2022-03-01, 00:30
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har inte den konvojen varit i typ ett dygn nu?

3-4 mil kvar.
Citera
2022-03-01, 00:30
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Lille putler har redan förlorat.

Lille putler har förlorat Kina och Väst
a du är den typen😉
Citera
2022-03-01, 00:31
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
De har gemensam historia. Det är inte två olika länder, utan ryssarna ser det som att Ukr... Lettland typ ett ryskt län, som råkar på papper vara ett oberoende land"
Kan det stämma?

Tror knappast att svenskar kan skilja på en ryss och en ukrainare. Absolut 100% säkert kan ingen svensk skilja på en ryskspråkig ukrainare och en ryss.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Varför sitter du här och kokar?
Åk och straffa de som skjuter barn i Ukraina.
Du är välkommen att hjälpa till, du får ett vapen vid gränsen, så kan leta upp de skyldiga, ingen i detta forum har skjutit något barn i Ukraina.

Känns som du är en kandidat för "listan". Stödjer du Ryssland i invasionen av Ukraina?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du borde söka hjälp för att du hävdar att alla som inte krighetsar stödjer Ryssland. Gör du det så behöver du fortfarande citera mig, för när du hittar på saker så är det bara tramsigt.

Den autistiska klockan ringar här.
Nånting säger mig att du bara är ute efter att provocera i tråden.

Jag har aldrig hetsat om krig förutom att ni stödjer diktaturen och barnmördare. Det är inte okej.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så då håller du med om att det Ryssland nu gör är etiskt fel och kriminellt. Det var bra.

Det är också Rysslands invasion som är orsaken till alla dödsoffer, vilka vi har konstaterat ligger skyhögt över mängden döda i Donbasskonflikten räknat per år. Det finns inga proportioner i reaktionen.

Och eftersom Putin jiddrar om folkmord och andra stolligheter måste han logiskt sett inse att han nu är en folkmördare, eller en ljugande hycklare.

På något annat sätt kan man inte se det här.

Finns ingen etik i geopolitiken. Den existerar bara i huvudet på naiva människor. Därför alla tycker USA är sådana hycklare.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
En tanke jag inte sett i tråden...

Det faktum att NATO skickar krigsmaterial i sådan mängd att det absolut kan påverka utgången i kriget, kan inte det ge Putin ett argument att använda på hemmaplan? Han fick ju motgångar redan innan Ukrainas krigsmakt dopats inför öppen ridå. Svårt att förklara bort. Nu kan han säga att han stred mot hela NATO och kom undan med hedern i behåll, även om Ryssland tvingas ut.
Sen undrar jag om det är klart vad som kommer att krävs för att väst ska lätta på det ekonomiska punggreppet? Vore det inte rätt smart att låta sanktionerna finnas tills Putin ställts inför rätta för krigsbrott?

Jag tycker också man borde kräva Putins avgång. Så länge han sitter vid makten vet man inte vem han anfaller nästa gång eller om han tar till kärnvapen.
Citera
2022-03-01, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ungefär detta, är min nivå:
https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-...ngripa-ukraina

Exakt! SVT är din nivå och det är beklagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Ann Linde tar fight mot Vladimir.....

//Utrikesminister Ann Linde kommenterar Rysslands varning om att länder som förser Ukraina med dödliga vapen "kommer att hållas ansvariga".

Aftonbladet når Ann Linde via sms under måndagskvällen.

"Det är Ryssland som kommer att hållas ansvarigt för dess brutala och folkrättsstridiga aggression mot Ukraina.", skriver hon.

Tuff tjej, men vi får skicka fram USA och Storbritannien när Ryssland ska hållas ansvariga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Skillnad på Sverige-Finland och Ukraina. Ukraina och Ryssland har varit samma land i flera århundraden.

Då tar vi och knappar in wikipedia igen. Du vet snart att du gjort bort dig så det räcker. 😂
Citera
2022-03-01, 00:33
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Angående alla videos som postats så kommer 99% från Ukrainskt håll. Flera har redan visat sig vara fejkade, från andra kris osv.
Vissa videos är klart överarbetade. Det blir extratydligt att det inte är oskyldiga amatörvideos.
Citera
2022-03-01, 00:33
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Vi pratar om krig.
Ett land som hotar hela vapen med kärnkraft.
Ryssland har fördömt Sverige och Finland och har sagt att det kommer komma konsekvenser. Om du fortfarande står på Rysslands sida så är det bisarrt.

Sverige är inte i krig. Lägg ned bara med din häxjakt för allas skull. Ta ut din ilska på något annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in