiker och i webbutiken på grund av kriget i Ukraina, rapporterar finländska medier.
Citera
2022-02-28, 13:35
Medlem
Enligt en kanal jag fått info från(tas med 1kg salt) så jagas nu putin och hans närmaste av en rysk styrka för att oskadligöra honom och rädda det ryska folket.
Citera
2022-02-28, 13:35
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
han kommer väl aldrig att lämna ukraina?
Det finns bara en möjlig lösning, att Ryssland lämnar Ukraina och att Ukraina fortsätter vara en självständig stat som själv bestämmer vilka alianser och unioner de är med i.
Citera
2022-02-28, 13:36
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ja? Så ryssarna har ca 13 år på sig till att mörda barn alltså. Vilket gör jämförelsen i detta läget rätt så meningslös eller hur?

Det gör det ochså meningslöst att kalla Ryssarna för monster.
20 vs 500 000.

Krig är vidrigt. Men väst sitter i Glashus.
Citera
2022-02-28, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Zelenskyj. Vakna nu.

Ekonomiskt krisläge för Europa är en kraftig överdrift. Ja det kommer kosta, men ingen kris.

Fast tror tyvärr inte att Putin backar nu. Skulle inte förvåna mig om han låter gripa de ukrainska förhandlarna.
Faller en rysk storbank plus centralbanken plus att SWIFt transaktionerna stoppas så får det återverkningar på banksystem i EU. Ett nytt Lehman Brothers scenario?
För att inte tala om energisektorn där Tyskland och Italien bara har några veckor kvar på sina gasdepåer.
Det går inte att ersätta snabbt och enkelt.
Dessutom exporterar Ryssland en metall (minns inte exakt vilken) som är nödvändig inom fordonsindustrin. Ukraina står dessutom för en spannmålsexport som är kritisk för all djuruppfödning inom EU.
Vi kommer hamna i ett mycket svårt läge framöver, förutom 2 siffror inflation kanske även brist på vissa livsmedel och en industri på sparlåga.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, och det kan man tolka lite hur man vill. Reaktionerna har inte varit så speciellt kraftiga från amerikanskt håll. Det kan vara så att dom har gjort upp en deal i det tysta som aldrig kommer komma till allmänhetens kännedom. Ryssland och USA har definitivt fört samtal om saker och ting innan invasionen. Det är inte lätt att förstå sig på det politiska spelet, framförallt inte om man inte själv är direkt delaktig i det. Vi kan bara sitta här och spekulera.
Jag tror mer på inkompetens, uttåget ur A-stan var ett kaotiskt fiasko det med, delvis pga Bidenadministrationens deadline för när trupperna skulle vara ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag hoppas att du förstår att det här är ett forum som heter flashback. Man lägger sin åsikt om läget inte en avhandling från Eton.
Jag älskar att läsa mycket text och det där var bra. Mer sådant! Mindre tunna åsikter kanske och mer information, större bredd vore ju bra. Flashback är inte bara en plattform för skräp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Helt fantastiskt hur lite svensken faktiskt kan om Östeuropa. Det är fullständigt fascinerande.
När man tänkte att svensken inte kunde vara en större jubelidiot och propaganda-ätande än vad han var under corona, så överraskar han igen. Misstänker att du knappt kan peka ut Ukraina på en karta.

Det är iför objektivt korrekt eneligt putin såväl som alla andra.

Citat:
Men tips är att du läser på lite grann och hur folkvalda regeringar blivit utsatta för statskupper av våldsverkare understödda av George Soros och väst. Det startade alla konflikter.
Inte ödlemänniskor eller aliens altso, vad är dina bevis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det finns bara en möjlig lösning, att Ryssland lämnar Ukraina och att Ukraina fortsätter vara en självständig stat som själv bestämmer vilka alianser och unioner de är med i.

men Putin kommer väl aldrig tappa ansiktet och dra sig tillbaka som en sårad björn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in