2022-02-28, 13:37
Medlem
area50s avatar
Aldrig att det här kriget kan vara i flera år som vissa pratade om i början på konflikten...
Citera
2022-02-28, 13:37
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Vi var många som gick på myten "RUSSIAN WARSHIP GO FUCK YOURSELF"..
Fan vad vi köper ALLT som västmedia pumpar ut.

https://twitter.com/IAPonomarenko/st...66613002424325

De gav nämligen upp och tillfångatogs.
Så jävla sjukt, särskilt när Ukrainas regering bekräftade att de ska ha dött..
Man börjar undra hur mycket som egentligen stämmer av allt media pumpat ut kring kriget hittills, verkar vara mycket ukrainsk krigspropaganda.
Citera
2022-02-28, 13:38
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det gör det ochså meningslöst att kalla Ryssarna för monster.
20 vs 500 000.

Krig är vidrigt. Men väst sitter i Glashus.

Du fortsätter att göra jämförelsen trots att du erkänner att jämförelsen är orelevant. Bravo.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Hur sannolikt är det att Ryssland släpper atombomber i Ukraina?

USA gjorde ju det när man inte klarade av att invadera Japan.

Väldigt osannolikt, dels geografiska läget och dels opinionen.

USA's anledning var ju att man insåg vilka förluster det skulle bli att inta Japans fastland.

De problemen har ryssarna aldrig haft, man har gladeligen offrat människor i tusental.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Läs det jag skrev igen. Jag har aldrig sagt att Sverige är neutralt. Jag sa ger sken av att vara neutralt. Herregud är läsförståelsen på dagisnivå här?

Inte?

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det stämmer bra. Detta tror jag är undergången för Svensk neutralitet. Detta är något helt annat än "inom ramen för EU-samarbetet" som man brukar ha som argument. Det har ju pågått bakom kulisserna såklart, men snart är Sverige även på papperet helt och hållet som vilket annat indoktrinerat globalistland som helst

Fast sanningen är att Sverige inte heller ger sken av att vara neutralt. Du lever i ett missförstånd.

Det du länkade var en motion till Riksdagen av miljöpartisten Birger Schlaug. Formuleringen är hans.
Citera
2022-02-28, 13:39
Medlem
Läste detta innan från en rysk soldat som blivit fångatagen som ringer hem:
Texting of one of the prisoners of war with his mother. The family did not even know that their son was now at war.

Here is a translation of the correspondence in English:
— Alexsei, how are you, why haven’t we heard from you for so long? Are you really at military exercises?
— Mom, I am no longer in Crimea, not at military exercises.
— Where are you then??? Dad is asking if we could send you anything?
— Send me anything, mom? The only thing I want right now is to string myself.
— What are you talking about? What’s happened?
— Mom, I’m in Ukraine. There’s a real war here. I’m scared, we are firing at everyone in all directions, even at civilians. We were told they would be greeting us but they are throwing themselves under our military vehicles not letting us through. They call us nazis. Mom, I’m so scared.

Russian soldiers, surrender and drop your weapons!

Sedan säger rysslands nyheter såhär till folket:
https://www.svtplay.se/klipp/3439044...-mott-motstand

Snacka om att ljuga och bedra sitt eget folk!
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Så resonerar jag med. Jag tolkar sidan på två sätt

Antingen så uppdateras den inte korrekt, eller så är det helt enkelt inte så att ryska trupperna inte kontrollerar området tillräckligt för att det ska bli rött, att några pansarvagnar rullar i en stadsdel betyder inte att området är kontrollerat av ryssen.

Vi har ju ej haft så dålig rapportering från ett krig någonsin.
Skrämmande hur dålig den är.

Man hade ju förväntat sig det vanliga.

Kartor i realtid, reportrar på marken , osv.

Fortsätter det som nu, så säger jag:

"Wag the dog"
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nej det är inte från Internet. Har vänner från Ukraina. Vad är det som är så jävla svårt att tro?

Alla inte lika insnöade som dig.

Dostojevskijs ’Krig och fred’
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Man börjar undra hur mycket som egentligen stämmer av allt media pumpat ut kring kriget hittills, verkar vara mycket ukrainsk krigspropaganda.
Iofs tog CNN upp det hela ur rysk synvinkel. Är det bekräftat att de man visade upp var på ön öht?
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Bara att hålla tummarna men frågan är om det inte är att hoppas på för mycket, tyvärr.

Nog för att man är nyfiken på vad förhandlingarna utmynnar i men samtidigt är det förmodligen ett gott tecken om de drar ut på tiden.
Outin har inte råd med ett långt krig.
Han är redan ansvarig för flera tusen ryska soldaters död.
Han kan inte skriva historieböckerna.
Citera
2022-02-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag hoppas att du förstår att det här är ett forum som heter flashback. Man lägger sin åsikt om läget inte en avhandling från Eton.
Jag förstår också detta men jag kan tycka att nivån bör höjas i tråden. Jag tror också att åsikter bör motiveras med fakta tillsammans med analyser som sedan leder till en slutsats. Jag säger inte att vi behöver kasta peer-reviews på varandra. Det är få som lägger fram en avhandling på Eton eftersom Eton College är en internatskola och inget universitet. Avhandlingar läggs fram då du disputerar vid universitet. Jag antar att du aldrig har studerat på forskarprogrammet.
Citera
2022-02-28, 13:40
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villas

Ja, just nu påstod deras ambassadör att soldaterna dog. Ryssland påstod att "nazisterna" hade skjutit in en egen missil i den - troligtvis tomma - lägenhetsbyggnaden för att skapa sympati. Ingen vet vem fan som ljuger eller inte just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in