2022-03-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
"Hackergruppen Anonymous har förklarat krig mot Ryssland & hotar med att konfiskera alla ryssars banktillgångar den 3/3 om inte Putin lämnar Ukraina."
Hade vart riktigt kul om de löser det.
Citera
2022-03-01, 10:06
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är det där verkligen helt officiellt bekräftat? Eller bara rykten? Skrev igår och frågade, fick inget svar.

Det är nog bara rykten än så länge, skulle skrivit det.

https://www.republicworld.com/world-...ticleshow.html

Det är ju dock sant att EU tänkt och sagt att de ska skramla ihop stridsflyg så det är inte orimligt.
Citera
2022-03-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Anledningen var kriget mellan Kiev och Donetsk och Luhansk, som förklarade sig självständiga. Minsk-avtalet från 2015 var en överenskommelse om vapenvila och samtal för att lösa konflikten.
Kiev bröt mot avtalet, Zelensky har t o m deklarerat att han inte tänker prata med separatisterna. Det är 4 miljoner människor det handlar om och tydligen har Väst ignorerat deras situation och media har dolt det.

Jag stöder de ryska kraven såsom de har framställts i förhandlingarna. Kraven var fullt rimliga och man hade kunnat komma överens, det är min övertygelse. Men Väst ville inte.

Detta tolkar givetvis Ryssland som att Väst vill ha ett Ukraina som är fientligt till Ryssland. Det kan man ju se som en krigsförklaring, eller hur?
Jag kan inte se hur Ryssland kunde ha agerat annorlunda.
Ren lögn.

Köp lite rubel istället.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja de brukar man väl göra när man blir invaderad???

DET gör man om man inte har en fungerande konventionell krigsmakt.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Och du tror Ukraina är ett afrikansk land utan några som helst piloter?

Hur många timmar tror du en pilot tränar i en simulator innan han ens får sätta sig i det planet han utbildar sig i att flyga?

Alla flygplan har olika kontroller och fungerar olika i luften.

Det är inte som en bil med gas, broms och kopplingspedal.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Och du tror Ukraina är ett afrikansk land utan några som helst piloter?

Faktumet att Ukraina bad om vissa modeller som liknar deras egna så deras piloter skulle kunna känna igen sig direkt verkar den du svarade helt på ha missat.

Sen kanske man inte kan alla vapen system osv, men jag tror nog en utbildad stridspilot kan lyfta och landa alla plan som finns .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast det där stämmer inte har vi redan kommit fram till i tråden.

Du tycks komma fram till en hel del, som verkligen inte stämmer....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Ska bli intressant efter kriget när historier från tusentals ryssar kommer fram efter Putins media blockad är över.

Antingen så drar de för drivmedel & förnödenheter inte kommit fram. Sjukt att ryssen sträckt ut sina linjer så långt på så kort tid & inte får fram material, de har ju inte plöjt sig genom Ukraina från öst till väst precis. Soldaterna kan ju inte stanna vid tanken utan ammunition, mat, vatten. Putin kanske gjorde en Napoleon och glömde vinterkläderna?

Jag hoppas dock att soldaterna kände, va fan är det här, detta är inte mitt krig, i am out!

Känner samma sak. Blir lite så när man kanske inte känner att ledningen inte har ens rygg. Moralen sjunker osv. Då blir beslutet att överge en tank lite enklare kan jag tänka mig.

Plus vetskapen att man inte har luftutrymmet med så är situationen jävligt jobbig att stå och glo med en tank.

Dom kan lika gärna måla dit en stor bulleye på skiten!
Citera
2022-03-01, 10:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
FÖr några timmar sen var det ett par mil utanför. Jag gissar på att soldaterna vill ha sömn och att de inte åker allt för långt på natten pga dålig sikt och svårt att samordna med alla fordon om något skulle hända. Nu har de väl vaknat och håller på att gruppera sig runt stan.

Precis så. Åtta timmars sömn, åtta timmars arbete och åtta timmars fritid.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sedan är det frågan om piloter även, har man tillräckligt utav dessa som fortfarande håller måttet ?
Ja, det hela låter osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
DET gör man om man inte har en fungerande konventionell krigsmakt.
Ren lögn.

Enligt din mästare skulle ni vunnit kiev I lördags?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin hotar Europa med kärnvapen, försöker diktera för väst vilka allianser vi får ingå i och inte ingå i. Putin inleder en fullskalig invasion mot ett demokratiskt land och hotar säkerhetsordningen i hela Europa.

Nej, det här kommer inte att glömmas förrän Putin är helt väck. Först då kan relationer mellan Ryssland och väst normaliseras.
Ett problem för Väst är att Ryssland sitter på stora naturtillgångar, inte bara gas och olja. Även värdefulla metallar som behövs inom industrin. Och det är ju känt att pengar och vinst alltid går före allt annat i Väst. I alla fall på lite sikt. Jag tror Putin kalkylerar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in