2022-02-28, 21:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är inget jag hittat på själv utan fakta som har publicerats i dels TV program och etablerade nyhetskanaler i västmedia
Svensk press brukar jag undvika pga bristande kvalitet

Det är - oavsett vem som sagt det - tvärsäkra påståenden om framtiden. Det går inte att förutse vad som kommer att ske. Det är för många rörliga delar i detta, och beträffande ekonomi är det erkänt svårt att ge prognoser även i stabila omständigheter.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Någon som vet mer om detta? Gammalt? Nytt?
Är det i Ryssland? Vad otroligt det vore.

Drönarattack på ett bränsletåg.
https://www.reddit.com/r/CombatFoota..._russian_fuel/

Mvh
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Länk?

Tryck "pil tillbaka" på inlägget tills du kommer till live kameran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tror snarare det hade blivit något mer symboliskt bara för att jävlas. Men jag är säker på 1) Underrättelsetjänsten kommer snappa upp detta i förväg 2) Vi kommer ha stor möjlighet att skjuta ner dem

Skjuta ner. Beror på hur många som kommer väl. Vad är det vi har. 1-2 Patriotsystem?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Putin kommer noga göra koordinerade flyganfall mot länderna i norden som tigger stryk genom att skicka vapen.
Blir väll en fatboy i vardera huvudstad eller varför inte en tsar...

Världen håller andan... Den kommer falla medan snön ligger kvar skulle tro på någon gång i mars/april... För kom ihåg han måste smida medans järnen är varma så ingen stoppar honom... Väst ska falla det står skrivet i stjärnorna... Lämnar fjollträsk på fredag..
HAHA sluta nu fantisera så jäkla mycket dags inse det är propaganda maskinen som är i gång allt för skrämma folket, Ska han bara dra bomber mot Norden nu då det är mer än väl andra som bidrar också dags tänka lite så inser man det är tomma ord!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Och det tror du själv på?
Detta är inget dator-spel.
Vad tycker du att vi ska göra då? Det är Putler som hotar resten av världen med kärnvapen, inte vice versa.
Citera
2022-02-28, 21:15
Avstängd
zergrushs avatar
Det mest chockerande med hela Ukraina-historien är hur erbarmerligt patetisk och klåphänt den ryska insatsen och ledarskapet varit!
https://www.vice.com/en/article/m7vx...ry-performance
Citat:
Western Military Observers Shocked at How Badly Russia's Military Is Doing
Multiple sources told VICE News that NATO military officials have been surprised by both Russian incompetence in the field
Ska det här föreställa "den ryska björnen" och "geniet" Putin, som spelar schack i 11 dimensioner eller hur det nu brukar heta?
(FB) Trump om Putins invasion av Ukraina: "This is genius"

Man får fasen känslan av att denna tafflige och blekfete KGB-gubbe befinner sig i en militär-buskis!
"G-Gösta! Nu k-kommer den där judiske knarknazisten Zelenskyy och tar mig! Hämta kärnvapnen!"
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssland ligger på plats 150 i demokratiindex. Tror Ukraina ligger runt 100
124 och 86 senast enligt 2021 the economist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om du inte har familj här är det väl bättre att du håller dig borta? Tryggare. Eller ta familjen till dig, dit du är. Putin kan mycket väl bomba några strategiska mål i Sverige bara för att hämnas, eller för att visa att han kan...

Mina grannar och jag inspekterade för övrigt skyddsrummen under tvättstugan, i helgen... Det kändes tryggt därnere och allting var i ordning. Men det är så HIMLA synd och hemskt om det ska behöva gå så långt, att vi behöver använda dem...

Befinner mig i NATO-land ändå. Är det sista jag ska se en stor svamp i horizonten vill jag se det med min mor och far, mina syskon, brorsbarn med mer.

Hoppas innerligt att det inte ska behövas. Men börjat förbereda mig mer och mer mentalt för att åka hem.

Den kommande natten kan nog ändra mycket, hoppas att jag vaknar till goda nyheter imorgon.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Och dessa är lika skickliga som ryska armén då? vi hade också kunnat utrusta 100k frivilliga i Stockholm ifall det hade krävts, betyder inte att staden ej kommer falla.
På åttiotalet kunde vi mobilisera en halv miljon.
Edit; *vi
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-02-28 kl. 21:18.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Helt ok. Då gräver han Rysslands grav djupare. Han behöver sin export mer än vi importen.

Vi måste bara påskynda processen att bli av med beroendet av gas och olja från Ryssland
Systembolaget har slutat importera rysk alkohol.
Citera
Medlem
YoloSwag420s avatar
Med största sannolikhet sitter Putin och skiter ner sig just nu, samtidigt som han är fullständigt ursinning över hur extremt patetisk hans militär visat sig vara. Putin har totalt skämt ut Ryssland för hela världen och alla kommer betrakta Ryssar som smuts framöver, oavsett hur konflikten än slutar. De har gjort sig själva till åtlöje och det kan alla normala människor hålla med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in